ביקורת שווצרייה הקטנה (צילום באדיבות העירייה), ביקורת האופה מבגדד
ביקורת שוויצריה הקטנה והאופה מבגדד צילום באדיבות העירייה

ביקורות של השרות הווטרינרי באופה מבגדד ובשוויצריה הקטנה: "יש סכנה לבריאות הציבור"

בביקורת באופה מבגדד נמצאו צואת ציפורים על עגלות מזון, ומתקני קירור עם עובש וחלודה. בביקורת בסופר שוויצריה הקטנה נמצאו עשרות קילוגרמים של מוצרים פגי תוקף. האופה מבגדד: "לא קיבלנו את הדוח". שוויצריה הקטנה: "יש משהו מגמתי נגדנו, אין סכנה לבריאות הציבור"

פורסם בתאריך: 23.1.19 16:16

השירות הווטרינרי של עיריית פתח תקוה פרסם השבוע ממצאים של ביקורות שערך בשתי חנויות: האופה מבגדד באזור התעשייה סגולה ברחוב משה שוולב וסופר שוויצריה הקטנה ברחוב אורלוב. בשתי החנויות היו ממצאים שליליים ומדאיגים.

בשבוע שעבר קיים השירות הווטרינרי העירוני ביקורת באופה מבגדד ובדוח צוין כי המקום "מהווה סכנה לבריאות הציבור". בעירייה ציינו השבוע: "במהלך שלוש השנים האחרונות התבצעו במקום שש ביקורות, בכולן העסק קיבל ציון גרוע או טעון שיפור, ללא שום מגמת שיפור או ניסיון לתיקון הליקויים, החוזרים באופן קבוע ומגמתי. המצב התברואתי בעסק הינו גרוע, בכל שטח הכנת המזון במפעל מתעופפות ציפורים ונמצאה צואת ציפורים על עגלות המזון. הרצפות שבורות ומלאות לכלוך וזוהמה. המקררים מלוכלכים, מתקני הקירור חלודים ועם עובש … בדלתות הצטברות לכלוך רב".

ביקורת האופה מבגדד

ביקורת באופה מבגדד

עוד ציינו בעירייה כי "במקום מתקבלים עוגות ועוגיות מהמפעל באזור ללא סימון תאריכים. הכריכים המתקבלים מהמפעל גם הם ללא תאריך תוקף או ייצור. כריכים אלו נשמרים ללא קירור ומאוחסנים על הדלפק העליון. בנוסף, ציינו בשירות הווטרינרי העירוני כי נמצא דג סלמון מעושן קפוא שהופשר והיה פג תוקף, וכי הדג משמש להכנת הכריכים במקום. בעירייה ציינו כי השירות הווטרינרי ממליץ על סגירה מיידית של העסק, וכי המצב התברואתי מהווה סכנה ברורה וישירה לבריאות הציבור".
מהאופה מבגדד נמסר בתגובה: "עוד לא קיבלנו דוח ולפי החוק אנחנו אמורים לקבל את דוח. הוציאו לתקשורת את ההודעה לפני שהם הוציאו לנו את הדוח המתבקש. לכן אנחנו לא יכולים להגיב על כך, ולומר שכל הפרשייה הזאת היא סביב סיפור של סלמון בלבד".

ביקורת שווצרייה הקטנה. צילום באדיבות העירייה

ביקורת בשוויצריה הקטנה. צילום באדיבות העירייה

גם הממצאים של הביקורת בסופר שוויצריה הקטנה שברחוב אורלוב לא היו טובים. בעירייה מציינים כי בשלושת הביקורות האחרונות שנעשו במקום, כאשר האחרונה מבניהן הייתה השבוע, במהלכה הושמדה סחורה, "התגלו ממצאים המעידים על סכנה לבריאות הציבור". בעירייה ציינו כי במהלך הביקורת הושמדו עשרות קילוגרמים של מוצרים קפואים פגי תוקף, נקניקים פגי תוקף ומוצרים קפואים שנמצאו מופשרים". עוד ציינו בעירייה כי בנוסף נמצא שקיימת פעולה יצרנית של אריזת מוצרים מן החי, מבלי שלמקום יש רישיון עסק או יצרן. בבדיקות נוספות בעסק נמצאו מוצרים פגי תוקף גם בויטרינת הקפואים, גם במעדניה וגם במקפיא במחסן, כאשר באטליז נמצאו תחנות עבודה מלוכלכות ונמצאה חלודה במתלה ווים המחזיק בשר טרי, ונמצאו ליקויים נוספים.
בשירות הווטרינרי ציינו כי בדוח שהוגש לעסק הוא נדרש לתקן את הליקויים אחרת ינקטו כנגדו צעדים משפטיים.
שלומי פרנקו, מבעלי הרשת, מסר בתגובה: "הייתה ביקורת שהיא בחלקה נכונה ובחלקה לא, אך נראה שיש משהו מגמתי נגדנו. לא ברור איך הדוח הגיע לעיתונות לפני שזה הגיע אלי. אם יש סכנה לבריאות הציבור אז למה לא מוציאים צו סגירה. מוצרי פגי תוקף היו במקררים למטה בגיבוי. הייתה חלודה במרחק של 40 סנטימטר, ובאותו הרגע היא תוקנה. אין לי בעיה שיבדקו אותי באהבה, ואני תמיד רוצה שהציבור יהנה מסחורה טובה. לא בכל עיר עובדים בצורה שפעלו נגדנו. רוצים שאני אקח את פגי התוקף, אזרוק אותם לפח ואשמור רק את השקית בלבד, אבל ככה הספק לא יזכה אותי. אין פה סכנה לבריאות הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר