האצבע והספגטי צילום באדיבות מכבי שרותי בריאות
האצבע והספגטי צילום באדיבות מכבי שרותי בריאות

שרית בן שימול כמעט איבדה את כף היד בגלל חתיכת ספגטי

חתיכה קטנה של ספגטי שחדרה לאצבעה גרמה לזיהום גדול. תושיית האחות והרופא במרפאה שחייבו אותה לגשת למיון הצילה כנראה את כף ידה

פורסם בתאריך: 6.3.19 14:35

תושיית הצוות הרפואי של מכבי הצילה את כף ידה של מטופלת לאחר שחתיכת ספגטי חדרה לאצבעה במהלך בישול. שרית בן שימול, תושבת פתח תקווה, בישלה בשבוע שעבר למשפחתה תבשיל ספגטי עגבניות, כפי שעשתה עשרות ואולי מאות פעמים בעבר. במהלך הכנת התבשיל, חתכה בידיה את הספגטי לחתיכות קטנות יותר, על מנת שתוכל להכניס לסיר הבישול ואחת החתיכות נשברה לחתיכה קטנטנה וחדרה לאצבע בחלק שקרוב למפרק כף היד. "בהתחלה הרגשתי עקיצה קטנה, כמו קוץ שחודר לעור, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות. חשבתי שכמו שזה נכנס, ככה זה יצא", מספרת בן שימול. כעבור שלושה ימים, האצבע אליה חדרה חתיכת הספגטי התנפחה וכן מפרק כף היד והכאבים החמירו. בשלב זה הבינה בן שמול כי עליה לגשת למרפאה והיא ניגשה למרפאת מכבי הסמוכה לביתה ."תכננתי לגשת למרפאת האחיות, שם אני מכירה את הצוות כבר שנים רבות, לאחר שאסיים את העבודה, אבל הבן שלי הפציר בי לגשת למרפאה כבר בבוקר, לפני שאני נוסעת לעבודה, אז שמעתי בעצתו", היא מספרת.
כאשר הגיעה למרפאה ניגשה לאחות ריקי חריר. ריקי בדקה את האצבע, שאלה את בן שימול מספר שאלות לגבי המקרה וביקשה לבדוק את מידת הנפיחות והאדמומיות בכף היד. "הניסיון שלי לאורך השנים לימד אותי להבחין ולזהות מקרים דחופים. הנפיחות, הכאבים והאודם בכף היד של שרית הצביעו על זיהום שצריך לטפל בו מיידית ולכן היה לי חשוב שהרופא יקבל אותה כמה שיותר מהר", מספרת חריר, שביקשה מד"ר ניסים אקשוטה, אורתופד שנכח במרפאה, לקבל אותה בדחיפות וללא תור. ד"ר אקשוטה הפנה את בן שימול לחדר מיון. "בתחילה שרית עוד ניסתה לדחות את הנסיעה שלה למיון ואמרה שתלך קודם לעבודה ואז תיסע לבית החולים, אבל אני התעקשתי כי בשלב זה אין מקום להשתהות", הוא מסביר, "תהליכים זיהומיים יכולים לקבל תפנית חדה ועלולים להעמיד בסכנה את חיוניות כף היד. הזיהום שנגרם מהעצם הזר שחדר לעורה, יצר מוגלה שהתחילה להתפשט והיה צורך לנקז אותה כמה שיותר מהר. מקרים כאלה, עד כמה שנראים תמימים וקטנים, יכולים להיגמר רע מאוד", מסביר ד"ר אקשוטה.
בן שימול הגיעה לחדר המיון תוך חצי שעה. שם, הסבירו לה הרופאים שהתושייה של האחות והעקשנות של הרופא, הצילו את כף ידה. "הרופאים ערכו ביניהם התייעצות. צילמו את האצבע, עשו לי צילום רנטגן ולבסוף החליטו להרדים את כף היד ולהוציא את הגוף הזר על ידי חיתוך. לאחר מכן הם חבשו את כף היד ושחררו אותי הביתה. בחיים לא הייתי מאמינה שחתיכת ספגטי יכולה לגרום לכזה נזק, כמעט איבדתי את היד אבל בזכות הצוות הרפואי במכבי שגילה מקצועיות, אכפתיות ותושייה, היום אני בסדר ואפילו חזרתי לבשל שוב ספגטי", היא מסכמת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר