השנה שהייתה: תושבי פתח תקוה בוחרים את האירועים החשובים שהיו בעיר ב-2018

הטייס הראשון מהקהילה האתיופית, פתיחת האגם האקולוגי, התערוכות הנחשבות וכמובן הבחירות המקומיות. תושבים מסכמים את 2018, פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 31.12.18 19:08

 

"אני חושבת שבכיתי על התינוקת לא פחות מאשר על נאורי ז"ל שלי" / דרורה אטיאס

דרורה אטיאס. צילום זאב שטרן

דרורה אטיאס. צילום זאב שטרן

# "רצח התינוקת יסמין וינטה על ידי הסייעת אינה סקיבנקו. כששמעתי על הרצח של התינוקת זה גמר אותי. אני חושבת שבכיתי על התינוקת לא פחות מנאורי ז"ל שלי. את נאור מישהו בא ורצח, אז אם מישהו בא בכוונה להרוג אותך, אתה יודע שהוא אויב. והתינוקת, שהמטפלת זו שאמורה להשגיח עליה, פגעה בה בצורה מזעזעת. היה לי מאוד קשה לשמוע על כך, זה משהו שהיה קשה לי להתמודד איתו. אני זכיתי למטפלות מדהימות לילדים שלי, מטפלות טובות ורגישות ולצערי היום הכל פרוץ. מה שמזעזע זה שהמטפלת עבדה במעון הזה כל כך הרבה זמן והמנהלת שלה לא שמה לב שיש אצלה בעיה. היום המעונות מאוד פרוצים וצריך לתת את הדעת, איפה שמים את הילדים, מי מנהל אותם, מאחר ומדובר בילדים קטנים שהם חסרי ישע ולא יכולים להתמודד מול רשעות והתפקיד שלנו המבוגרים לדאוג להם".
# "הבחירות לראשות העיר. הבחירות האחרונות לראשות העיר התנהלו בצורה לא מכובדת, לא מעט מהמתמודדים העדיפו להראות את המינוס של האחר במקום להראות את הטוב שבהם ולצערי זה מראה על בעיות מוסר שמשקפות את הנבחר. לפני הבחירות התפללתי שמי שראוי ייבחר. בפרסומות מראים לנו את הדברים היפים, את מה הם מתכננים לעשות, אבל אנחנו לא באמת יודעים מי בא לתת ולצערי הם לא בחלו בשום דבר בשביל לקדש את המטרה וזה לא משמש דוגמא לצעירים. 'כי אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר'. הציבור היום לא טיפש, הוא כבר לא קונה שקרים והבטחות, אלא מזהה את האדם שרוצה לעשות את השינוי. מאוד חשוב שכל נבחר ציבור יזכור שהוא קיבל זכות גדולה והוא צריך להשתמש בזכות הזו בצורה נכונה ונבונה והציבור יחזיר לו. כי היום אתה באיגרא רמא ומחר אתה יכול להיות בבירא עמיקתא. הכל לפי המעשים של האדם".
# "הטייס האתיופי הראשון. אם התינוקת גמרה אותי בבכי של עצב, במקרה שלו התרגשתי מאוד משמחה. מרגש אותי לראות אנשים שמצליחים ממקום שלכאורה נראה בלתי אפשרי ומבחינתי הוא הוכיח שהוא סמל לדוגמא ולהצלחה. כי לא משנה מאיפה אתה בא, אתה יכול להצליח. מדובר בנער שלא גדל עם כפית בפה ובחר להיות בשורה הראשונה, התמודד עם הקושי ולא פחד ממנו. להבדיל מהרבה נערים אחרים שנרתעים בקלות מקושי, שאם אחד יאמין בהם ויעצים אותם הם יצמחו לבנות חיים טובים. הנערים צריכים שיאהבו אותם באמת כמו שהם, שיצמיחו אותם מהמקום שבו הם נמצאים".
# אטיאס היא מרצה בהידברות, מאמנת אישית ומעבירה ערבי העצמה לנשים ונערות. היא אמא לתשעה ילדים, ביניהם נאור אטיאס, שנרצח בגיל 16 בינואר 2014.

"אביב לוי היה יהלום מובחר ומשובח אך הוא כבר לא איתנו" / הרב משה הר נוי

הרב משה חיים הר-נוי

הרב משה חיים הר-נוי

 

# "נפילתו של החייל אביב אברהם לוי הי"ד. כל חייל שנופל וכל אזרח שנרצח יוצר בליבי כאב עצום, אך הפעם זה היה קרוב לבית, ליתר דיוק ממש מעבר לכביש. מכרה יהלומים יש מול ביתי ואני אפילו לא ידעתי. למכרה הזה קוראים משפחת לוי. היה עוד יהלום במכרה הזה, הוא היה יהלום מובחר ומשובח אך הוא כבר לא איתנו. שמו אביב אברהם ולשמו מוסיפים כבר כמה חודשים "זכרונו לברכה" או "ה' יקום דמו". ימי השבעה והשלושים היו מאוד משמעותיים עבורי. ראיתי את עם ישראל מאוחד ואוהב בלי מחיצות רק ביחד. האור של היהלום הזה ממשיך וימשיך לזרוח ולהאיר על משפחתו, על חבריו ועל כל מי שהכיר אותו בחייו ואחרי נפילתו".
# "תהלוכת הקפות שניות בשכונת אם המושבות. כל השנה משפחתי ואני ממתינים למוצאי שמחת תורה, בשבילנו זהו הרגע המשמח בשנה. אלפים מתושבי שכונת אם המושבות השתתפו השנה בתהלוכה עם ספרי התורה בשמחה גדולה. כל שנה מספר המשתתפים עולה וכך גם האושר הניכר על פני החברים והחברות. גם האירוע הזה מבחינתי כמו האירוע הקודם, הוא מאוד משמעותי עקב הפלת המחיצות בין ציבורים שונים ומדגיש את המאחד ולא את המפריד".
# "חנוכת מרכז קהילתי "מבראשית" בשכונת אם המושבות. מרכז קהילתי מבראשית שזכיתי לעמוד בראשו, מהווה כבר עשור מרכז רוחני לכלל תושבי שכונת אם המושבות בפתח תקוה: חילוניים, מסורתיים ודתיים. במשך כל השנה מתקיימים במקום ערבי נשים, פעילויות לילדים ,שיעורי תורה, וכמובן תפילות, בר מצווה ושמחות נוספות והכל בחיוך ובאהבה לכל יהודי ויהודייה. לפני כמה חודשים נחנך מבנה הקבע המפואר של מרכז מבראשית שנבנה על ידי עיריית פתח תקוה בתמיכתו של ראש העיר הקודם איציק ברוורמן. גם המקום הזה מסמל עבורי את האחווה בין כל חלקי עם ישראל".
# הרב הר נוי הוא רב קהילתי של שכונת אם המושבות.

 

"מאוד התרגשתי לראות ברחבת העירייה נשים רבות שיצאו להפגין" / לירז אסייג

לירז אסייג צילום נעמי ים סוף

לירז אסייג צילום נעמי ים סוף

# "אני חושבת שהאירוע המרכזי השנה היה זה שנבחר לנו ראש עיר חדש, ועכשיו חובת ההוכחה היא עליו. אני מאוד סקרנית לדעת מה הוא הולך לעשות ועד כמה הוא יתרום. אני מאוד נהניתי לראות את מה שעשה ברוורמן ואני מקווה שגם גרינברג יעשה. הבחירות הן אירוע משמעותי שאי אפשר להתעלם ממנו. שינויים זה דבר מבורך מאוד אך חשוב שהוא יהיה לטובה וברכה".
# "אירוע נוסף היה לראות את ההתגייסות של הנשים ביום המחאה נגד אלימות כלפי נשים שהיה לאחרונה. מאוד שמחתי לראות ברחבת העירייה ריכוז של נשים שיצאו להפגין, זה היה חשוב ומאוד ריגש אותי לראות את זה. חשוב שיהיה גיוס משותף של כולם ואולי גם גיוס של גברים לנושא חשוב כמו אלימות נגד נשים. חשוב שכולנו נתגייס ונפגין נוכחות לטובת המאבק הזה, שעולה לנשים בחייהן".
# "יום העצמאות השנה היה ממש יפה, היה כיפי ושמח. הגיעו הרבה אנשים וכל האירוע היה מאורגן ובצורה טובה מאוד. אני חושבת שהשנה ראוי שתהיה הנחייה נשית וכמובן אני מציעה את עצמי לתפקיד. אני חושבת שנשים צריכות להיות יותר בפרונט כי יש להן מה להציע. צריך להגיע לנקודת השוויון, כי היום אנחנו לא מתקרבות לרבע. צריך לדחוף יותר ולראות יותר נשים בפרונט. ככה כולם ירוויחו מזה, גם הגברים וגם הנשים".
# אסייג היא דוגמנית ומרצה בתחום דימוי הגוף.

 

"אולי את הבריאות של אוחיון אי אפשר להחזיר, אבל את הכבוד כן" / אהרון דינוביץ'

אהרון דינוביץ צילום זאב שטרן

# "אחד האירועים המשמעותיים השנה היה החלפת ראש העיר, ואני חושב שיש לנו חלק בתהליך הזה. אני רוצה להיות זהיר ולא יודע מה יקרה עוד בקדנציה הנוכחית, אבל אני מאמין שזו שאלה של זמן והדברים יראו אחרת. השלטון כעת יותר נגיש ותמיד מוכן להיפגש ויש רעיונות ומחליפים דעות ולא הופכים את הבניה למגורים לנגע רע של העיר אלא להיפך. אנחנו מעוניינים בהנגשת פינוי בינוי והתחדשות עירונית ולא בניסיון לדחות את זה בטענות שונות".
# "אירוע נוסף הוא כנס שהיה בעיר בערב ראש השנה בנושא התחדשות עירונית, בהשתתפות ארבעה ראשי ערים מהאזור כולל מפתח תקוה. היה לנו גם פאנל של מהנדסי ערים. זה היה כנס משמעותי והתוצר מהכנס זה להבהיר שחייבים התחדשות עירונית בעיר כמו פתח תקוה, שיש בה מבנים ישנים רבים ומרכז עיר שצריך לעשות איתו משהו".
# "האירוע הכי טוב מבחינתי היה ההחלטה בישיבת המועצה הראשונה לקרוא לפארק הגדול על שמו של איציק אוחיון, אחרי שנים שרצינו שזה ייעשה אבל לצערנו הייתה התנגדות בכל תוקף בגלל שאוחיון עדיין בחיים. ההחלטה הזאת היא מצוינת. אולי את הבריאות של אוחיון אי אפשר להחזיר, אבל את הכבוד כן אפשר. האיש היה 14 שנה ראש עיר ושינה את פתח תקוה מקצה לקצה. הפכנו מעיר חסרת חיים למקום שאנשים באים לגור פה".
# דינוביץ' הוא יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בפתח תקוה.

"עבדנו עם רון שנים רבות לפני מינויו לתפקיד" / לאה אוברקוביץ

לאה אוברקוביץ מנהלת חטיבת רשיש צילום זאב שטרן

לאה אוברקוביץ מנהלת חטיבת רשיש צילום זאב שטרן

# "ַּמַּיִם הַפָּנִים לַפָּנִים כֵּן לֵב הָאָדָם לָאָדָם" (משלי כ"ז, 19). השנה התקיימה בפתח תקוה ועידת החינוך של ערי ישראל על ידי רשת שוקן (מלאבס). במהלך הוועידה החשובה השתתפתי בפאנל עם יו"ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות. אנה מביאה עמה אווירה של פתיחות, שיח מכבד ויכולת הבנה מעמיקה את המורכבות של מערכת החינוך, המאפיינים את אקלים הנהגת ההורים בעיר לאורך שנים. זהו עוד צעד משמעותי בהשגת מרחב המאפשר ביטחון חינוכי ,ערכי ואינטלקטואלי לעשייה".
# "וַיהֹוָ֤ה צְבָאוֹת֙ בֹּחֵ֣ן צַדִּ֔יק רֹאֶ֥ה כְלָי֖וֹת וָלֵ֑ב" (ירמיהו כ, 12). בעקבות הבחירות המקומיות השנה התמנה לתפקיד ראש מנהל החינוך. רון הוא בוגר רשיש. לכבוד לחטיבה ולצוות המורים להתגאות בעשייתו למען החינוך בעיר. עבדנו עם רון שנים רבות לפני מינויו לתפקידו זה במסגרות החינוך הבלתי פורמאלי בעיר. מאחר וזכיתי לחוות את הקשר הבלתי אמצעי שיצר עם בני הנוער ואת עשייתו, מדם ליבו, למען הנהגת הדור הצעיר בעיר, אני בטוחה שיביא עמו את שאר הרוח החינוכי שלו לעשייה בתפקידו החדש. רון כץ חבר לראש העיר, רמי גרינברג, ראש עיר צעיר, חדש ונמרץ. אני מאמינה בכך שהאמת של האנשים משתקפת דרך עשייתם – לטעמי האישי, הקצב החינוכי בעיר הולך להיות אישי, מהיר, חדשני וחותר באופן בלתי מתפשר למצוינות".
# "איזהו חכם? – הלומד מכל אדם, שנאמר: 'מכל מלמדי השכלתי" (מסכת אבות). בנובמבר התקיימה ההשתלמות העירונית של מינהל החינוך והפיקוח למנהלי בתי הספר על היסודיים בעיר, הפעם במסגרת "מסע לתקווה ישראלית". במהלך המסע זכינו לשמוע את ראש ישיבת הר עציון הרב גיגי באמירות מעוררות השראה על הדרך שבה מעצבים בישיבה את דמות הבוגר הראוי. מנהיגותם החינוכית של המנהלים מהווה נדבך משמעותי בעיצוב דמות בוגר ערכי ומחויב, כלפי עצמו וכלפי הקהילה. אנו, מנהלי העיר, פועלים ללא לאות לפיתוח תוכניות לחיזוק מיומנויות המאה ה-21 לצד פיתוח חוסן ערכי וקהילתי".
# אוברקוביץ היא מנהלת חטיבת רשיש.

 

"המסע והקמפיין לבחירות פתחו בפני עולם חדש" / אורלי שטרית

אורלי שטרית צילום: אורן פלאי

אורלי שטרית צילום: אורן פלאי

# עיר מצטיינת בחינוך. פתח תקוה נבחרה לאחת הערים המצטיינות בחינוך וקיבלה השנה פרסים רבים, ביניהם פרס חינוך ארצי לתיכון בן גוריון, פרס מחוזי לבית הספר עמיטל, שמונה בתי ספר מהעיר ברשימת התיכונים הערכיים המצטיינים, פרס נתיב האור, פרסים אישיים לתלמידים ועוד. כאחת שגדלה בעיר וגידלה ילדים בעיר, אני שמחה על הפרסים, על כך שמערכת החינוך בעיר מגיעה למקומות גבוהים וששמים את הילדים והנוער במקום חשוב".
# "פתח תקוה דורגה במקום נמוך בניקיון. במסגרת סקר העיר המלוכלכת ביותר שהתקיים לפני מספר חודשים, פורסם שהעיר פתח תקווה, ממוקמת במקום נמוך בנושא הניקיון, הסקר הוכיח לתושבים שבעצם הם לא טועים ולא מתלוננים לשווא והעיר באמת לא נקייה. יש לשנות זאת בשיתוף פעולה של התושבים, יחד עם העירייה, שאמורה לעשות הכל על מנת לשנות את ההרגשה של התושבים בנושא".
# הבחירות המוניציפליות. באופן אישי, האירוע הכי משמעותי מבחינתי שקרה בפתח תקווה היה הבחירות המוניציפליות. בבחירות האחרונות שהיו סוערות במיוחד הייתי מועמדת במקום השלישי למועצה מטעם סיעת מחוברים והסיעה הכניסה שני מושבים. התושבים החליטו על מהפך ובחרו ראש עיר חדש ונבחרי ציבור חדשים שישנו את פני הפוליטיקה בעיר. למרות שלא הצלחתי להיכנס כחברה למועצה אני גאה להיות תושבת בעיר שהכניסה שש נשים לשולחן מקבלי ההחלטות. זה שינוי ענק ועוד יגיע היום ובפתח תקוה תהיה גם ראש עיר אישה. מבחינה אישית המסע והקמפיין לבחירות פתחו בפני עולם חדש שלמדתי ממנו רבות, הכרתי אנשים מדהימים פגשתי אנשים מכל קצוות העיר ונוכחתי לדעת שבסופו של יום כולנו – ימין, שמאל, דתי, חילוני – משפחה אחת גדולה. למרות שאני מחוץ למועצה אני ממשיכה לפעול במרץ למען הזולת גם ללא טייטל ולקדם נושאים חשובים בתחום הנוער והרווחה".
# שטרית היא פעילה חברתית שהתמודדה בבחירות האחרונות למועצה.

 

"נכדתה אפשרה להציג את העבודות המרשימות שלה בהיכל" / אריה ימיני

אריה ימיני צילום זאב שטרן

אריה ימיני צילום זאב שטרן

# "פסטיבל שורשים בהיכל התרבות. ההיכל הוא מקור לגאווה לתושבי העיר ומארח קרוב ל־400 אירועים שונים במהלך השנה. השנה חגגו בו בין היתר, יום הולדת 70 לשרה לשרון, יום הולדת 80 לאנריקו מסיאס יום הולדת ללוליק, הצדיעו לאמנים וותיקים, העלו מחזמר מקורי על חייו של הרצל ואף צילמו את גוט טאלנט ישראל. אחד האירועים הייחודים שהתקיימו השנה בהיכל היה פסטיבל שורשים, פסטיבל של חווית מוזיקה ונוסטלגיה. הפסטיבל הביא יצירה מגוונת משורשי החברה הישראלית וציין 140 שנה להיווסדה של העיר, 70 שנה למדינת ישראל ו־15 שנה להקמתו של ההיכל. הפסטיבל, נתן ביטוי למורשת והאומנות המגוונת, הביא את סיפורה של משפחת הצלמים פרג', נערכו סיורים וגם "סיור כורסה במושבה" בעקבות הסופרת והמורה אסתר שטרייט-וורצל ז"ל, נערך מסע בין דורי בנושא פולין ועוד שלל פעילויות רבות".
# "תערוכת רות טטרקו. בפתח תקוה נערכות תערוכות אמנות בהן ניתן ביטוי לאמני העיר ואמנים מהארץ ומחו"ל, התערוכות מתקיימות במוזיאון יד לבנים, באולם שרת, ב"ציפור הכחולה" וכן בהיכל התרבות. תערוכה מיוחדת שנערכה השנה היא התערוכה של ניצולת השואה רות טטרקו שבגיל 11 נתפסה על ידי הגרמנים, שרדה ארבעה מחנות ריכוז ובנתה חיים שלמים. נכדתה עדי, יזמית שפיתחה פלטפורמה השווה מילארדי דולרים, אפשרה להציג את העבודות המרשימות שלה בהיכל. באי התערוכה ובני נוער שסיירו חשו את עוצמת הזוועה והסבל שהיו לה בשואה. שיתוף הפעולה עם עדי יצר הזדמנות להקמת מרכז לחקר השואה עם תצוגת קבע שתהיה בהיכל. מרכז שיהיה "בית" ל־3,000 ניצולי השואה החיים בעירנו וגם יאפשר להמשיך הזיכרון וההנצחה לדורות הבאים בפתח תקוה".
# "הבחירות. השנה נערכו בחירות בכל הארץ ובפתח תקוה נבחר ראש עיר חדש, רמי גרינברג. ביומו הראשון בעירייה הוא שבר את המחיצה שהפרידה בין אולם המועצה לאזרחים שבאו לשמוע את ישיבות המועצה והצעד הסמלי מוביל לשינוי בגישה ותקווה ליום חדש. יחד עם רמי נכנסו חברים רבים למועצת העיר. הציפיות של התושבים בשמים ועכשיו נדרשת התלכדות כולם למיצובה של עירנו כמובילה בערי ישראל".
# ימיני הוא מנהל אגף התרבות ומנכ"ל היכל התרבות.

 

"ביום שנחתתי הלכנו כל המשפחה ברגל לאגם" / ליהיא גרינר

ליהיא גרינר- פרויקט פתח תקווה

ליהיא גרינר באגם החדש צילום פרטי

# "הקיץ חגגנו שנה למגורים בפתח תקוה, אליה עברנו באוגוסט 2017. אנחנו מאוד אוהבים את פתח תקווה ובמיוחד את שכונת נווה גן בה אנחנו מתגוררים. השכונה שלנו היא שכונה שמיועדת לילדים ויש סביבנו הכל, הכל מאוד קרוב ונגיש. הילדים שלנו התפתחו מאוד יפה בשנה הזו, התושבים בשכונה מאוד נחמדים. יש אצלנו בשכונה אנשי מקצוע לכל תחום ולא מעט מקומות בילוי. השנה הזו הייתה מאוד משמעותית לנו, יש בעיר כל כך הרבה דברים טובים, אנחנו הולכים לגן חי ברגל, יש לנו פארק גדול ובצד השני גן שעשועים חדש ומהמם ובבניין שלנו יש חדר כושר וג'ימבורי".
# "ביום האישה הבינלאומי עשיתי הרצאה בבר בפתח תקוה לנשות העיר בנושא אורח חיים בריא. להרצאה הגיעו נשים רבות וגם ראש העיר דאז ואשתו והיו תגובות מאוד יפות. לא מעט אנשים הגיעו אלי לאחר מכן לסדנאות אצלי בבית ותמיד אשמח לעשות הרצאות נוספות בעיר. בנוסף, מאז שאני גרה בעיר אני מאוד מפרסמת ומרימה את העיר, בכל הרצאה וראיון איתי אני מדברת על פתח תקוה ומנסה לשנות את הסטיגמה שיצרו לה. זו סטיגמה שלדעתי היא לא נכונה ולראיה אנחנו מתכוונים להישאר לגור בעיר, כי טוב לנו מאוד פה ואני רוצה להעביר את זה הלאה".
# באוגוסט השנה נחנך בפתח תקוה האגם בפארק הגדול ומבחינתנו זה אחד המקומות שאנחנו מאוד אוהבים. האגם מאוד מרגיע, אנחנו אוהבים לטייל בו, להסתכל על הדגים וזה כיף גדול. באירוע פתיחה לא הייתי, כי הייתי בהישרדות, אבל ביום שנחתתי הלכנו כל המשפחה ברגל לאגם. הבניינים שמולנו די מסתירים לנו את האגם והיינו שמחים לגור ממש מולו".
# גרינר היא אשת בידור וטלוויזיה. היא השתתפה בעונה השלישית של התוכנית "האח הגדול".

 

"התלמידים מתפעלים ממה שעשיתי למרות כל הקשיים" / מורן מזוז

מורן מזוז

מורן מזוז

# "הבחירות של שנת 2018. הבחירות האלה הביאו לשינוי בעיר ואני מכירה את העיר כמה שנים טובות. רמי גרינברג נבחר ורואים שיש רעננות וחידוש של העיר ואני יודעת שהוא לוחמני והוא יעשה לטובת העיר. הייתה מסיבת ניצחון באולמי רויאל גארדן והיה ממש מדהים, והופעתי שם. שרתי את מהפכה של שמחה ואת בגלל הרוח. היה ממש מדהים וקיבלו אותי ממש יפה. בשנים האחרונות בעיר תחום הנגישות שאותו אני מכירה בשל המוגבלות שלי, לא השתנה יותר מידי. מאז שרמי גרינברג נבחר רואים שיש כיוון חיובי לשיפור בתחום הזה".
# "ההרצאות שקיימתי השנה בשני בתי ספר בעיר, פיינשטיין ויצחק שמיר. ההרצאות הן על סיפור חיי ועל כל ההתמודדויות שלי וכל מה שאני עושה בחיי. למרות המגבלה שלי עשיתי שני תארים ושירתי בצה"ל ואני מופיעה ועושה הרבה דברים. אני מנצחת את מוגבלות הראיה. התלמידים מתפעלים ממה שעשיתי למרות כל הקשיים".
# "פגישה מקרית שהייתה לי השנה בבית קפה בקניון הגדול לפני כחודשיים בערך. ניגשה אלי מישהי ואמרה לי שהיא נורא פעילה בנושא של בעלי מוגבלויות והיא לקחה ממני את הטלפון שלי. מאז אנחנו מדברות ואנו בקשר. היא מארגנת כל מיני טיולים לעיוורים ואני מקווה שיהיה לנו שיתוף פעולה. אך מעבר לכך, מספיקים לי המודעות והרצון שלה להתעניין. לצערי יש מקרים שאנשים מגלים התעלמות מהסביבה, ואצלה זה היה הפוך, זה רק הראה שיש אנשים אחרים".
# מורן מזוז היא זמרת.

 

"הפועל היא טרגדיה ספורטיבית עם שלושה סימני קריאה" / דורון רבינזון

דורון רבינזון. צילום זאב שטרן

דורון רבינזון. צילום זאב שטרן

# "הבחירות. אני לא מכיר את ראש העיר הנבחר רמי גרינברג, אבל אני בעד שינויים ורוצה להאמין ולקוות שכוח חדש וצעיר, עם אנשים חדשים מלאי מרץ ומוטיבציה, יכולים, צריכים וחייבים לשפר את פתח תקוה ולעזור לה להיות עיר מובילה בישראל. פתח תקוה של היום היא לא העיר שאני מכיר. העיר גדלה, מספר התושבים הוכפל ולכן יש צורך גדול בהנהגה חזקה על מנת לקדם אותה מכל הבחינות".
# "הפירוק של הפועל. אין מילה בלקסיקון העברי או לחלופין בלקסיקון הספורט הישראלי כדי להגדיר את מצבה של הפועל פתח תקוה. אני חושב שזו טרגדיה ספורטיבית עם שלושה סימני קריאה. לא ייתכן שמעצמת כדורגל עם מתקן מפואר וכמות גדולה כל כך של אוהדים תגיע לאן שהגיעה. פתרונות? צריך גנן טוב שישתול סביב האצטדיון עצים שבמקום פרי יורידו מזומנים. סוד המשחק הוא כלכלי, קודם כל כסף. כמו שהפועל מנוהלת היום זו טרגדיה אמיתית, לא רק לעיר אלא לענף הכדורגל".
# "הפריצה של מנור סולומון. הקשר הצעיר של מכבי הוא כישרון אדיר, אבל עדיין לא מוכח. אני שומע על הרבה הצעות, אבל הלכה למעשה הוא עדיין במכבי פתח תקוה ושם לא חוכמה גדולה להתבלט. בסופו של דבר הוא לא כזה עילוי וסופרסטאר שמתאים לקבוצות צמרת באירופה, אלא יותר עניין של סוכנים שרוצים לגזור קופון ועיתונאים שיודעים להלל אבל גם לרסק. אני מקווה שיצליח, יתפתח ויפרוץ, אבל חשוב יותר שיידע לבנות את עצמו נכון ולא לשמוע לעצות אחיתופל. מגיעה מילה טובה למחלקת הנוער שבנויה לתפארת ולקבוצת הנוער שמתמודדת על האליפות. לגבי בדיחת השנה או קריקטורת השנה, אפשר רק לבחור ביוסי בניון".
# רבינזון הוא שחקן עבר במכבי ובהפועל.

 

"אני מקווה מאוד שזו תהיה שנת הפריצה שלו" / יוסי שושני

יוסי שושני במשחק בין שבדיה לשוויץ

יוסי שושני במשחק בין שבדיה לשוויץ

# "מהפך בראשות העיר. על פניו נראה שקרה בעיר מהפך שהתושבים ציפו לו. היה ברור שמי שיתמודד מול איציק ברוורמן ינצח כי הדברים לא נראו טוב ולא זזו בעיר, לפחות עד מועד הבחירות. יש כוח צעיר וחדש, נקווה שיעשה את העבודה הרבה יותר טוב כי העיר לא מתרוממת לגבהים שהיא ראויה להגיע אליהם. אני מאמין ברמי גרינברג ומקווה מאוד שכולנו, תושבי פתח תקוה, נהנה בהקדם מפירות העבודה שלו".
# "הפירוק של הפועל. הפועל היא חתיכת סיפור וכל פעם אומרים שלא יכול להיות יותר גרוע, אבל המציאות טופחת על פנינו. זו שנה קשה בה כל אוהדי ואוהבי הפועל כואבים את המצב. הפירוק, הורדת הנקודות וההסתבכות הקשה בתחתית הלאומית בלתי אפשריים במושגים שלנו, אבל אנחנו תמיד עם תקוות שיהיה טוב יותר. עצוב לומר, אבל אין לנו ברירה אחרת עד שיקרה נס ויבוא רוכש. לא צריך כסף ברמה של יענקל'ה ואלונה, אבל מישהו שיאפשר תפעול נורמלי כי יש פה קהל אדיר ותומך שמצפה לבשורה הזו כבר הרבה מאוד זמן".
# "מכבי דורכת במקום. מכבי מדשדשת והעונה שעברה הייתה די ממוצעת. חבל שכך, כי כל הליגה הייתה בינונית והם נסחפו עם הזרם. במקום מסודר ומאורגן, בלי לחץ ועם שחקן או שניים במקומות הנכונים, הקבוצה יכלה להתרומם למקומות שהלוזונים רוצים. מנור סולומון הוא הדבר הבא בכדורגל אבל צריך קודם כל לתת שנה טובה מאוד שתתאפיין במספרים, כי בלי זה יהיה לו קשה לכוון לרמות שאליהן הוא שואף ומסוגל להגיע. אני מכיר אותו מאז שהוא ילד ועבדתי עם אביו בהפועל. אני מקווה מאוד שזו תהיה שנת הפריצה שלו, אבל חובת ההוכחה היא עליו עם שערים, מנהיגות, אחריות ודומיננטיות, דברים שמאפיינים שחקנים ברמות הגבוהות".
# שושני הוא שחקן עבר בהפועל.

 

"להוציא על אגם מלאכותי עשרות מיליונים זה גובל בחוסר אחריות כלכלית" / צחי וייס

צחי וייס. צילום זאב שטרן

# "מהפך מתבקש. בתקופתו של איציק ברוורמן פתח תקוה נוהלה בצורה שהתושבים לא היו מרוצים ולכן אנחנו נמצאים היכן שאנחנו נמצאים. ראש העיר החדש נכנס לעבודה בכל הכוח, אנחנו כבר רואים בשטח את העבודה שלו ונאחל לו המשך הצלחה. אישית אני מרגיש שיש שינוי מהותי בהתנהלות ובגישה בכל הקשור לשירות לתושב. בחודשיים הצליחו להטמיע בעיר שהתושב הוא לקוח וזה מאוד חשוב ומדבר אלי. בנושא התשתיות אנחנו עוד בחיתולים וימים יגידו, אבל עד עכשיו אני מרוצה פשוט כי יש יחס, נותנים תשובות, גם אם שליליות וזה בסדר, ואני בהחלט אופטימי לגבי ההמשך".
# "הפועל בכדוריד חוזרת. הפועל פתח תקוה עלתה מהליגה הארצית אחרי שהייתה לנו תקלה לפני שנתיים וירדנו ליגה. גולת הכותרת היא שאנחנו מפתחים את מחלקת הנוער בצורה דרמטית ומשקיעים בילדי דור העתיד. אנחנו זוכים לתמיכה גדולה מאיציק קולסקי, ואם לא הוא והחברה שלו חלק מהילדים היו מסתובבים ברחובות. אנחנו תומכים בילדים ממשפחות מעוטות יכולת, ראש העיר שותף למהלכים ותומך ככל יכולתו, וכך גם אגף הספורט בעירייה. אנחנו עושים הכל כדי להשתפר ולהתקדם גם בהמשך. חשוב לי להדגיש כי העשייה בבוגרים חשובה לנו מאוד, אבל הילדים והנוער יותר".
# "האגם האקולוגי. חשוב לפתח את חזות פני העיר ולהשקיע במקומות בילוי, פארקים ואסתטיקה, אבל להוציא על אגם מלאכותי עשרות מיליונים ולהכניס את העירייה לגירעון כבד זה דבר הגובל בחוסר אחריות כלכלית, גם אם בעתיד הקרוב והרחוק כולנו נהנה מזה. חבל לי מאוד שלא הושקעה מחשבה נוספת בכל הקשור להוצאות העצומות בנושא הזה".
# וייס הוא יו"ר הפועל פתח תקוה בכדוריד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר