חטיבת אחד העם. צילום: זאב שטרן
חטיבת אחד העם. צילום: זאב שטרן

התלמיד שיושב בבית כבר שלושה חודשים נשאר בבית, למרות האיום על ההורים בתיק פלילי

אתמול נערך להורים שימוע והובהר להם כי אם בנם לא יגיע היום לבית הספר ייפתח נגדם תיק פלילי. מדובר בתלמיד מצטיין שמבקש רק דבר אחד: לא ללמוד בחטיבת אחד העם רמת ורבר, אבל הבקשה לא נענית והעירייה מתעקשת

פורסם בתאריך: 28.11.18 10:26

כבר שלושה חודשים שתלמיד כיתה ז' יושב בבית. אתמול, יום שלישי, נערך להורים שימוע על ידי קצינת ביקור סדיר. ההורים מסרבים לשלוח את הילד לבית הספר אליו שובץ, ודורשים שיבוץ לבית ספר אחר. למרות שאתמול בשימוע, נמסר להורים שאם בנם לא יגיע הבוקר לבית הספר ייפתח נגדם תיק פלילי, גם היום הוא נשאר בבית. הילדוהוריו מבקשים רק דבר אחד: לא ללמוד בחטיבת אחד העם רמת ורבר. תחילה הם ביקשו שילמד בחטיבת גולדה, אבל בהמשך התפשרו הוהודיע שהם מוכנים שבנם ילמד בכל חטיבה בעיר, פרט לאחד העם רמת ורבר.

לדברי ההורים, עוד בשנה שעברה הובטח להם שהילד ילמד בחטיבת גולדה, כאשר האחים הגדולים שלו לומדים בתיכון גולדה, אך לטענתם למרות זאת הוא שובץ בחטיבת אחד העם רמת וורבר, חטיבה שלמשפחה יש חוויה לא חיובית איתה, לאחר שהאחים הגדולים יותר למדו בה ועזבו. ההורים מספרים ששלחו  מכתבים לפיקוח ולטענתם טרם קיבלו תגובה רשמית על כך. עוד הם מספרים שמדובר בתלמיד מצטיין, ללא בעיות התנהגות, שלא מוכן בשום פנים ואופן ללמוד באחד העם רמת וורבר ונמצא במצוקה נפשית מאוד קשה. ההורים מסבירים שהם מוכנים לשיבוץ בכל חטיבה אחרת בעיר פרט לאחד העם רמת ורבר.

עורכת הדין שייצגה בפגישה את הלשכה המשפטית של העירייה הבהירה להורים שמבחינת החוק, אם הילד לא יגיע מחר לבית הספר ייפתח נגד ההורים תיק פלילי. "הילד שלנו יושב בבית שלושה חודשים ואנחנו מרגישים שלאף אחד לא באמת אכפת ממנו", אומר האב בכאב, "מבחינת הוועדה אין לנו ההורים סמכות הורית ובמידה ולא נביא אותו לבית הספר עד מחר ב-09:00 הם יערבו את המשטרה והרווחה וייפתח נגדנו תיק פלילי", מספר האב עם דמעות בעיניים. "הילדים שלי הם תלמידים מצטיינים, הבן שלי תלמיד י"ב עם תעודת הצטיינות, הבת שלי לומדת באוניברסיטה והבן הקטן עבר את המבחן של המחוננים, הוא רוצה ללמוד, רוצה ללכת לבית הספר, אבל לא נותנים לו ללמוד. הוא רצה ללמוד בגולדה, כי האחים שלו שם ויש לו חברים מבית הספר הקודם, אבל כבר לא אכפת לנו לקבל כל חטיבה אחרת, רק לא את הנוכחית, כי החוויה שלנו במקום לא טובה וזה מה שהילד זוכר מהאחים שלו. בוועדה טענו שהילד צריך להבין מה זה לא ולא לקבל כל מה שהוא רוצה, אבל אני לא מצליח להבין את הסיבה שלהם, את הסיבה האמיתית שהם מתעקשים לא לשבץ אותו בחטיבה אחרת".
לטענת האב, הוא פנה גם לראש העירייה רמי גרינברג, שאף הוציא מייל בנושא ובו ביקש להעביר את הילד לגולדה, אך אחרי זמן קצר ובעקבות שיחה שקיבל ממינהל החינוך חזר בו. "ערערתי למחוז תל אביב במשרד החינוך, אבל גם מהם לא קיבלתי תשובה רשמית, רק טלפון שהודיעו לי שעד שהוא לא חוזר ללמוד הם לא מטפלים בו. הילד לא מוכן בשום פנים ואופן ללכת לאחד העם רמת ורבר, הוא רק מתחיל לדבר על החטיבה והוא מתחיל לבכות ואני אחריו.  "אני רק מבקש לקבל תשובה הגיונית, לקבל הסבר מה הסיבה שהם לא מוכנים להעביר אותו לחטיבה אחרת, מלבד התעקשות לא הגיונית. אני בתור אבא, אעשה את כל המאמצים עבורו, אנחנו כבר בודקים אפשרות לבית ספר פרטי, המצב הנפשי של הבן שלי רע וזה סוג של התעללות מה שעושים לו".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק:
טענות ההורים במכתב הינן מופרכות, אינן נכונות והן חלק מהנסיון שלהם להטעות את הציבור. לגופן של הטענות בגוף המכתב:
1. לטענת ההורים במכתב – בשנה שעברה הובטח להם שבנם יעבור לחטיבת גולדה. היום בשימוע האב סיפר, שבפסח שעבר פנה לרויטל שפירא בנושא, ורויטל אמרה לו קודם להירשם לבית הספר אליו בנו מיועד ואז לבקש העברה. רויטל לא הבטיחה לו, שבנו יעבור.
2. לטענת ההורים במכתב – הם טרם קיבלו תגובה מהפיקוח. היום בשימוע האב סיפר, שיש לו את תשובת מנהלת המחוז איתו.
3. לטענת ההורים במכתב – ילדיהם הגדולים עזבו את החטיבה. היום בשימוע סיפרו, כי בנם הבכור סיים כיתה ט' בחטיבה. רק בתו ביקשה העברה בסוף ח'.
4. לטענת ההורים במכתב – בנם נמצא במצוקה נפשית קשה. היום בשימוע סיפרה מעיין אוליאל, מנהלת מחלקת ביקור סדיר, כי בביקור בית שערכה ביחד עם נורית טיבי פגשו נער חברותי, דעתן, ולא נער ששקוע במצוקה נפשית קשה.
ההורים בחרו להשאיר את בנם בבית במשך שלושה חודשים, ובכך הם גורמים לו נזק עצום.
5. האב טען בשימוע, כי ראש העיר הוציא הנחיה ברורה לשבץ את בנו בחטיבת גולדה. הובהר להורים, כי דיון בנושא העברה יתרחש רק לאחר שבועיים ימים של נוכחות בנם בחטיבת רמת ורבר.
6. ההורים בחרו לעבור על חוק ביקור סדיר זו הפעם השנייה. בשימוע היום הוזכר להם, כי גם את בנם הבכור הם השאירו בבית חודשיים ימים, עד שקיבלו את מבוקשם.
8. הוגשו בקשות העברה נוספות, מתלמידים אחרים, מטעמים דומים ואף הן נדחו. הורי התלמידים קיבלו "לא" כתשובה ולא פעלו בניגוד לחוק.
אין כל הצדקה להפלות את התלמיד ע"פ הילדים האחרים, רק משום שאביו לוקח את החוק לידיו ומנסה בכוח לקבל את מבוקשו.
9. בשימוע הבהירה היועצת המשפטית להורים, כי מחר בבוקר בנם חייב להיות משובץ למוסד לימודי כלשהו – או חטיבת רמת ורבר או בית ספר דמוקרטי פרטי, עליו דיברו בשימוע.
אני תקווה, כי מחר יגיע התלמיד לחטיבת רמת ורבר, יפגוש את חבריו מביה"ס היסודי ויחזור לשגרת לימודים סדירה. צוות בית הספר מחכה לו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    איזה תגובות ילדותיות. עוד טרחו לפרוש אותם על 8 סעיפים

    לא שאני יודע מי צודק אבל התגובות קטנוניות ואינם לגופו של עניין

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר