אילוסטרציה חול בגן צילום זאב שטרן
אילוסטרציה חול בגן צילום זאב שטרן

סותמים חורים: ארגון עובדי העירייה מתנגד להעברת סייעות מגן לגן למילוי מקום

יו"ר ארגון העובדים הודיע למ"מ ראש העיר רון כץ, כי הוא מתנגד להעברת סייעות מגני טרום טרום חובה למילוי מקום בגנים אחרים. "משאירים סייעת אחת עם 30 ילדים לא גמולים וזו חשיפה לסיכונים", הוא כותב. העירייה: "מדובר במיקרים בודדים"

פורסם בתאריך: 24.2.19 18:22

יו"ר ארגון העובדים בעירייה, אלי שלמה, שלח מכתב לסגן ראש העיר וראש מינהל החינוך רון כץ, בנושא העברת סייעת שנייה שמשובצת בגני טרום טרום חובה לטובת מילוי מקום בגנים, בהם חסרה סייעת. במכתבו הוא טוען שהדבר פוגע בסייעות וחושף אותן לסיכוני תביעה על התרשלות ונזקים צפויים לילדי הגן הרכים. מנגד טוענים בעירייה שמדובר במקרים מעטים בהן חסרות סייעות וגננות והם נאלצים – על מנת לא לסגור גן – להעביר אותן לגן אחר. עוד מציינים בעירייה שבחודש מרץ יחל לפעול מוקד מילוי מקום גננות שמפעיל משרד החינוך.

"בהתאם לדו"ח וועדת טרכנטברג, נדרשת העירייה לאייש בגני טרום טרום חובה בהם יש לפחות 30 ילדים לפחות שתי סייעות", כותב שלמה לכץ ומציין שבשל מצוקת כוח אדם והעדר סייעות, פועלת העירייה למילוי מקום של סייעת נעדרות באמצעות העברת הסייעת השנייה מגנים אלו לגנים בהם חסרה סייעת ובכך מותירה העירייה את הסייעת הראשונה בגני טרום טרום לבד וללא סיוע. "כך נדרשת הסייעת לטפל לפחות ב-30 ילדים, אשר מרביתם אינם גמולים תוך שבכך היא נחשפת לסיכונים של טענות מפני התרשלות ונזקים צפויים לילדי הגן הרכים", הוא כותב. "בנוסף, נודע לי כי במקרים רבים בהם הגננת אינה מתייצבת לגן, מורה העירייה על הפעלת גני הילדים באמצעות הסייעת לבדה ללא נוכחות גננת ובכך נחשפת הסייעת לסיכון נוכח האחריות הרבה המוטלת על כתפיה ללא סיוע של איש צוות נוסף". שלמה מציין שארגון העובדים מתנגד נחרצות לשימוש בסייעת שנייה כממלאת מקום, תוך הפקרת הסייעת הראשונה הנותרת לבדה בגן.  "לצערי, אנחנו חוות את זה לאורך כל השנה", מספרת סייעת באחד מגני העירייה.
תגובת דוברות העירייה: "במקרים מעטים כאשר חסרות סייעות וגננות בכמות כזו שתגרום לסגירת גנים ופגיעה קשה בהורים ובילדים, העירייה מעבירה באופן חד פעמי את הסייעת השניה לגן שעלול להיסגר, זאת עפ"י הנחיית משרד החינוך. בחודש מרץ אמור להתחיל לפעול מוקד מילוי מקום גננות שמפעיל משרד החינוך וכולנו מקווים שבזה יסתיים הצורך להוציא מידי פעם את הסייעת השנייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלון

    צריך להבין דבר אחד. חוסר סייעות נובע רק מדבר אחד, שעל זה אתם צריכים לעשות כתבה .לא יתכן שסייעת מתקבלת לעבודה עם שכר שעתי שזה יוצא מתחת למינימום .ואז מבשרים לה שבחודש יולי אוגוסט אן גנים אז תשבי בבית ולא תקבלי שכר .מה היא מחליטה באותו רגע פשוט לחפש משרה אחרת .

  2. אלי

    ארנונה שימו לב מה מצאתם בתוך המעטפה של הארוננה את מי פרצופו
    של רואש עים תמונות וצילומים זה מה
    שרציתם בנתיים הארוננה עלתה בשלושים
    שקל ביגלל החוברת של רמי גרינברג
    עוד אחד שמיתפרסם על חשבון הציבור
    אני שילמתי ארוננה סך,510. ופיתאום
    קפצה בשלושים שקל רואש העיר
    אין לך מה לעשות לידחוף את הפרצוף
    שלך לתוך המעטפה שביגללה עלתה
    הכונה בשלושים שקל תיתביש
    לך אתה רוצה פירסום תשקיע מכיסך
    ולא על חשבון האזרח

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר