מימין: עיריית פתח תקוה, קלפי. צילומים זאב שטרן, עזרא לוי
מימין: עיריית פתח תקוה, קלפי. צילומים זאב שטרן, עזרא לוי

"עוד לא הייתה מערכת בחירות כל כך אלימה מילולית ומעשית"

כשבוע וחצי לפני שהולכים לקלפי, הפרלמנט של מלאבס מדבר על מערכת בחירות מכוערת, לא הוגנת ולא מכובדת. "אם חשבנו שכבר ראינו הכל ב-2013 אז התבדנו", אומר אחד התושבים

פורסם בתאריך: 18.10.18 11:49

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"מערכת הבחירות בעיר מתנהגת בצורה הכי לא מכובדת וראויה. אני עברתי כמה וכמה מערכות בחירות מ־1993 ועד עתה, בחלקן השתתפתי באופן פעיל, אחר מערכות אחרות עקבתי מקרוב. עוד לא הייתה מערכת בחירות כל כך אלימה מילולית ומעשית. שלטים נקרעים ומושחתים כל יום, הכפשות ופייק ניוז מפוזרים ברשתות החברתיות כיד הדמיון הטובה, שפה נמוכה וגסת רוח ננקטת על בסיס יומיומי. נכון שמשקלן של הרשתות החברתיות, הפייסבוק והווטסאפ גדול, והיד קלה על המקלדת, אבל עדיין זה עובר כל גבול. אנשים איבדו כל רסן ואין קווים אדומים. אולי זו הדרדרות כללית של השיח הציבורי במדינה, אלימות כנגד פלגים מסוימים באוכלוסייה, הזולגת לכל תחומי הפוליטיקה. אני קוראת לכל המתמודדים ומעריציהם להתעשת בשבועיים הנותרים ולחזור לקוד אתי ראוי. כי ב־31.10.18 תורכב קואליציה וכולנו נצטרך לעבוד ביחד ולהתגבר על ההשמצות , הכעסים והשנאה". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

שי גרוסמן

שי גרוסמן

שי גרוסמן

"אני עוקב בשקיקה אחרי מערכות הבחירות בפתח תקווה. למרות המעורבות האישית שלי בתחום הפוליטי, אני לא זוכר מערכת בחירות שהפכה לזירת קרבות תוססת כזאת: הכפשות, ספינים, טריקים, אסטרטגיות, אסמסים עם האשמות ומכות מתחת לחגורה. ממש בית הקלפים נוסח פתח תקווה.
למרות זאת, אני לא חושב שהמצאנו את הגלגל, מה שקורה פה מתרחש בכל מערכות הבחירות של הרשויות המקומיות. קמפיין נגטיבי נחשב לגיטימי ומקובל בבחירות. אני דווקא מרוצה מההמולה סביב הבחירות, הגיע הזמן שראשות העיר הגדולה הזאת תמשוך תשומת לב ותהפוך את פתח תקווה לעיר אטרקטיבית. נקווה לבחירות נקיות והוגנות, אבל עד אז אני נהנה מהעניין הרב שהבחירות האלו מספקות לנו. נקווה שהמועמד הטוב שייבחר יראה לנו בפועל כמה הוא אוהב את העיר, במעשים ולא בדיבורים". (גרוסמן הוא חבר בוועד עובדי טבע בפתח תקווה).

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה סורמלו בן ישראל

"מערכת הבחירות בפתח תקוה הפכה מזמן למערכת מניפולטיבית שלא ראיתי כדוגמתה ואין דין ואין דיין. פרסומים שקריים ומסולפים הם מבחינתי חמורים מאוד. לצערי הרב ככל שאני מעורבת ומתעניינת בפוליטיקה, אני מגלה צדדים אפלים ושיטות מניפולציה שמזעזעות אותי. אין גבול לחוצפה ולצערי גם אין שומר סף שיוודא שהבחירה של ראש העיר, אחד התפקידים החשובים ביותר לנו התושבים תעשה גם ובעיקר על פי פרמטרים מקצועיים. היום אין שומר סף מקצועי, אין רגולטור שיבחן אם מה שפורסם הוא נכון ואמיתי. בעוד שבועיים כל אחד ואחת מאיתנו נלך לבחור מי תהיה הדמות אשר תנהיג אותנו ותוביל את העיר פתח תקוה בחמש שנים הקרובות ועל כן עלינו לנהוג באחריות". (בן ישראל היא פעילה חברתית).

ME-M-C-מיקי-שטרק--תמונה-עדכנית-לשאלה--פתח-תקווה

מיקי שטרק

מיקי שטרק

אם חשבנו שראינו כבר הכל במערכת הבחירות האחרונה (2013) אז התבדינו. המערכת הנוכחית מצליחה לשבור שוב שיא שפל חדש. אנחנו עדים יום-יום שעה-שעה להתנגחויות בכל אמצעי המדיה במטרה "להוריד" את הצד השני. אנחנו עדים להכפשות שמגיעות במטרה להרגיע את השטח. האם נעים לנו לקבל הודעת טקסט לגבי מועמד כזה או אחר? לא, אבל מי ששולח ככל הנראה חושב שהודעה כזאת תייצר אנטיגוניזם כלפי המועמד הלא מועדף עליו, לנסות ולייצר איזשהו הד תקשורתי שיגרום לרתיעה. אני חושב שהפעולה רק תורמת ומחזקת את הבחירה של מקבל ההודעה ואני חושב שההכפשות מיועדות לתושבים שהתווספו לעיר במהלך הקדנציה, לכל אלה שלא מכירים את האירועים בבחירות האחרונות, כי הרי מי שיודע את האמת והחליט כבר לא צריך את הודעות הטקסט והפוסטים. התושבים כבר לא פראיירים ולא ניתן להשפיע על דעתם באמצעות הכפשות ומסרוני שקר". (שטרק הוא פעיל חברתי).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר