משפחות כהן, אלי ואופיר צילום מלי פנסו סטודיו מלינקה
משפחות כהן, אלי ואופיר צילום מלי פנסו סטודיו מלינקה

מיוחד ליום המשפחה: שלוש משפחות פותחות את בתיהן

בדקנו אצל שלוש משפחות כמה זמן איכות יש להן יחד, מי עושה מה והאם הן תכננו משהו מיוחד ליום המשפחה. פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 5.2.19 12:42

טיולים ברחבי הארץ, ארוחות בשישי ושבת

משפחת אלי

משפחת אלי

משפחת אלי

מי אנחנו: יוכית ואליעזר אלי. הורים לחמש בנות. יוכית שכירה, פעילה חברתית למען הקהילה – יו"ר ועד בית ספר עין גנים, יו"ר ועד חטיבת ברנר, חברה בוועד פעולה בשכונת עין גנים ויו"ר מאמנט פתח תקווה. אליעזר גם הוא שכיר. הבנות: שובל בת 23 – שוטרת בקבע, שקד בת 21 – חיילת משוחררת, ספיר בת 19 – חיילת, עופרי – תלמידת כיתה ז' בחטיבת ברנר, פז – תלמידת כיתה ד' בבית הספר עין גנים. מתגוררים בשכונת עין גנים.
מתי נפגשים: "רובנו נפגשים מידי יום בארוחת ערב", מספרת יוכית. "מאחר והבת הגדולה שובל, מתגוררת עם בן הזוג שלה, אז באמצע השבוע אנחנו פחות נפגשים. בסוף שבוע כל המשפחה מתאספת לארוחת שישי ושבת. אנחנו עושים קידוש לשבת ביחד ונפגשים בשבת בבוקר. באמצע השבוע, אלי מארגן את הבנות הקטנות לבית הספר, מכין אוכל לכולם וכל אחד יוצא לדרכו".
מה עושים יחד בסופ"ש: "קודם כל יש לנו את ארוחות שישי ושבת. בנוסף, אנחנו יוצאים לטיולים משפחתיים בארץ, נופשים משותפים. דואגים שהמשפחה תישאר מלוכדת ומאוחדת וגם החברים של הבנות מצטרפים אלינו לטיול. זה משהו שמאוד חשוב לי ולאלי, מאוד חשוב לנו לשמר את הקשר".
חלוקת מטלות: "המטלות המשפחתיות מתחלקות בין כולם בבית. כביסות אלי ושקד עושים ואני מקפלת, שאר הדברים כל מי שרואה ונמצא עושה, זה מתחלק באופן שווה בין כל בני המשפחה. בזמן האחרון שקד קצת יותר זמינה לבית, אז היא יותר עוזרת. מבחינת בישולים, אני אחראית על הבישולים ואלי עוזר לי בשישי, הוא מגדיר את עצמו כסו שף והוא אחראי גם על האפייה, כשעכשיו ספיר הצטרפה אליו. יחד הם מכינים חלות של שבת, עוגות, ודואגים לקינוחים טעימים".
האירוע הכי זכור כמשפחה: "במאי האחרון הייתה לנו את בת המצווה של עופרי. זה היה אירוע מאוד משמח ומרגש וכולנו היינו ביחד. כל האחיות, מגדולה ועד קטנה עשו איתה ריקוד לבת המצווה. הלכנו ביחד לקנות בגדים ושמלה לאירוע, הם דאגו לה לבלונים ופינקו אותה. אצלנו במשפחה כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם. אנחנו משתדלים לעשות הכל ביחד, לתכנן ולבצע, ועכשיו שותפים גם רומן בן הזוג של שובל ועוז בין הזוג של ספיר שהפכו להיות חלק מהמשפחה".
יום המשפחה: "אצלנו יום המשפחה זה כל השנה ואנחנו לא צריכים יום מיוחד על מנת לעשות דברים ביחד. אנחנו נתזכר את היום בארוחה משפחתית".

 

בוק משפחתי בקונספט של חתונה

משפחת אופיר

משפחת אופיר1 צילום מלי פנסו סטודיו מלינקה

משפחת אופיר צילום מלי פנסו סטודיו מלינקה

מי אנחנו: דנה וגל אופיר. הורים לשתי בנות. דנה היא צלמת, פוטו תרפיסטית- מטפלת דרך צילום ומתמחה בהעצמה נשית. גל הוא איש בטחון. לזוג שתי בנות – שני בת שמונה ורותם בת חמש. מתגוררים בשכונת אם המושבות הוותיקה.
מתי נפגשים: "אנחנו נפגשים מידי יום", מספרת דנה. "בבוקר גל מארגן את הבנות לגן ולבית הספר וכשהוא צריך לצאת מוקדם, זה עובר אלי. את הפיזור אני עושה מידי יום ברגל. אני לוקחת את שני לבית הספר נעמי שמר, חותכת דרך השדרה לגן של רותם וחוזרת הביתה לעבוד. אנחנו מקפידות ללכת ברגל וזה זמן איכות שלנו. בנוסף, אנחנו משתדלים מידי ערב לאכול ארוחת ערב משפחתית ביחד".
מה עושים יחד בסופ"ש: "סוף השבוע זה הזמן המשפחתי שלנו, זה זמן איחוד שלנו ואנחנו תמיד עושים משהו ביחד. בשישי יש לנו נוהל – אחת לחודש אנחנו אוכלים ארוחת ערב שישי במסעדה, אחת לשבועיים אנחנו נוסעים לחמתי לדרום, כל המשפחה. סופי שבוע מוקדשים למשפחה, אנחנו יוצאים לטייל ואם לא מטיילים אנחנו עושים משהו ביחד".
חלוקת מטלות: "גל הוא המתפעל של הבית. הוא אחראי על הבנות בבוקר ובערב הוא מסתכל על השעון ודואג שהן ייכנסו למקלחת. אם הוא לא נמצא, המקלחת יכולה להתרחש גם בשעה שמונה וחצי. גל אחראי בבית גם על הבישולים והכביסה. אני מקפלת ומנקה את הבית. גם בנושא חינוך, גל אחראי על כל נושאי בית הספר ואני על הגנים".
האירוע הכי זכור כמשפחה: "היינו לאחרונה בחופשה משפחתית בבורגס, היה מדהים, חמישה ימים מלאים רק שלנו. בלי טלפונים, טיילנו, בילינו וצחקנו והיה מדהים".
יום המשפחה: "ביום המשפחה עצמו אנחנו לא עושים משהו מיוחד, מאחר וכל השנה אנחנו חוגגים את יום המשפחה ולא צריכים יום מיוחד. מה שכן, כל שנה אני מקפידה לעשות צילומי משפחה והשנה, בחודש אוקטובר, גל ואני חגגנו עשר שנות נישואים ומאחר ושנינו ירדנו המון במשקל ורציתי להיכנס לשמלת כלה במידה 38, עשינו צילומים בקונספט של חתן וכלה והבנות היו שושבינות, זה היה יפה ומהמם".

קיר חו"ל ופגישות בצהרים

משפחת כהן

משפחת כהן

משפחת כהן

מי אנחנו: זיו כהן, בת 46, וששון, בן 50. הם בעלים ומנהלים של השכלתית – מכללה קהילתית שמשלבת קהילה ותוכן. הם הורים להוד בן 15 וחצי, לומד בכיתה י' בבית ספר יצחק שמיר, והילה בת שמונה וחצי, לומדת בבית ספר קפלן. הם מתגוררים בעיר בשכונת רמת וורבר.
מתי נפגשים: "אנחנו משפחה בהוויה", אומרת זיו, "אנחנו עובדים ביחד, וכל סדר היום שלנו הוא אחד מחובר לשני. בבוקר כולנו קמים ביחד, ולאחר מכן לוקחים את הילדים לבית הספר. אחרי זה אנחנו יוצאים לעבודה. אנחנו נפגשים בצהריים עם הילדים שחוזרים מבית ספר, ובערב גם כן, רואים טלוויזיה בבית או משהו דומה. בסופי שבוע אנחנו יותר ביחד".
מה עושים יחד בסופ"ש: "כל מיני פעילויות. או שאנחנו מבלים בבית, או מטיילים או נפגשים עם חברים. לרוב אנחנו אוהבים לטייל ביערות, שזו גם העונה עכשיו. אנחנו אוהבים את חיק הטבע. אנחנו אוהבים למשל את יער ראש העין כי גרנו שם בעבר. אנחנו עושים פיקניק ומחפשים כלניות או רקפות לפי העונה".
חלוקת מטלות: "זה באמת תלוי בתקופות. לרוב מטלות הבית מתחלקת בין כולם. ששון מכבס ואני מקפלת. בבישולים זה בדרך כלל ביחד, ותלוי במנות. יש מנות שהוא טוב יותר ואני במנות אחרות. הוד למשל אחראי על הורדת הפח והילה שמה בקומפוסטר שאריות של מזון שניתן להפוך לקומפוסט".
אירוע שזכור במיוחד: "הטיולים שלנו בחו"ל הם תמיד טובים. יש לנו קיר בבית שאספתי את כל התמונות המיוחדות שהיו לנו מחו"ל ועשיתי ממנו קיר שלם של תמונות רק מחו"ל ורק של חוויות יפות. אנחנו זוכרים למשל את הטיול שלנו בהולנד, שהיה טיול בר מצווה להוד. הגענו לשם בדיוק בזמן שהיה מצעד הגאווה באמסטרדם וזו הייתה חוויה ומשהו ועולמי שהשתתפנו בו. ציפיתי שם לפריצות וכאלו כי זו אמסטרדם, אך זה היה צבעוני בצורה יוצאת דופן. כל התעלות היו מלאות סירות שרקדו עליהן. זו חוויה מדהימה שלא רואים כמוה כל יום".
יום המשפחה: "אנחנו טסים לחו"ל לרגל יום המשפחה, שגם נמצא בין חלוקת תעודות בבתי הספר לילדים. אנחנו טסים לחופשה באחד האיים בריביירה הטורקית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר