בית הכנסת הגדול. צילום זאב שטרן
בית הכנסת הגדול. צילום זאב שטרן

"המאורע החשוב שקרה בעיר בשנה האחרונה הוא השלמת שיפוץ בית הכנסת הגדול"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: מה הדבר הכי טוב שקרה בעיר השנה?

פורסם בתאריך: 5.9.18 15:34

 

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"יש דבר כזה להיות שבוי בתוך עולמך המקצועי ולשפוט דרך ראייה אישית. ההתמחות שלי היא שימור מורשת העיר. בעיני המאורע החשוב שקרה בעיר בשנה האחרונה זה השלמת שיפוץ בית הכנסת הגדול. זהו מבנה חשוב מבחינה שימורית, היסטורית ורוחנית בעיר פתח תקוה. תכניות השימור והתקציב הוכנו עוד בקדנציה הקודמת תוך עמל רב. בשנה זו הסתיים שלב א' שהוא השיפוץ החיצוני והחלה היערכות לשלב ב' שהוא השיפוץ של פנים המבנה. בית הכנסת הגדול הוא המבנה הבולט ברחוב חובבי ציון. הוא הסנונית הראשונה לשיפוץ ושדרוג רחוב חובבי ציון – הרחוב הראשון של המושבה. המבנה עבר "התעללות" שהתבטאה בבניית קיר שחסם את חלקו האחורי בעל כיפת הקשקשים. כעת בזמן השיפוץ, לאחר השריפה שהייתה בחנות הסמוכה, הוסר הקיר שהיו עליו פרסומות והמבנה התגלה במלוא תפארתו. אני רואה בשמור ושיפוץ בית הכנסת הגדול הישג חשוב לגורמי השימור בעיר ויריית פתיחה לשדרוג הרחוב כולו. זאת תרתי משמע: החזרת עטרה ליושנה". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

שי גרוסמן

שי גרוסמן

שי גרוסמן

"אז נכון שמבחינת ׳ותק׳ אם המושבות שלנו, יכלה בקלות להעפיל לעיר המוצלחת והמובילה בישראל עם הרבה דברים מצוינים שיכלו לקרות פה בשנה החולפת. אפשר לומר על השנה החולפת – ׳קומסי קומסה׳. הצעירים עדיין יוצאים לעיתים קרובות מדי לבלות מחוץ לעיר, אוניברסיטה – אין, העיר אינה נחשבת ׳מובילה׳ בשאר התחומים. ובכל זאת, כשפוסעים בעיר, במיוחד ברחובות, מרגישים את הקסם הזה, משהו באווירה המיוחדת, בשקט, בחממה, כל אלה מאפשרים לדור הבא להיות הכי טוב שיש.
הדבר הכי טוב שקרה בעיר בשנה החולפת הוא הצעירים הנפלאים שגדלים בעיר שלנו בכל שנה ושנה. צעירים יוזמים, מובילי דעה, בלי ספק גאוות העיר שלנו". (גרוסמן הוא חבר ועד עובדי טבע בפתח תקוה).

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"בעיני מערכת הבחירות שמתנהלת בעירנו בשנה האחרונה, היא דבר הטוב שקורה לנו בעיר. זו ההזדמנות שלנו האזרחים להשפיע באופן ישיר על חיינו בכל התחומים הנושקים לחיינו בעיר באמצעות בחירת חברי מועצת העיר ובאמצעות בחירת ראש העיר. אני מאד מקווה שהתושבים ינצלו חובתם האזרחית ויגיעו להצביע. כל קול חשוב, כל קול משפיע על התוצאה הסופית. מבחינתי שלי כאחד אשר לא חדל להצהיר שבבניין העיריה יושבים עובדים ובעלי תפקידים בעמדות מפתח ומקבלים החלטות בתחומים חשובים הנוגעים בחיינו בעיר הבחירות הגיעו בזמן ויעשו טוב לעיר. אני מקווה שהפוליטיקאים שיתמנו יזרימו רוח רעננה". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"בעיר גדולה כמו שלנו כל יום קורים דברים חדשים. העיר התפתחה בשנים האחרונות בצורה דרמטית וכל כך הרבה פרויקטים התקיימו בה. בסוף היום כאשר התושב מחפש מה טוב קרה, הוא ימצא את הדברים הסטנדרטים ליד הבית שלו ובהמשך ימצא דברים טובים גם בדרך בה הוא עובר. אני חושב שהדבר הטוב ביותר שקרה השנה הוא פתיחת האגם האקולוגי בעיר, דבר שמשדרג את הראייה של התושב המקומי והחיצוני בשירות שהוא מקבל ובכך מעשיר עוד ועוד את עולמו ואת עולם ילדיו בעוד מאחת האטרקציות המעניינות והחשובות שקמו בעיר". (אחיאל הוא יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר