הפגנת מחאה נשים. צילום-מלכי סיפורן
ההפגנה נגד רצח נשים על ידי גברים בכיכר המייסדים צילום-מלכי סיפורן

כ-30 נשים הפגינו בכיכר המייסדים נגד רצח נשים בידי גברים

כחלק מגל מחאה ארצי התקיימה מחאה גם בכיכר המייסדים בפתח תקוה. "20 נשים נרצחו מתחילת השנה בידי גברים בישראל, זה טרור לכל דבר", אמרו המארגנות

פורסם בתאריך: 18.10.18 16:12

היום, יום חמישי, התקיימו ברחבי הארץ הפגנות מחאה כנגד 'רצח נשים בידי גברים', לאור מקרי הרצח האחרונים. כ-30 נשים הגיעו הבוקר להפגין בכיכר המייסדים בפתח תקוה. ההפגנה בעיר אורגנה על ידי עמותת על"ם ובשיתוף קבוצות הפיחיסבוק 'השוות'.
את מפגש המחאה פתחה עמית דלמדיגו – מנהלת פרויקט עלמה בעיר, פרויקט המשותף לעמותת עלם, משרד הרווחה ועיריית פתח תקווה, המעניק סיוע הוליסטי לנערות וצעירות אשר חוו וחוות אלימות על כל צורותיהה. "זוהי שעת חירום נשית לאומית", היא אמרה וביקשה להודות לכל מי שהגיע על מנת לתת תקווה ולהעלות את נושא רצח נשים והאלימות כלפי נשים לראש סדר היום. "יש להפוך את כל הדיון באלימות במשפחה לנושא לאומי ממדרגה ראשונה, זהו טרור לכל דבר. כבר ב-2017 הונחו על שולחן הכנסת המלצות למיגור האלימות כלפי נשים, אולם הן לא יושמו. אני קוראת ליישום מיידי של כל המלצות, שינוי מערך הטיפול באלימות המשפחה והקמת מוקד חירום מיידי שייתן מענה לנשים במצוקה והצלתן מתוך מצבים מסכני חיים. חשוב לציין שזהו לא מאבק ג'נדרי של נשים בלבד, שהרי אז דינו להישאר מאבק חלש ומוחלש. מה שהתחיל כהתארגנות עצמאית של שלוש נשים שאכפת להן ושפעילות שנים רבות בתחום מניעת האלימות במשפחה ולא היו מסוגלות לשתוק יותר, הוא מאבק של החברה הישראלית כולה על דמותה העתידית. אנחנו נרגשות וגאות לסמן יציאה חדשה לדרך ומקוות שיהיו גופים לאומיים שימשיכו את הטיפול בנושא באופן שיחולל שינוי".

המחאה נגד רצח נשים על ידי גברים צילום תמרי אטיאס

המחאה נגד רצח נשים על ידי גברים צילום תמרי אטיאס

שגית טל מהשוות מוסיפה: "'הנשים יוצרות חיים', אמר אחד הגברים שהצטרף להפגנה שלנו היום בכיכר המייסדים בפתח תקוה. 'בלעדיהן אנחנו לא יכולים להתקיים'. ולנו נמאס להתנצל. גם פתח תקוה הצטרפה למחאה, היינו בכיכר המייסדים, נשים וגברים. עמדנו דקה דומיה לזכר הקורבנות, שמענו עדות מצמררת וקראנו לשינוי. לא נסכים עוד, לא נשתוק עד שנגרום לשינוי".

מירב קצמן מהשוות סיכמה: "הזילות של רצח נשים במדינת ישראל, פשוט לא תאומן וזה הזמן לפעול ולדאוג לעצמנו".

הכרזה על המחאה

הכרזה על המחאה

את שעת החירום הנשית הלאומית יזמו יעל אבקסיס, ענת לב-אדלר, ורונית לב-ארי שהזמינו את כל הנשים ברחבי הארץ להצטרף למחאה. בהודעה שהתפרסמה בשמם הן כתבו: "20 נשים נרצחו מתחילת השנה בידי גברים במדינת ישראל. זהו טרור לכל דבר ועניין. טרור גברי אלים ומתגלגל, ויש להתייחס אליו כאל מכת מדינה שחובה למגר. לכן, ביום חמישי הקרוב יתאספו נשים במוקדים שונים ברחבי הארץ ובקול ברור וצלול יקראו די – די לרצח נשים, די למערכת גברית אטומה שלא רואה את הקורבן, די להתעלמות מתלונות של נשים כלפי גברים מכים ואלימים, די לעונשים הקלים של מערכת המשפט שאינם יוצרים הרתעה. מה כן? הרבה דברים שחובה לשנות ולהזיז כדי להציל חיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    אני מזדהה אם כל הנשים בארץ, וביחוד אם נשות פ"ת, למרות שאני גבר אתם צודקות, מכל סיבה שלא תהיה, אם לא מסתדרים יש כל כך הרבה אופציות להגיע לפשרה, אפילו לחשוב על זה לא ההיתי מסוגל, בכל מצב אני מזדהה איתכם ועוד דבר אחרון אני עמדתי גם דקת דומיה היו ברוכות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר