מימין: רמי גרינברג ומיכל רוזין. צילומים זאב שטרן, עופר וקנין
מימין: רמי גרינברג ומיכל רוזין. צילומים זאב שטרן, עופר וקנין

"מי שמטיף לי מוסר שיבוא לחיות פה לילה אחד"

חברת הכנסת ממרצ ותושבת העיר מיכל רוזין ביקרה את הקריאה של רמי גרינברג לדווח על מסתננים במרכז העיר. גם גיא מרוז התייחס לנושא. הערב הורד גרינברג משידור באמצע ראיון ל-שש עם עודד בן עמי בערוץ 12

פורסם בתאריך: 4.2.19 17:43

נמשכת הסערה סביב הודעת רמי גרינברג, שהעירייה מבקשת מהתושבים לדווח על מסתננים. ח"כ מיכל רוזין ואיש התקשורץ גיא מרוז תקפו את גרינברג בפוסטים שהעלו בפייסבוק.

הערב הורד גרינברג משידור במהלך ראיון ל-שש עם עודד בן עמי בערוץ 12 לאחר עימות עם המראיין. (צפו בצילום מהטלוויזיה של הראיון). גרינברג הגיע לראיון לאור הפרסומים על כך שעיריית פתח תקווה דרשה מתושבים לדווח על מסתננים. תחילה ציין בן עמי שדרישתו של גרינברג מזכירה תקופות אחרות ומקומות אחרים. מנגד ציין גרינברג כי הוא מחוייב לפעול לפי החוק ושפתח תקווה נמצאת בתקופת פיתוח. עוד הוא ציין כי המטרה אותו דיווח של תושבים נוגע לעובדים זרים שעובדי בעסקים ללא אישור. לאחר מכן אמר בן עמי שהעירייה אינה אוכפת את נושא הדירות המחולקות, מה שגרר עוד עימות בינו לבין גרינברג. לאחר מספר שניות ששניהם דיברו יחד ובן עמי דרש מגרינברג להפסיק לדבר, הוא הוריד אותו מהשידור.

לפני כשבועיים, בעקבות פגישה של ראש העירייה רמי גרינברג עם יוסי אדלשטיין, ראש מנהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין והגירה, קרא גרינברג לתושבים לדווח על מה שהגדיר כמסתננים, מאחר ובכוונת העירייה לקיים מבצע אכיפה כנגד מבקשי המקלט הנמצאים בעיר ללא אישורים. ביום ראשון השבוע, התפרסם הנושא גם בכלי תקשורת נוספים, דבר שיצר מהומה לא קטנה. בתגובה טען גרינברג שהם לא מתעסקים עם המסתננים עצמם, אלא הולכים לאכוף את החוק כנגד בעלי עסקים שמעסיקים מסתננים לא כדין.
בפוסט שהעלתה חברת הכנסת מטעם מרצ, מיכל רוזין, תושבת פתח תקוה, היא כתבה: "ראש העיר שלי, קרא לתושבי העיר לדווח למוקד העירייה על מבקשי מקלט החיים בעיר על מנת לגרשם. קשה להביע במילים כמה אני מתביישת שזה האיש העומד בראש העיר שלי, שבוחר ברדיפת האנשים הכי מוחלשים בחברה כדי להשיג רווח פוליטי אישי. רוב רובם של מבקשי המקלט בפתח תקווה נמצאים בה עם אשרות שהייה כדין. אין שום סיבה או סמכות חוקית לרדוף אותם, רק גזענות נטו. חייבים לבער את הגזענות הזו, מפתח תקווה ומכל מקום אחר בארץ. כך עשיתי תמיד וכך אמשיך לפעול גם בכנסת הבאה". פוסט דומה העלה גם גיא מרוז שכתב 'שאם הפרסום בהארץ נכון, אז ראש עיריית פתח תקווה החדש הוא גזען מסוכן – עוד פרי עבש של החברה בישראל 2019".

כנסו לקרוא על ההודעה של גרינברג שפורסמה לראשונה במלאבס

רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

מיכל רוזין צילום עופר וקנין

מיכל רוזין צילום עופר וקנין

בתגובה לדברים אמר גרינברג היום למלאבס: "אנחנו הולכים לאכוף את החוק כנגד בעלי עסקים שמעסיקים מסתננים שלא כדין. אנחנו לא מתעסקים עם המסתננים עצמם, אלא עם בעלי העסקים ומתכוונים לקנוס אותם, כי זה מה שהחוק מאפשר לנו".
ראית את כל הידיעות והפוסטים שעלו בנושא?
"כן. אבל אני לא הולך להתייחס לכל האנשים אשר חיים במגדל השן שלהם בצפון תל אביב ובאים לבקר את תושבי פתח תקווה שגרים במרכז העיר בתחושת חוסר בטחון. כל אלה שרוצים לבקר, שיבואו לחיות פה לילה אחד, שבאותו לילה מפחדים להוציא את הילדים שלהם אחרי השעה שש וחצי לרחוב ואז שיטיפו לנו מוסר. אני פועל על פי החוקים שמדינת ישראל חוקקה ומאפשרת לנו לפעול. אנחנו לא ממציאים דברים, עד היום בעירייה גמגמו ושיחקו ולכן המצב נהיה כמו שהוא נהיה".
אז מה התוכניות?
"אנחנו רוצים להפריח את מרכז העיר. מרכז העיר הוא מרכז שיש בו מורשת של 140 שנה ואנחנו רוצים לחדש אותו. לחדש אותו עם פרויקטים מאסיביים של התחדשות עירונית, גדולים ומרהיבים. אנחנו הולכים לתת הנחה בארנונה לזוגות צעירים ויוצאי צבא שיבואו לגור במרכז העיר. אנחנו הולכים לשדרג את המרכז, אם זה בפתיחה של מקומות בילוי ופנאי ושיווק של אתרי המורשת שלנו. אנחנו הולכים לעשות פה הרבה פעילויות, חלק מהפעילויות האלה זה להפוך את המרכז למושך ושוקק חיים ולכן אנחנו מטפלים גם בתופעות בעייתיות במלוא העוצמה".
במה אתם מתכוונים לטפל?
"בשלושה דברים עיקריים: בכל נושא הדירות המחולקות, עסקים לא חוקיים שנסגור אותם והדבר השלישי זה לאכוף איפה שיהיו מסתננים בניגוד לחוק. אנחנו נאכוף ונקנוס את מי שמעסיק אותם. בנוסף, אנחנו מרשתים את מרכז העיר במצלמות ועושים את כל מה שצריך לעשות ונטפל בנחישות בכל מה שלא חוקי ושהחוק מאפשר לנו לאכוף, אנחנו לא עושים דברים לא חוקיים".
ומי שיש לו אישור?
"אם יש אישור אז אין בעיה ואם אין אישור, הוא יקבל קנס ואנחנו נטפל בזה בכל העוצמה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. מיקי

    ראש העיר רמי גרינברג צודק . כל מי שרוצה את העובדים האלו שייקח אותם לתוך ביתו.
    עם כל הצער, פתח תקוה לא יכולה להכיל את המסתננים בדיוק כמו שארצות הברית מונעת מהמסתננים בגבול מכסיקו לעבור לארצות הברית.
    כל יפי הנפש מוזמנים לקחת אותם .

  2. משיטה יצחק

    רמי כול הכבוד עומד מאחוריך.הגיע הזמן שמרכז העיר יתחיל לפרוח

  3. דבורה

    מרכז העיר כבר מזמן שייך לסודנים .פחד להיסתובב בשעות הלילה.מכות…מסוממים…מציע לגיא מרוז לקחת את אותם מסתננים לשכונתו החסודה.רמי כול הכבוד על פועלך להחזיא עטרה ליושנה ולפתח את מרכז העיר.

  4. נעמי ניר

    אם זו התוכנית והיא אכן תיושם בעתיד אז אני מציעה לכל הקופצים כשרק מדובר במסתננים ומוכנים לשבת על הגדר עבורם להרגע ולתת לראש העיר הצעיר לבצע את השינויים כפי שהוא מצהיר אני לא הצבעתי עבורו אבל מוכמה לתת לו הזדמנות להוכיח לנו שהוא ראוי אז בואו נרגע אל תדאגו למסתננים עניי עירך קודמים

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חברת הכנסת רוזין פשוט מקסימה על חשבון אחרים מי שמוחלש או אין ידו משגת כסף מספיק דינו נחרץ אין לו זכות קיום כל דרום תל אביב מוצפת בהם בגלל אנשים כמוה ושכמותה מגנים על מסתננים אבל לא חומלים על התושבים בטח שיגנו עליהם הם רוצים שימשיכו לגור בדרום העיר ,אמרו הקיבוצים יקבלו אותם זה השקר הכי גדול כל עוד הם חיים פה הכל טוב אבל רק שלא יתקרבו לצפון העיר חס וחלילה אז תמר זנברג תהייה ממש חולה כל הילדים באזור שלה לא יוכלו לצאת מהבית בשעת ערב כמו שאנחנו בגטו אבל אצלנו זה אחרת כי אנחנו לא אליטה ,אנשים צבועים אם אתם כל כך אוהבים אותם תתעקשו שיגורו לידכם אבל אתם שקרנים ולכן לא תעשו כלום בכדי להוציא אותם מהאיזור שלנו

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עודד בן עמי תתבייש לך אתה יושב באולפן הממוזג ומטיף לנו תושבי מרכז העיר שחייהם הפכו לגיהינום. נראה אותך חכם באם הם היו באזור מגוריך אותם מסתננים. אתה יפה נפש על חשבון אחרים סוף סוף קם ראש עיר שאכפת לו מסבל של התושבים

  7. אלי טופר

    ח"כ רוזין מוזמנת לקחת את המסתננים אליה לביתה ולהפסיק להטיף לתושבי העיר שסובלים בעת שהיא מתחככת " בגדולי" האומה בכנסת. די עם אהבת האדם המזויפת, לכו לקושש קולות בשדות אחרים. כל הכבוד לראש העיר מר רמי גרינברג…

  8. יחזק אלה-נביא

    למה סערה ?
    יש אנשים שבניגוד לחוק שוהים בפתח תקווה , בניגוד לחוק עובדים בשחור , בניגוד לחוק עושים מה שבא להם ובאילו מבקש ראש העיר לטפל. מה רע בזה ?

  9. אחד שחשוב לו

    את מוזמנת להגיע למרכז העיר יחד עם משטרת ההגירה ולאסוף את כולם באוטובוסים אליך לסלון כי כולם ללא אשרות

  10. לילי

    כל הכבוד לראש העיר שלנו הגיע הזמן שנוכל להסתובב בעיר בערב בלי פחד יוזמה מבורכת

  11. תושב העיר

    נו … עודד עוגיה … עוד אפס שחי עם פנסיה של תא"ל ומטיף לנו מוסר

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה זה גועל הנפש הזה ?!
    הפכו את המילים שלו לחלוטין, ועוד אח"כ אמרו שהוא מפריע לשידור ושהוא לא נותן לשאול שאלות… נשמע כמו ראיון שהיו לו מסקנות מראש, מגעיל ולא צודק.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לרמי גרינברג, אין לך דרך אחרת להתמודד מול הצרה הזו וטובת התושבים ובטחונם בלבד אמור לעמוד לנגד עינך
    אל תירא ואל תיחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר