רועי קליין ז"ל
רועי קליין ז"ל

בקשה להנציח את זכרו של רס"ן רועי קליין ז"ל בפתח תקוה

דור חרל"פ, יועצו של ח"כ יואב קיש מהליכוד, פנה אל ראש העירייה רמי גרינברג וכתב לו: "פנו אליי רבים מתושבי העיר, זו תהיה הנצחה ראויה לפועלו ולגבורתו ותהווה אות כבוד לעירנו פתח תקווה ואיתות ברור לבני הנוער על סולם ערכים הראוי לחיקוי"

פורסם בתאריך: 14.2.19 18:48

13 שנים אחרי מלחמת לבנון השנייה, הוגשה השבוע בקשה רשמית להנצחת שמו של רועי קליין ז"ל ברחבי העיר. קליין נחשב לאחד מגיבורי המלחמה לאחר שקפץ על רימון שנזרק לעבר הכוח עליו פיקד ובכך הקריב את חייו בכדי להציל אחרים.

במכתב ששלח לראש העירייה רמי גרינברג דור חרל"פ, יועצו של חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד שמשמש גם כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת, נכתב: "כחלק מתפקידך כראש העיר הינך ממונה גם על קריאת שמות לרחובות, בתי ספר וכו'. פנו אליי רבים מתושבי העיר בבקשה שאשתדל עבור הנצחת רס"ן רועי קליין ישראל בעירנו. קליין נהרג במהלך מלחמת לבנון השנייה תוך הסתערות בפיקודו על מחבלים בקרב בבינת ג'בל. נזרק רימון לעבר הכוח בפיקודו ורועי ז"ל קפץ לעברו וחסם בגופו את הפגיעה הקשה בכוחותינו. רס"ן רועי קליין נהרג תוך קריאת 'שמע ישראל' ועל מעשיו תחת אש הוענק לו עיטור העוז".

ברעננה, עיר הולדתו של קליין ישנו בית ספר דתי על שמו, כך גם בית ספר יסודי בנתניה וכן בית מדרש באוניברסיטת אריאל.

"רועי קליין היווה דוגמה ומופת בחייו ובמותו, כלל מכריו מעידים כי היה איש משכמו ומעלה ומודל לחיקוי בכל אופני פעולותיו", ציין חרלפ, "בטוחני כי ההנצחה ראויה לפועלו ולגבורתו ותהווה אות כבוד לעירנו פתח תקווה ואיתות ברור לבני הנוער על סולם ערכים הראוי לחיקוי. אבקשך, כבוד ראש העיר, למצוא כבר בישיבת ועדת השמות הקרובה הנצחה ראויה לגיבור ישראל זה, בית ספר, שכונה או רחוב – על פי השיקולים והאפשרויות העומדות לרשותך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר