צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תלונה: "הסייעות בצהרון לא ידעו מי זאת הנכדה שלי, שאלו אם זה בן"

תלונות חדשות על התנהלות צהרוני מקום בלב. סבתא מצאה את נכדתה בת השלוש בוכה בצד מבלי שהצוות יודע מיהי וניגש אליה, אחרים מתלוננים על חילופים תדירים של הצוות ואי עדכון באשר לבעיות, מקום בלב: "בניית מערך כוח האדם מלווה בקשיים ולוקחת זמן"

פורסם בתאריך: 24.10.18 14:15

חודשיים לפתיחת שנת הלימודים והורים רבים עדיין מתלוננים על התנהלות הצהרונים של מקום בלב. סבתא לילד באחד הצהרונים העלתה פוסט לפייסבוק ובו כתבה כי כשהגיעה לאסוף את הנכדה שלה מהגן, הצוות שנכח בגן באותו הרגע לא ידע מיהי הילדה והיכן היא נמצאת. לבסוף היא נמצאה יושבת לבד בצד ובוכה.

"היום הקדמתי להוציא את נכדתי בת השלוש, הגעתי בסביבות 15:45 והגן היה ריק מילדים ומטפלת אחת בפנים. יצאתי החוצה לחפש את הילדה, שתי מטפלות ישבו בחוץ עם מספר מצומצם של ילדים. שאלתי היכן הילדה והן לא כל כך ידעו במי מדובר, שאלו זה בן? אמרתי לא! זו בת והלב התחיל לדפוק… לאחר כדקה איתרתי את נכדתי, שכובה על האספלט בתוך בוטקה מעץ, לבדה, ראשה שמוט על ספסל מעץ, אפה מלא בנזלת לאחר שכנראה בכתה כהוגן. האם נראה לכם תקין שכך אני אמורה למצוא את הנכדה שלי? אגיד לכם שתי מילים: בושה וכלימה, שמקום שאמור להיות חינוכי ומהווה מסגרת נאותה להורים עובדים, הפך 'מסחרה'".

בסיום הפוסט הוסיפה: "איפה המטפלות? איפה העירנות? איפה הרגש? איפה האחריות? מלבד מטפלות היושבות ומפטפטות לא ראיתי דבר. מחר הילדה כבר לא תבקר בצהרון".

הפוסט עורר הדים רבים. תושבים רבים הגיבו בתלונות משלהם. אחת האימהות כתבה שאצלם בגן כל יום הצוות מתחלף ואף אחת לא באמת מכירה את הילדים ואין לילדים דמות קבועה. אימא אחרת סיפרה על ילד שנפל בחצר ושבר את היד, אבל הצוות לא חשב לעדכן את ההורים. עוד תלונות על כך שהצוות חסר סבלנות כלפי הילדים ורק מחכה שהיום יסתיים, ושיש בין הילדים מקרי אלימות אשר משפיעים גם התנהגותם גם לאחר סיום הלימודים.

"לצערי, אנחנו מרגישים שבמקום בלב, לא למדו מטעויות העבר", כתבה אם לילדה בצהרון. "שולחים להם מכתבים, מתקשרים, אבל שינוי אנחנו לא מרגישים".

אם אחרת הוסיפה: "לצערי, רובנו שבויים של מקום בלב, זה לא שיש לנו אלטרנטיבות אחרות. הצהרונים הפרטיים בדרך כלל מלאים או לא נגישים והתקווה שלנו הייתה שהשנה הדברים יהיו טובים יותר וזה עדיין לא כך".

לטענת ההורים הם פנו גם להנהגת גני הילדים שמנסים לטפל בנושא. "אנחנו מרגישים שיש לנו אוזן קשבת בהנהגה", אומרת האימא. "אני מאוד מקווה שנראה בהקדם שינוי".

ויו"ר הנהגת הגנים היישובית, מוניק טרייגר סנדו: "אנחנו מודעים לכך שיש בעיות עם מקום בלב, יש כמה צהרונים נקודתיים שבהם יש בעיות קצת יותר מורכבות והכל בטיפול מיידי. איפה שהיה נדרש, הוחלף הצוות במקום, לשמחתנו, אנחנו מרגישים שהנהלת מקום בלב, משתפים איתנו פעולה".

תגובת מקום בלב: "החברה העירונית מקום בלב מנהלת 91 מסגרות צהרונים בגני הילדים ובבתי הספר בראש העין המספקות פתרון לכ-2,200 ילדים. כל פניה שמתקבלת לגבי תפקוד הצהרון נבדקת בקפידה ומטופלת. במקביל מתקיימות שיחות הבהרה עם הצוותים וחידוד נהלים על בסיס קבוע. אנו עושים את מיטב המאמצים על מנת לספק מקום בטוח לילדינו, לקלוט כח אדם איכותי ומתאים ביותר לצהרונים. השנה גייסה מקום בלב את מכון אדלר ואת התכנית הפדגוגית 'צהריים טובים' כדי לקדם ולייטב את זמן הפעילות ואיכות הצוות. בניית מערך כח אדם עצום שכזה מלווה ולא מעט קשים ולוקחת זמן. חשוב לנו להדגיש כי שמנו לנו למטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של כל ילדי צהרוני מקום בלב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר