החרמת הסוסים בכפר אברהם
החרמת הסוסים בכפר אברהם

תופעה בפתח תקוה: סוסים מוחזקים בתנאים ירודים, חלקם משוטטים באופן חופשי

שלושה סוסים הוחרמו השבוע בכפר אברהם בגלל שהוחזקו ללא היתר. בעלי הסוסים: " הם הוחזקו בשטח חקלאי וטופלו היטב". במקרה אחר נמצא סוס קשור מול אחד המרכולים בעיר. הווטרינרית העירונית ציינה שבפתח תקוה מדובר בתופעה

פורסם בתאריך: 27.12.18 17:03

שלושה סוסים הוחרמו ביום רביעי, על ידי צוות השרות הווטרינרי בעירייה משטח פרטי בשכונת כפר אברהם. מתברר שזה לא היה המקרה היחיד ולאחרונה נתפסו מספר פעמים סוסים משוטטים ויש עוד כמה שמטופלים על ידי המחלקה הווטרינרית.
בעירייה ציינו כי לצורך החרמת הסוסים אמש הם נאלצו לפנות לבית המשפט ולקבל צו, וזאת בטענה כי במקום הוחזקו סוסים ללא היתר. לטענת המחלקה הווטרינרית, מדובר בסוסים אשר שוטטו באופן תכוף במקום. יש לציין כי סוסים, בניגוד לכלבים, אינם בעלי שבב, ככה שלא תמיד ניתן לדעת למי הם שייכים.

 

החרמת הסוסים כפר אברהם צילומים באדיבות העירייה

"על פי חוק עזר, החזקת סוסים דורשת היתר מהווטרינר העירוני, ולא הסכמתי להיתר כזה", אומרת הווטרינרית העירונית, תיקה בר און, "הסוסים האלו הוחזקו בתנאים לא טובים, וגם היו דיווחים על שוטטות באזור של כפר אברהם. כאשר הגענו למקום הסוסים היו בתוך מתחם מגודר ולכן הגענו עם המשטרה".

טל שדות, בעלי הסוסים בכפר אברהם, מסר בתגובה: "הסוסים לא היו במצב מוזנח אלא היו מטופלים ומתוחזקים כראוי. הם הוחזקו בשטח חקלאי ולא גרמו כל הפרעה. היה מקרה בודד שהם שוטטו, אך לא מעבר לכך. הם לא היוו סכנה לאף אחד בכל עשר שנות קיומם אצלי".

בראון אמרה שמדובר בתופעה ברחבי העיר: "היום אין רישיון להחזקת סוסים כמו כלבים. יש לי מלא סוסים עכשיו באורווה. לצערנו מדובר בסוג של תופעה, למשל לפני יומיים בלילה היה סוס קשור מול אחד הסופרים בעיר. הוטרינרים אספו אותו במצב גופני ירוד. אין לנו מושג למי הוא שייך. גם בשטח פתוח ליד אם המושבות יש מישהו שמחזיק סוסים ללא היתר וגם זה נושא שמטופל. כנראה שיש תחביב להחזיק סוסים. אנו בארגון הווטרינרים דורשים לחוקק חוק שיחייב נשיאת שבב על סוסים כמו על כלבים, כדי שנוכל לדעת על מצב הסוס ולמי הוא שייך. כרגע יש חוק כזה רק לכלבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר