צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
למצולם אין קשר לכתבה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אב חושף: "ביתי חווה אלימות קשה בגן העירוני מצד ילדים שאיש לא משתלט עליהם"

על פי האב, בגן בפסגות אפק ישנו ילד אלים שמתפרע וגורר אחריו ילדים נוספים: "הבת שלי התחילה להרטיב. היא מסרבת להוריד את המעיל כי אז 'האגרופים פחות כואבים'". העירייה: "מפאת צנעת הפרט לא נוכל להשיב לטענות"

פורסם בתאריך: 27.2.19 09:44

הורים לילדים בגן עירוני בפסגות אפק מתלוננים על מקרי אלימות שמחמירים מיום ליום, על סייעות שמתחלפות לעיתים תכופות ועל חוסר הכנה לכיתה א'. ביום חמישי האחרון למשל הם קיבלו בערב הודעה, שלמחרת לא יהיה להם גן כי הגננת חלתה. השיא, לטענתם היה בשבוע שעבר אז שומר הגן היה צריך להיכנס פנימה ולסייע פעמיים כי הגננת והסייעת לא הצליחו להשתלט על ילד שזרק כסאות ושולחנות.

לטענת ההורים האלימות בין הילדים בגן הפכך להיות דבר שבשגרה. אף שכבר מאז תחילת השנה פנו ההורים לעירייה בנושא ונאמר להם שהבעיה מטופלת, דבר לא השתנה – אלא רק מחמיר.

"יש בגן ילד אחד שנוהג באלימות יותר מאחרים אבל גורר אחריו ילדים נוספים", מספר אחד האבות שביתו חווה אלימות כמעט יומיומית. "זו נהייתה חבורה שדי עושה בלאגן בגן. הם מציקים ומרביצים לילדים אחרים, זורקים ציוד ודורשים יותר תשומת לב מהצוות שבאה על חשבון הילדים האחרים ופוגמת בתכנים החינוכיים. הגננת, מנסה לעשות מעל ומעבר והיא כבר מותשת".

לדבריו האווירה בגן משפיעה על הילדים האחרים. "לפני כחודש וחצי הילדה שלי שהיא בת חמש וחצי וגמולה כבר שלוש שנים, התחילה להרטיב", הוא אומר בעצב. "כדי  לוודא שהכל בסדר, הלכנו לרופא ויצא שהכל תקין. הבנו שמדובר בבעיה בגן, כי בסוף שבוע הכל בסדר ואחרי שיחה איתה הבנו שביתי חווה אלימות קשה בגן העירוני מצד ילדים שאיש לא משתלט עליהם. יום אחד ילד נותן לה סטירה, יום שני הפילו אותה מהכסא וביום שלישי אחד הילדים נכנס לשירותים בזמן שהיא עשתה פיפי וקרא לחבר שיבוא לראות אותה".

אבל האלימות משפיעה על הילדה גם ברבדים נוספים. "באחד הימים, אימא מהגן נכנסה וראתה את הבת שלי יושבת בפינה עם מעיל", הוא מספר בכאב. "היא שאלה אותה, למה היא לא הורידה את המעיל והיא ענתה שקר לה. שהיא חזרה הביתה שאלתי אותה למה היא לא הורידה את המעיל, היא ענתה לי שהיא נשארת עם המעיל כי שנותנים לה אגרופים עם המעיל זה פחות כואב".

ומה עשיתם?

"דברנו עם הגננת והיא נתנה לה קצת יותר תשומת לב וזה קצת משתפר. אבל אי אפשר להמשיך במצב הזה. ביום שישי התקיימה פגישה בעיירה לנסות ולהבין מה ניתן לעשות ורק לאחר השיחה אישרו סייעת שנייה. ביום ראשון שאלתי את הילדה שלי איך היה בגן, אז היא מספרת לי שאחד הילדים, נתן לה סטירה, הצמיד לה את הראש לחול ועיקם לה את הרגל. אני מפחד להגיע למצב שנגיד שהכתובת היתה על הקיר והבת שלי היא הכתובת".

מעיירת ראש העין נמסר בתגובה: "בגן מעורבים הנהלת מחלקת גני ילדים בעירייה והפיקוח של משרד החינוך. בגן יש גננת וסייעת לאורך כל יום הפעילות. הגננות בגני הילדים מועסקות על ידי משרד החינוך. כאשר גננת חולה, דבר שלצערנו שכיח בימי החורף, משרד החינוך אמון על מציאת מחליפה. כשהדבר אינו מתאפשר, העירייה מסייעת בגיוס סייעת מחליפה. בהתאם להנחיות משרד החינוך, לא ניתן לפתוח גן כאשר אין 2 אנשי צוות בגן. מאחר והגננת בגן הייתה חולה והמחליפה הודיעה על ביטול, ההורים קיבלו עדכון ערב קודם כי הגן לא ייפתח. יודגש כי ביום שישי התקיימה ישיבה עם ההורים בנוכחות מנכ"ל העירייה, מחזיק תיק חינוך ממלכתי וסוכם כי תשובץ סייעת נוספת לכל השבוע בגן וכן, יתווספו שעות למדריכה הפדגוגית שתסייע בגן. זאת בנוסף לתוכניות של משרד החינוך והשירות הפסיכולוגי החינוכי הפועלות בגני הילדים לקידום אקלים מיטבי. אנו מקווים כי במאמצים משותפים נצליח לייצב את הגן בהקדם. מפאת צנעת הפרט, לא נוכל להשיב לטענות כנגד ילד/ה זה/זאת או אחר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר