גן חרמון צילום באדיבות ההורים
גן חרמון צילום באדיבות ההורים

החול בגנים, הלכלוך, הדלקות של הילדים והתלונות: תמונת מצב

בנובמבר 2016 נתן ראש העירייה הוראה להחליף את החול בדשא סינטטי בכל הגנים בעיר. מאז זה בוצע בכ-150 גנים מתוך כ-400. הלחץ של ההורים בגנים בהם יש עדיין חול הולך ומתגבר

פורסם בתאריך: 9.8.18 09:00

בנובמבר 2016, הודיע ראש העירייה איציק ברוורמן, שלאחר דיונים רבים, הוא נתן הוראה שכל משטחי החול בכ-400 גני הילדים יוחלפו לדשא סינטטי. זאת לאור התלונות הרבות של ההורים על מצב החול בגנים, על כך שהילדים חוזרים הביתה חולים, עקוצים ורמת הניקיון ירודה. בהודעה שיצאה בשם ראש העירייה נכתב, שהדשא יהיה בעל מקדם בלימה, המשטח יהיה ניתן לתחזוקה וניקוי והמים לא יחלחלו מתחת לדשא. עוד צוין שקצב העבודה לפריסת הדשא הוא כשני ימי עבודה לחצר ותכנית העבודה תקבע לפי סדר עדיפויות שתקבע וועדה מקצועית לגנים.
כמעט שנתיים חלפו מההודעה ועד כה הוחלף החול בכ-150 גנים. במקביל התלונות על החול בגנים רק מרבות ומתגברות ומידי שבוע מתקבלות במערכת מלאבס  תלונות רבות. ההורים מתלוננים על כך שהילדים חוזרים הביתה חולים, פצועים, עם רגליים מלאות פצעים ומוגלה, גוף אדום ומגרד, ועוד. בשבועות האחרונים העלו ההורים בגנים במתחם בת שלמה בשכונת אם המושבות תלונות ותמונות על מצב החול בגן ועל כך שהוא מלא בצואה של בעלי חיים ולכלוך. הלחץ של ההורים עזר והם קיבלו הבטחה מראש העירייה שהחול יוחלף.

גן אביב צילום באדיבות ההורים

גן אביב צילום באדיבות ההורים

גן כנרת צילום באדיבות ההורים

גן כנרת צילום באדיבות ההורים

אך הלחץ בגן אחד, יצר מרמור בגנים אחרים. "מה עם הגנים ביבניאל", שואלת אמא נוספת, "לנו לא מגיע, כי אנחנו לא צועקים חזק או לא מחוברים"?. והתלונות מגיעות מאוד ועוד גנים.
ההורים מגן אביב מרחוב היבנר מתלוננים על בעיה דומה, של חול מלוכלך ולא מזמין והורה מגן חרמון בנווה דקלים מוסיף: "המצב של החול בגן שלנו מזעזע, הילדים סובלים ממחלות, בעיות חוזרת של תולעים, דלקות, עקיצות, מוגלה ומה לא, זו בעיה איתה אנחנו נתקלים לאורך כל השנה ואף אחד בעירייה לא מוכן לתת לנו לוח זמנים". תלונות מגיעות גם ממתחם הגנים באיסר הראל באם המושבות, גן אביב וכוכב בכפר גנים ב', מתחם חדרה באם המושבות הוותיקה, גן פלג במחנה יהודה, פרפרים, גחליליות ולב באחדות, גן סהר, גלים וצדף בשכונת עין גנים, ששם אומרת אחת האימהות: "הגנים אצלנו בשכונה מזעזעים, החתולים עושים את הצרכים איפה שהם רוצים, הילדים סובלים כל השנה משלשולים, פצעים והפתרון זה לפזר מלח, שהוא לא באמת יעיל".

בת שלמה צילום באדיבות ההורים

בת שלמה צילום באדיבות ההורים

עוד תלונות מגיעות מגן טבלן בכפר גנים שם חלו 16 ילדי הגן בדיזנטריה, גן חרמון בשכונת נווה דקלים שיפר, שם שלחו ההורים מכתב למשרד הבריאות בנושא, גן כנרת ורמות מנשה בנווה גן ועוד ועוד. "כל הזמן שאנחנו מנסים לברר את לוח הזמנים או לקבל את הרשימה, אומרים לנו שזה חסוי, שלא יפעילו לחצים, אבל בפועל עברו כמעט שנתיים ואפילו בחצי מהגנים לא הוחלף החול, אז לא נראה לי שהם יעמדו בהבטחות שלהם", אומר אב.

גן סהר צילום באדיבות ההורים

גן סהר צילום באדיבות ההורים

יו"ר ועד הורי הגנים, שגיא קורן: "ועד הורים נמצא במעקב אחר פרוייקט החלפת החול בדשר סינטטי בגני הילדים. נכון להיום הוחלפו בכ-150 גני עירייה משטחי חול בדשא סינטטי. אנחנו ממשיכים במעקב והשיח עם העירייה לגבי השאר".
מדוברות העירייה נמסר: "תוכנית החלפת החול בגני הילדים תארך כשלוש שנים לאור המספר הרב של גני הילדים בעיר, כולל החינוך המיוחד. עד כה הוחלף החול בכ-150 גני ילדים בשכונות העיר השונות. התוכנית ממשיכה ומתוקצבת ואנו פועלים להחלפת החול בכלל הגנים לפי תכנית עבודה וצרכים משתנים. לדוגמא, אם ידוע על הגעת ילד עם צרכים מיוחדים לגן אנו משתדלים לתת לגן זה עדיפות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר