אילוסטרציה נאנסת. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה למצולמת אין קשר לכתבה. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מכתב של משרד החינוך מופץ בין ההורים: משחק חדש מסכן את חיי ילדיכם

הורים רבים נתקלו לאחרונה בפייסבוק ובקבוצות הוואטסאפ השונות במכתב של משרד החינוך המתריע מפני המשחק הקטלני, "הלוויתן הכחול". כל הפרטים והתגובות

פורסם בתאריך: 13.7.17 15:40

לאחרונה מופץ בפייסבוק ובקבוצות הוואטסאפ של ההורים בעיר מכתב של משרד של החינוך המתריע מפני משחק חדש בשם 'הלוויתן הכחול', שהשתתפות בו עשויה לסכן את חיי ילדיהם. מדובר במשחק שזכה לפופולריות במדינות חבר העמים ומופץ באמצעות רשת חברתית רוסית פופולרית. המצטרפים למשחק מתבקשים למלא משימות, במשך 50 יום, כשהמשימה הסופית היא לכאורה לשים קץ לחייהם. בעיריית פתח תקווה ובמשרד החינוך מציינים כי הם לא מכירים מקרים של משתתפים מקומיים אבל מברכים על הפצת מכתב של משרד החינוך הכולל הנחיות להורים ומידע על התופעה, על מנת לגרום לערנות מצידם.

המשחק עצמו מתנהל בקבוצה סגורה, המצטרפים מתבקשים על ידי מי שמפעיל את "המשחק" למלא משימות שונות. לאחרונה הפיצה היחידה להתמודדות במצבי לחץ וחירום במשרד החינוך מכתב ליועצות בתי הספר ולשירות הפסיכולוגי ברשות ובו קווים מנחים להתמודדות של הורים עם תופעת "הלוויתן הכחול". "על המצטרפים ל"משחק" מופעל לחץ כבד המלווה לעיתים באיומים וסחטנות על מנת שלא יפרשו וימלאו את כל המשימות", נכתב במכתב וההורים מתבקשים לשים לב לנורות אזהרה כגון: שינוי משמעותי בהתנהגות, הסתגרות והתבודדות, הימנעות מדיבור, יציאה לטיולים ליליים, צפייה מוגזמת בסרטי אימה, פציעה עצמית וכדומה. במשרד החינוך מבקשים מהורים שנחשפו לאחד הסימנים לנהל שיחה קצרה עם הילד על מנת לברר את העובדות, להסביר לילד שהם נמצאים לצידם ויעשו הכל על מנת לסייע להם וכן להתייעץ עם איש מקצוע טיפולי.

"קיבלתי את הפרסום על המשחק מכל קבוצה אפשרית", מספרת אמא לתלמיד בחטיבה, "זה מאוד מלחיץ. פתאום כל דבר שהילד עושה מקפיץ אותי. התחלתי לשאול אותו שאלות, על מנת לדעת האם הוא שמע או מכיר את המשחק. לטענתו, הוא לא". אמא אחרת אמרה כי "המכתב יצר פאניקה אצל ההורים. הרי הילדים נמצאים שעות על גבי שעות במחשב, אתה לא בדיוק יודע מה הוא עושה. הם הולכים לישון מאוחר ומסתובבים ברחובות עם החברים שלהם, החשש הוא שהילדים שלא שמעו על המשחק, יחפשו אותו עכשיו בגלל הפרסום ויחשפו לכך".

תגובת העירייה "אנו מכירים את המסמך ומברכים על העירנות של משרד החינוך ועל הבחירה ליידע ולשתף את ההורים במידע. לא ידוע על קיום התופעה בעיר".

ממשרד החינוך נמסר כי לא ידוע על מקרה של משתתף במשחק בעיר, וכי מדובר במכתב שנשלח לפיקוח על הייעוץ.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר