עיריית ראש העין
עיריית ראש העין

מועצת עיריית ראש העין: ההסכמים הקואליציוניים נחשפים

המילה סטטוס קוו עוברת כחוט השני בהסכמים הקואליציוניים של סיעות הקואליציה עם ראש העיר. וגם מי ימונה לסגן ראש עיר עקב התפטרות ולמי יהיה חופש הצבעה ופעולה בנושאי דת?

פורסם בתאריך: 28.2.19 16:20

עיריית ראש העין פרסמה לאחרונה את ההסכמים הקואלציוניים בין ראש העירייה לסיעות הקואליציה. בין הסעיפים השונים ניתן למצוא התחייבות של ראש העיר לשמירה על הססטוס קוו לצד אפשרות חופשית להצבעה בנושאי דת.

כך למשל סוכם כי דורון אמסלם, שנכנס כזכור מסיעת ש"ס באופן יחידני, יכהן כמחזיק תיק הרווחה ותיק החינוך התורני. על פי ההסכם הוא ובן משה מחוייבים לשותפות ולואליות במסגרת הקואליציה והסיעה תתמוך במדיניות ראש העיר, ובתיאום עם ראש העיר, וכי הצדדים כי הקואליציה תפעל תוך קיום והקפדה על משמעת קואלציונית.

בהסכם הקואליציוני עם מיכאל מלמד, שיכהן כסגן ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה, נכתב כי ראש העיר מתחייב לשמור על הסטטוס קוו בעיר ואף יפעל לשיפר ולהגדלת תקציב התרבות התורנית בעיר.

מול סיעת מרצ, שזכתה בבחירות האחרונות בשלושה מנדטים והיא הסיעה הגדולה במועצת העיר, ישנו סעיף שגם נכח בהסכמים קודמים, לפיו סיעת מרץ תהיה חברה בקואליציה בראשות שלום בן משה ונציגיה יהיו מחויבים להחלטות הנהלת הקואליציה ולשיתוף פעולה קואליציוני בהצבעה במליאת המועצה, בהתאם להחלטות הנהלת המועצה ובהתאם למדניות ראש העיר. בנוסף, באחד הסעיפים בהסכם נכתב כי לסיעת מרצ יהיה חופש הצבעה ופעולה בנושאי דת. יו"ר הסיעה עומר שכטר יהיה סגן ראש העיר ברוטציה למשך לחצי קדנציה, אז יתחלף עם עדי אביאני.

בהסכם עם סיעת הבית היהודי והעומד בראשה עדי אביאני, שימונה כאמור לסגן ראש העיר בחצי הקדנציה השנייה, ישנו גם כן סעיף שנוגע לסטטוס קוו, לפיו: "ראש העין תשמור על צביונה ועל הסטטוס קוו המתקיים בה. ראש העיר וחברי הנהלת העיר ידאגו לשמירת הסטטוס קוו".

בהסכם הקואליציוני עם עומר רצון מסיעת הכי קרוב לתושב, נכתב כי הוא יכהן בין היתר כמחזיק תיק התרבות והספורט. מעבר לכך סוכם כי כי מכל סיבה שיעשה שינוי עקב התפטרות של אחד הסגנים או הדחה על ידי ראש העיר או כל שינוי בהרכב או תוקף הכהונה, עומר רצון ימונה לתפקיד סגן ראש המועצה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר