סופרמרקט צילום: אייל טואג
סופרמרקט צילום: אייל טואג

"יותר ויותר אנשים פשוט יפסיקו לצרוך מצרכים מופקעי מחיר"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם המחאה נגד יוקר המחייה תתעצם או תדעך?

פורסם בתאריך: 19.12.18 15:36

 

שי גרוסמן

שי גרוסמן

שי גרוסמן

"מי זוכר את המחירים לפני כמה שנים? מי זוכר שמנה פלאפל עלתה 8 שקלים, שנסיעה באוטובוס עלתה ארבעה שקלים. ירקות ופירות בשוק פתח תקווה – יכולנו למלא סלים בסכומים נמוכים מאוד. הכל התייקר כל כך ועכשיו עוד מבקשים להעלות את מחירי החשמל. סך הכל, ההתקדמות הכלכלית שלנו היא דומה לאדם שמנסה לעלות על מדרגות נעות שיורדות, נכון שהוא מטפס ועולה, אבל זה רק נדמה לו שהוא מתקדם. האם מחאה תעזור? יכול להיות. בארצות הברית חרם צרכנים הוא נושא מקובל ועוזר להורדת המחירים. גם אצלנו מחאת הקוטג׳ עזרה, לרגע מסוים. אבל זה לא דבר שבשגרה לקיים חרם צרכנים. אנחנו כן מתלוננים, חותמים על עצומות, מפרסמים פוסטים ברשתות החברתיות וכל מה שאפשר לעשות מאחורי המקלדת. אבל כשזה מגיע למחאה אמיתית, לצאת לשטח, להחרים מוצרים, אנחנו עדינים מדי. תיכף מתקרב החורף שייתן לנו עוד סיבה להישאר בבית ולתת למחאה להתקרר בחוץ לבד". (גרוסמן הוא חבר ועד עובדי טבע בפתח תקווה).

מיקי שטרק

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

"לפי דעתי המחאה רק תגבר, רק אתמול היינו עדים להפלת השאלטר בבתים כמחאה על עליית מחירי החשמל. אני לא רואה הצדקה לעליית מחירים כאשר מנגד שכר המינימום נשאר בעינו, רמת החיים עולה והשכר במשק קפוא. יותר ויותר אנשים פשוט יפסיקו לצרוך מצרכים מופקעי מחיר. מה רע בלעשות לחם בבית? רק בשישי אפשר להכין חלה בבית? אני לא חושב שקיים מונופול בתחום מוצרי הצריכה, פשוט לא יקנו את המוצרים היקרים. אני בעד שוויוניות, תגדילו את השכר על מנת שיהיה אפשר לקנות את המוצר. ההפגנות מחוץ למשרד האוצר רק יתעצמו ולצערי אם המגמה תימשך אז לא רחוק היום שאנשים יתחילו לגנוב לחם וחלב". (שטרק הוא פעיל חברתי).

שלום קוטלר

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

"למרות שאכן יוקר המחייה מכביד על כל עם ישראל, לא ניראה לי שהמחאה הזו תצבור תאוצה. המחאה היא נשקו של החלש, כדוגמת הצרפתים, ששם המחאה תפסה תאוצה ומצרפת תמיד מגיעה הבשורה לשינוי. המחאה בעיקר נוצרת כנגד שלטון אשר לא מרגיש את רחשי העם ואת מצוקותיו. קשה לי להאמין שבישראל יכולים להעתיק את המחאה הצרפתית עם האפודים הצהובים, כיוון שכולנו אוהבים להתלונן אבל במעשים כולנו שואפים לאפס. כל עוד שהמחאה במדינה תהיה מחאה פוליטית שלא מאורגנת כיאות ואין לה מובילי הדגל ודעת שאין להם אינטרסים פוליטיים, המחאה עצמה לא תוביל לשום מקום. נס המרד כבר התרחש בעבר בשדרות רוטשילד ב־2011 בגלל מצוקת הדיור אבל גם הוא גווע והשלטון המשיך כתמול ושלשום כשהדרך סלולה להמשיך ולדכא את העם מבחינה כלכלית. לכן אני לא מאמין שהמחאה תתגבר". (קוטלר הוא מזכיר סניף מפלגת העבודה בעיר).


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר