שכונת נווה עוז החדשה. צילום: באדיבות התושבים
שכונת נווה עוז החדשה. צילום: באדיבות התושבים

בנווה עוז דורשים הסעה לילדים: "המרחק לבית הספר הוא למעלה מחצי שעה"

תושבי שכונת נווה עוז החדשה מתלוננים כי ילדיהם נאלצים לחצות כביש סואן בדרכם מבית הספר ודורשים מהעירייה להקים בית ספר בשכונה או לממן הסעה

פורסם בתאריך: 19.7.17 07:00

תושבי שכונת נווה עוז החדשה מתלוננים שילדיהם, אשר לומדים בבית הספר "אלימלך כנר", לא זכאים להסעות והדבר מסכן את חייהם. לטענת ההורים, עד כה, כשהילדים היו קטנים, ההורים הסיעו אותם בבוקר והחזירו אותם לקראת השעה 17:00, בסיום הצהרון. אולם כעת, כשהילדים עולים לכיתה ד' ובבית הספר אין צהרון , הילדים נאלצים לחזור הביתה לבד ולחצות בדרכם כביש סואן.

"הבת שלנו בת תשע וחצי ולא תוכל לחזור עצמאית הביתה בסיום יום הלימודים בשעה 13:00", אומר הורה לילדה, "אנחנו גרים בנווה עוז החדשה. מדובר בשכונה שממוקמת צמוד לגבעת שמואל, ליד שטראוס והולמס פלייס. בית הספר ממוקם בכפר גנים ומדובר במרחק גדול מאוד ברגל. בין השכונה לבין בית הספר יש את כביש רבין, כביש ראשי וסואן, והילדים אמורים לחצות אותו. זה לא הגיוני". אם אחרת הוסיפה: "מבדיקה שעשינו מדובר בלמעלה מ-2.5 קילומטר. זה אומר שהמרחק בין השכונה לבית הספר הוא למעלה מחצי שעה. בקיץ חם ובחורף הם יגיעו רטובים. לא ניתן לכך יד".

לטענת ההורים, חלק מילדי השכונה שובצו בבתי הספר נווה עוז, דבורה עומר וביאליק, שגם הם רחוקים להליכה ברגל. "דיברנו עם מספר גורמים בעירייה, אבל אף אחד לא באמת נותן לנו תשובות", אומר אב לאחד הילדים, "אנחנו יותר קרובים במרחק לגבעת שמואל מאשר לפתח תקוה. יש הורים מהחינוך הדתי שמעדיפים לרשום את הילדים שלהם לבתי הספר הדתיים בגבעת שמואל, כי זה יותר קרוב להם. מבדיקה שעשינו הבנו שהעירייה מממנת הסעות לקריית מטלון וביקשנו את אותו פתרון. התשובה שקיבלנו היא שמכיוון שסגרו להם את בית הספר הם זכאים להסעות. אצלנו בכלל לא הוקם בית ספר, אז אנחנו בדיוק באותו סיפור".

ההורים מתלוננים כי במצב שנוצר אחד ההורים יצטרך לעזוב את מקום העבודה לקראת השעה 13:00 על מנת להוציא את הילד מבית הספר. "היום הבת שלנו בבית הספר של הקיץ והוא מסתיים בשעה 13:00. שנינו עובדים מחוץ לעיר ואנחנו מוצאים את עצמנו בכל יום בשעה 12:30 יוצאים מהעבודה על מנת לאסוף את הילדה, לשים אותה בבית ולחזור לעבודה. זה מטורף". לטענתם, הפיתרון הוא בניית בית ספר בשכונה או לחלופין מתן מענה מצד העירייה לגבי נושא ההסעות לילדים. "כשרכשנו את הדירה, לא חשבנו שנגיע לסיטואציה כזו, היום יש תושבים שכבר שוקלים לעזוב את השכונה בגלל המצב שנוצר".

תגובת העיריה: "פניית ההורים התקבלה והנושא בבדיקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר