אנה נבות. צילום זאב שטרן
אנה נבות. צילום זאב שטרן

הסכם תשלומי ההורים לא נחתם, אין פעילויות בבתי הספר

ועד ההורים העירוני הצטרף לפורום הארצי במאבקו נגד החלטת שר החינוך לסבסד את סל התרבות רק לשכבות א' ו-ב'. יו"ר הוועד העירוני, אנה נבות: "בשלב זה לא יתקיימו בבתי הספר בעיר פעילויות, למעט אלו שהוחרגו"

פורסם בתאריך: 3.10.18 08:54

ועד ההורים העירוני בפתח תקוה, מצטרף לפורום ועדי ההורים היישוביים, הארגון היציג של הורי ישראל, שהגיש ביום שלישי בבוקר, בג"צ נגד משרד החינוך בנושא סל תרבות. הפורום טוען שהחלטת המשרד לממן את סעיף סל תרבות לשכבות א' ו-ב' בלבד הינה מפלה, מקפחת ומעמיקה את הפערים במערכת החינוך בישראל.
לאור כך, בשלב זה, עדיין לא אושר חוזר תשלומים בבתי הספר בעיר על ידי ועד ההורים העירוני והתוצאה בפועל היא שלא מתקיימים פעילויות ואירועים בבתי ספר, אשר כרוכים בתשלום, אלא אם כן, קיבלו אישור והוחרגו. "בשבוע הבא אמורה להתקיים ישיבה של פורום ההורים הארצי ואז נגיע להחלטות כעיר איך אנחנו ממשיכים", מסבירה אנה נבות, יו"ר ועד ההורים העירוני. "שר החינוך הודיע שהשנה הוא מתחיל לעזור בחוזר התשלומים והמשרד יממן את כיתות א' ו-ב', אבל בפועל, רק מי שמשתמש בסל תרבות ארצי יקבל את זה. העיר פתח תקוה לא לוקחת בסל תרבות ארצי ולכן אנחנו לא זכאים למימון. יש פה גם הטעיה וגם אפליה ולכן החלטנו להצטרף לפורום הארצי. בשלב זה לא נחתם חוזר התשלומים בפתח תקוה", היא מסבירה. נבות גם הסבירה מדוע פתח תקוה לא לוקחת חלק בסל הארצי: "אנחנו בוחרים לבד את ההצגות בשיתוף פעולה של מנהלת סל תרבות בעירייה, יפה אדם, ו-ועדת רפרטואר שמורכבת מנציגות ההורים, גננות, מורות ורכזות. בכל מקרה, וללא קשר לכך לא ניתן להחריג רק את שכבות א' ו-ב'".
בפורום היישובי הסבירו שהרוב המכריע של תלמידי ישראל לא ייהנה מהסבסוד והם דורשים להרחיב את הסבסוד לכלל תלמידי ישראל מגני ילדים ועד תיכון. "בשלב הזה, לא יתקיימו בבתי הספר בעיר פעילויות, אלא אם כן מדובר בדברים שנקבעו מראש וקיבלו החרגה", מסבירה נבות.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "סל התרבות העירוני פועל מזה שנים בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית, בנוסף קיימת וועדת רפרטואר הכוללת נציגים מוועדי הורים, גננות, מורות ורכזי בת ספר. אנו לא שותפים בסל תרבות ארצי, כמו עוד ערים גדולות אחרות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר