בית ספר גן ונוף. צילום זאב שטרן
בית ספר גן ונוף. צילום זאב שטרן

הסיפור העצוב של א': אחרי חמישה ניתוחים הוא זקוק למסגרת שתסייע לו

אמו מבקשת: "אני חד הורית, קשה לי, אני מבקשת שישלבו אותו במסגרת בגן ונוף שתסייע לו אחרי בית הספר". העירייה: "פנימיית היום אינה בסל השרותים שמגיע להם"

פורסם בתאריך: 21.9.18 09:00

הסיפור של א' לא פשוט בכלל. א', תלמיד כיתה ה' בעיר, נפצע לפני כשנה וחצי במועדונית השייכת לעירייה. במשך ארבעה חודשים הוא היה מאושפז עבר חמישה ניתוחים ועבר תהליך שיקום לא פשוט שיקום בבית לווינשטיין. הוא בעל 50 אחוזי נכות. הוא זקוק להשגחה, מאחר ומערכת העצבים שלו נפגעה והוא נוטל כדורים רבים.

לפני כשלושה חודשים פנתה אמו של א' לעיריית פתח תקווה ולמחלקת רווחה, בבקשה למצוא לילד מסגרת לאחר שעות הלימודים (לשנת הלימודים הנוכחית) על מנת שילוו אותו ויעזרו לו בשיעורי בית, אך לטענת האם היא קיבלה תשובה שלילית והיא מרגישה שלאף אחד לא באמת אכפת מהבן שלה.

עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן

עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן

"אני אם חד הורית לשלושה ילדים ומטפלת באמא מבוגרת", היא מספרת בכאב. "במשך ארבעה חודשים, הבן שלי היה מאושפז, עבר חמישה ניתוחים במרפק ולאחר מכן שיקום בבית לווינשטיין. עקב הרדמות מרובות נפגעה מערכת העצבים שלו והוא נוטל המון כדורים, על מנת שיוכל לתפקד ולהיות בבית הספר הרגיל שהוא כל כך אוהב. במשך שלושה חודשים אני נלחמת מול הרווחה על מנת להכניס את הבן שלי למסגרת לאחר בית הספר, מסגרת שהוא כל כך זקוק לה. יש לי מכתבים והמלצות ואני יודעת שיש מקום כזה בעיר שיכול לתת לו מענה, אבל לצערי כולם מתעלמים ממני במיוחד ברווחה. הם מסרבים לפגוש אותי או את הילד. פניתי פעם אחר פעם לרווחה ואף אחד לא מתייחס אלי, קבלתי תשובה יבשה מעובדת סוציאלית שהם 'לא בייביסיטר' ושאני אשאר בבית עם הילד'. אני לא ביקשתי בייביסיטר, אני בקשתי מסגרת שתוכל להכיל את הילד, שתוכל לעזור לו ולסייע לו. אני עובדת במשרה מלאה ומפרנסת את המשפחה, אני אם חד הורית ואף פעם לא בקשתי עזרה מאף אחד, לא בקשתי נדבות, הפעם, זה עבור הילד והוא חייב מסגרת".

לוינשטיין

בית לוינשטיין

האם מסבירה שהיא מתחילה לעבוד כל יום בשעה 5:30 בבוקר, על מנת שבשעות אחר הצהריים היא תוכל להיות עם בנה ולקחת אותו לטיפולים. "פניתי לראש העיר, לאשתו ולכל מי שרק אפשר ברווחה, הגשתי להם ניירות, הסברתי את המצב ושאנחנו מטופלים ומוכרים ברווחה ולצערי, אמרו לי שלא מגיעה לי מסגרת, כי הוא כבר גדול. אני יודעת שיש מסגרת כזו ב'גן ונוף' ואני יודעת שזו מסגרת שמתאימה לו ומבקשת שמהרווחה יזמנו אותנו לפגישה, שיראו אותו ויבינו את הקשיים שלו. מדובר בילד מקסים, שיש לו המון קשיים, בבית הספר עוזרים לנו המון, אבל כל הזמן יש אצלו רגרסיה והמצב אליו נקלענו מאוד מייאש ולא פשוט".

דובר העירייה, חזי חקאק, מסר בתגובה: "המחלקה לשירותים חברתיים מעניקה למשפחה טיפול אינטנסיבי, צמוד ומקצועי. גם היום המשפחה בטיפול ונמצאת בקשר תמידי עם העובדים הסוציאליים המטפלים בה. כל אמירה אחרת (שהם לא נענים/ נפגשים/ משוחחים וכו) הינה שקרית! בקשתם הספציפית למימון פנימיית יום בגן ונוף אינה במסגרת סל השירותים המגיעים לילד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלראי חיים

    אני מאמין לאמא מזמן נוכחתי שאין לעןבדי העיריה לב ומצפוןראש

  2. קובי

    אדוני ראש העיר,
    יש דבר כזה שנקרא חמלה.
    מבטיח לשלוח לך במייל פרטי הסבר.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר