בית ספר נעמי שמר. צילום: זאב שטרן
בית ספר נעמי שמר. צילום: זאב שטרן

מחנכת מבית ספר נעמי שמר תובעת 100 אלף שקלים מהורי כיתה ומהמנהלת

הפרשה החלה כאשר הורי הכיתה ביקשו להחליף אותה והשביתו את הלימודים בתחילת השנה. המורה, שיוצאת בסוף השנה לגמלאות ואינה מלמדת בבית הספר כיום, טוענת שחלה התדרדרות במצבה הבריאותית בעקבות מה שעברה בבית הספר

פורסם בתאריך: 27.2.19 18:38

תביעה על סך 100 אלף שקל הוגשה לבית המשפט השלום בראשון לציון על ידי מחנכת בבית הספר נעמי שמר. התביעה הוגשה כנגד מנהלת בית הספר ו-52 הורי כיתה ג' (למעט אחד) וזאת לאחר שבתחילת השנה, הורי הכיתה ביקשו להחליף את המחנכת מאחר ולטענתם היא אמורה היתה לצאת לגמלאות בסוף השנה. ההורים ביקשו מחנכת שתלווה אותם מספר שנים. התובעת עבדה 24 שנים במשרד החינוך מתוכן 13 שנים בנעמי שמר ובכתב התביעה מציינת שפגעו בשמה הטוב. עוד היא מעלה טענות על התנהלות המנהלת ועל כך שהיא הייתה שותפה להחלטת ההורים להשבתת הלימודים.
על פי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט השלום בראשון לציון, נכתב שבמשך 20 שנים, הייתה המורה מובילה צוותים וגדלו תחתיה מורות רבות. עוד מצוין שכל הבעיות החלו, כאשר לפני ארבע שנים, הגיעה לבית הספר מנהלת חדשה. באותה תקופה שימשה המורה כרכזת וכעבור תקופה מסוימת הודיעה למנהלת שהיא לא מעוניינת להמשיך בתפקיד. על פי הנטען בכתב התביעה מאותו רגע המנהלת הפסיקה להתייחס אליה באופן שווה.
עוד מצוין בכתב התביעה, שבשנת הלימודים הקודמת, נפלה המורה בשטח בית הספר, אחיה נפטר והיא נעדרה מספר רב של ימים. בשנת הלימודים הנוכחית, במקום להשאיר אותה להמשיך לחנך את הכיתה שחינכה בשנה קודמת, היא שובצה בכיתה חדשה וזאת לאחר שהורי הכיתה משנת הלימודים הקודמת ביקשו להחליף אותה, מאחר וטענו כי היא נעדרת מספר רב של ימים.
כאשר הורי הכיתה החדשה, הבינו שהם קיבלו את המחנכת הזו, הם ציינו שהם לא רוצים שהיא תהיה המחנכת של ילדיהם ועל פי כתב התביעה, החלו במסכת של פעולות ומעשים, אשר לטענת התובעת, מטרתם היתה לפגוע בה ולמנוע ממנה לחנך את הכיתה של ילדיהם.
ב-20 באוגוסט אשתקד, קיבלה המחנכת טלפון מהמנהלת ובה היא אמרה לה שההורים מסרבים לשלוח את הילדים אם היא תיהיה המחנכת. עוד בכתב התביעה נכתב שלימי ההיערכות בטרם תחילת השנה, לא שלחו ההורים את הילדים והדבר הגיע לשיא כאשר גם ביום הלימודים הראשון ב – 1.9 ההורים לא שלחו את הילדים, דבר שנמך עד ראש השנה. ההורים שלחו מכתב בנושא גם למשרד החינוך בבקשה למנוע ממנה לחנך את הילדים וציינו שהיא אינה משתפת פעולה עם ההורים, אינה מעורבת בדינמיקה החברתית ובבעיות שעולות מול מורים מקצועיים ומחסירה רבות. בנוסף, אחת האימהות העלתה פוסט בפייסבוק בדף השכונה ולטענתה, גם שם המשיכו במסכת הדיבה כנגדה.

המורה, שבסוף השנה פורשת לגמלאות אחרי 24 שנות הוראה, מתוכן 13 שנים בבית הספר נעמי שמר, נאלצה בעקבות הגשת התביעה לסיים את עבודתה בהחלטת משרד החינוך. היא הגיעה להסדר עם המשרד שתקבל את שכרה עד סוף השנה אך לא תלמד בבית הספר.
בתביעה היא מציינת שמאז המקרה, חלה התדרדרות במצבה הבריאותי, היא אינה ישנה בלילות ועסוקה ברמה היום יומית במה חושבים עליה. "יאמר כי לאחר שוך הסערה, המשיכה התובעת לחנך את הכיתה ללא כל טענות וללא דבר מדברי הבלע שטרחו הנתבעים להעלות בתחילתה של השנה, והתובעת זוכה לתשבחות מחלק ההורים על עבודתה עם הכיתה", נכתב בתביעה. "יובהר כי לאחר חופשת סוכות התקיים מפגש בין התובעת ובין הנהגת הכיתה, וכאשר ביקשה התובעת הוכחות לדברים שנאמרו עליה, הפנו ההורים את התובעת אל הנתבעת 53 (מנהלת בית הספר) בטענה שהיא יודעת במה מדובר".
תגובת העירייה: "מעולם לא התקבלו בעירייה תלונות, ממורים או הורים על התנהלותה של מנהלת נעמי שמר. מדובר במנהלת מקצועית ביותר, העושה עבודתה במסירות רבה ובשיתוף צוות הניהול והנהגת ההורים בכל המהלכים החינוכיים, הפדגוגיים והקהילתיים בבית הספר. אנו לא יכולים להיכנס לפרטים מפאת צנעת הפרט אבל גם בנושאים שהועלו בפנייתכם מינהל החינוך והפיקוח נמצאים בתמונה ומגבים את המנהלת ודרך עבודתה. ידוע לנו כי הוגשה תביעה ע"י מורה והיא תתברר באמצעות ביהמ"ש".
ממשרד החינוך נמסר: "לטענת המנהלת מדובר באוסף של טענות מופרכות וחסרות בסיס עובדתי שיוכחו בבית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ברכה

    מפלגת רוח גבית לחינוך תפעל לממןע התעמרות בעובדי הוראה. הצורפו אלינו. ףך

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר