ראש העירייה איציק ברוורמן בוועידת החינוך בפתח תקוה צילום רמי לוי
ראש העירייה איציק ברוורמן בוועידת החינוך בפתח תקוה צילום רמי לוי

ברוורמן בוועידת החינוך: "כמות התלמידים בעיר גדלה באופן בלתי פרופורציונלי לעומת ערים אחרות"

ועידת החינוך של פתח תקוה לחינוך התקיימה לראשונה היום באודיטוריום קרית המוזיאונים בנוכחות מאות אנשי חינוך ותושבים. מנחת הכנס, העיתונאית מירב בטיטו: "פתח תקוה היא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית"

פורסם בתאריך: 13.8.18 12:34

לראשונה התקיימה הבוקר בעיר וועידת החינוך של פתח תקוה ביוזמת ובהפקת עיתון מלאבס, זאת במסגרת חודש החינוך של פתח תקוה, וכחלק מוועידת החינוך של ערי ישראל שמתקיימת החודש ב-11 ערים ברחבי הארץ. מטרת הוועידה היא להעלות על סדר היום את החינוך בעיר, על מורכבותו, הישגיו והאתגרים הגדולים איתם מתמודדים הצוותים החינוכיים, התלמידים וההורים.

מאות אנשי חינוך ותושבים הגיעו לוועידה שנפתחה הבוקר באודיטוריום קרית המוזיאונים-יד לבנים בעיר. מנחת הוועידה, העיתונאית מירב בטיטו, פתחה בדבריה ואמרה כי פתח תקוה, אחת הערים הגדולות בישראל, היא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, ובשל המגוון הכמעט האין סופי שקיים בעיר המורים צריכים להתאים את עצמם לכך.

ועידת החינוך בפתח תקוה צילום רמי לוי

ועידת החינוך בפתח תקוה צילום רמי לוי

עורך עיתון מלאבס, אייל יצחקי, בירך את הנוכחים וציין שהחינוך נמצא בראש סדר העדיפויות של העיתון וכי הוויעדה היא מעין נקודת שיא לקראת פתיחת הלימודים שתהפוך בתקווה למסורת.

ראש עירייית פתח תקוה, איציק ברוורמן, אמר כי בעירייה שמים דגש ותקציבים על החינוך והסביר כי פתח תקוה היא העיר החמישית בגודלה שגדלה בקצב מהיר וכמות התלמידים גדלה באופן בלתי פרופורציונלי לעומת ערים אחרות. "אנחנו בעיריית פתח תקווה שמים את החינוך בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר ברוורמן. " "פתח תקוה היום היא העיר החמישית בגודלה בארץ, זו העיר שגדלה בקצב הכי מהיר מבין הערים הגדולות בארץ מזה כמה שנים ומה שמאפיין את הגידול הזה בין השאר, זה שכמות הילדים גדלה באופן בלתי פפורציונאלי לעומת הגידול בערים אחרות, מה שמטיל עלינו אתגרים לא פשוטים בכל הנוגע למערכת החינוך". בהמשך נתן ברוורמן נתונים מספרים על מספר התלמידים שלומדים בעיר, התייחס לפתיחת שני גנים אנתרופוסופיים, מתוך המחשבה לבדוק האם ניתן לפתח מזה בית ספר בעתיד וכן ציין שפתח תקוה היא אחת הערים, מבין הערים הגדולות, שמשקיעה בחינוך את התקציב הכי גבוהה לילד. "אנחנו העיר היחידה שזוכה כל שנה בפרס חינוך, אם זה פרס חינוך עירוני או לבתי ספר ספציפיים", אמר.

בהמשך התייחס לכך שהעירייה מנסה להביא רוח חדשה יחד עם משרד החינוך, עם שיטות לימוד חדשות ושינוי במרחבי הלימוד. "הכיתות של פעם כבר לא מתאימות להיום וצריך לאפשר לכל תלמיד ותלמידה, למצוא ולבטא את החזקות שלהם", אמר ברוורמן וציין כי המטרה היא להפוך את בתי הספר גם למרכזי חינוך קהילתיים ולבנות אתהקהילה סביב בתי הספר. הוא דיבר גם על  המחסור בשטחי בנייה לבתי ספר וגנים: "משרד החינוך הולך לקראתנו בעניין הזה ואנחנו בונים גנים בשתי קומות ושוקלים לבנות שלוש קומות וזה לא פשוט".
עוד דיבר על כך שהיום יש לילדים את היכולת להשיג את הידע ומערכת החינוך צריכה לתת להם את הכלים להשתמש בידע הזה בצורה הטובה ביותר והוא מעודד את זה כמטרה למערכת. הוא התייחס לנושא הערכים שחשוב להעניק לילדים – קבלת האחר, הקשבה, סובלנות וסבלנות – וסיכם שהעירייה נלחמת על כל ילד וילד במערכת. "ההישג הגדול שלנו זה אם אנחנו מצליחים למנוע מילד להגיע לרחוב ועוזרים לו לסיים 12 שנות לימוד, ואם הצלחנו בכך שהוא יילך לצבא או לשירות לאומי.  זה הישג גדול יותר מאשר ילד שקיבל 100 באחד מבתי הספר הטובים והמעולים שלנו".

מירב בטיטו בוועידת החינוך בפתח תקוה צילום רמי לוי

מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, סקרה את העשיה המחוזית, את מידת ההשקעה, את היעדים ואת התוכניות לעתיד. שיטאי החמיאה לפתח תקוה על עשייתה החינוכית, על שילוב ילדי החינוך המיוחד ועל שיתוף הפעולה הפורה עם המשרד.

מזכל"ית הסתדרות המורים, יפה בן דויד אמרה כי היא שמחה לפתוח את וועידת החינוך של פתח תקוה עם שותפים לדרך. ההסתדרות לדבריה היא חלק משמעותי ומשפיע בחברה הישראלית ומנתה את השיגיה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר