(עם לוגו) יוכית אלי. צילום זאב שטרן
(עם לוגו) יוכית אלי. צילום זאב שטרן

"אנחנו הנשים לא פעם מולטי טאלנט, יכולות גם לעבוד, להיות אמהות ולהתנדב"

יוכית אלי, יו"ר ליגת המאמאנט בפתח תקוה, לא נחה לרגע. לצד ניהול הליגה ומשחק פעיל, היא יו"רית של שני ועדי הורים, חברה בוועד השכונה, עובדת במשרה מלאה, ונהנית מהפרויקט החדש: ליגת כדורשת לנערות וילדות. ראיון מיוחד ליום האישה הבינלאומי

פורסם בתאריך: 8.3.19 09:27

זה כבר הפך מזמן לתופעה של ממש: 224 נשים בוגרות ו-120 ילדות ונערות לוקחות חלק בליגת הכדורשת של הנשים בעיר. ליגת המאמאנט בפתח תקוה נפתחה לפני שש שנים, ליגת הילדות והנערות נפתחה בתחילת השנה הנוכחית. מי שמנהלת בשנים האחרונות את הליגה בעיר היא יוכית אלי, אמא לחמש בנות ופעילה חברתית שמאוהבת בעשייה הזו. מעבר להיותה מנהלת הליגה, היא גם שחקנית וקפטנית של קבוצת המאמאנט של בית הספר עין גנים והשנה הקבוצה שלה מתמודדת על אליפות הליגה.
"לפני שש שנים פנו מאגף הספורט אלי ואל נשים נוספות ושאלו אם אנחנו מעוניינות לקחת חלק ביוזמה להקים את הליגה בעיר", היא מספרת. "נפגשנו, שמענו וככה הוקמה הליגה. אני נבחרתי להיות היו"רית שמובילה את זה. התחלנו עם שמונה קבוצות בבתי הספר בעיר והיום יש לנו כבר 16 קבוצות של אמהות".
ליגת מאמאנט הארצית הוקמה לפני כ-14 שנה על ידי עפרה אברמוביץ וכיום מאגדת אלפי שחקניות מכ-90 עיריות ומועצות בישראל. הליגה היא פרויקט חברתי ספורטיבי, והיא לוקחת חלק בפרויקטים חברתיים ברמה הארצית והאזורית, כמו העלאת המודעות לגילוי מוקדם לסרטן השד, תרומה למשפחות נזקקות ועוד. את ליגת מאמאנט ניתן למצוא גם מעבר לים במדינות כמו איטליה, קפריסין, ניו יורק, קנדה ואוסטריה. "כאשר מדברים על דמות חזקה ומשפיעה, עפרה היא אחת כזו, שהפכה את המיזם למשהו חסר תקדים", אומרת יוכית.
מבחינת האמהות הספורט הוא אמנם חשוב, אבל מעבר לכך, מדובר בקבוצה בה הנשים מעצימות אחת את השנייה ונמצאות שם אחת עבור השנייה. "בליגה כל אמא יכולה לשחק בלי קשר לגיל, משקל ומקום עבודה", אומרת יוכית. "ומעבר למשחק, לליגה, לתחרות, לאליפות ולגביעים, יש את הפן החברתי. אנחנו עושות המון למען הקהילה בהתנדבויות שונות, תרומות, משלוחי מנות בפורים, חבילות בפסח, עזרה למשפחות נזקקות ויש את הערך המוסף של הנתינה לקהילה. וכמובן שמדובר בספורט נשים ובהעצמה נשית. הליגה נותנת לנשים להרגיש יותר טוב עם עצמן ומחזקת אותן באופן אישי. אם יש שחקנית שיש לה בעיה, כולן נרתמות לעזור לה ולתמוך בה. גם הצוות מסביב הן נשים. יש לנו שתי רכזות שהן נשים – שירלי בן זקן והילה סופר, השופטות הן נשים ובכלל הראיה שלנו היא נשים למען נשים, דבר שהוא תמיד מחזק".
למה באמת זה חשוב, ליגה רק לאמהות?
"הייחוד של הליגה הזו, הוא המשולש – אישה, אמא, ספורט. הרבה פעמים נשים שמגיעות לאמהות, מגיעות מהעבודה הביתה, עייפות אין להן כוח בערב לצאת לפעילות ספורטיבית וכשיש פעילות שגם מאחדת, שהיא חברתית ויש בה תרומה, זה יוצר אצל הנשים את המחויבות לצאת מהבית, גם כשעייפים ואין כוח".

יוכית לוי. צילום זאב שטרן

יוכית אלי. צילום זאב שטרן

# # #
יוכית נשואה ואמא לחמש בנות. בבוקר היא עובדת כשכירה ולצד זה היא משמשת כיו"ר ועד ההורים בבית הספר עין גנים, בחטיבת ברנר ויו"ר ועד הפעולה של שכונת עין גנים. "אני מאמינה שכאשר אוהבים את מה שעושים, אבל באמת אוהבים, מוצאים זמן ומתמרנים בין כל העיסוקים. יש משהו בעשייה למען ובתרומה שעושה טוב לנשמה, מעבר לכך שאני אמא במשרה מלאה ובת זוג. אני חושבת שאני גם דוגמא טובה למשפחה. למרות שלעיתים יש קיטורים שאני פעילה ופחות בבית. העשייה שלי משפיעה גם על ההתנהלות של הבנות שלי, הן אוהבות לעזור ולתרום ולעשות למען האחרים ואני שמחה שאני מנחילה להן משהו טוב".
מאז שהיא זוכרת את עצמה היא עשתה ספורט, שיחקה כדוריד, הייתה פעילה בחדר כושר וגם כנערה עסקה בספורט. אבל לאחר לידת בתה החמישית הגיעה למשקל של 109 ק"ג. עניין המאמאנט נתן לה דחיפה לחזור לעצמה. "כשפנו אלי יחד עם עוד כמה אימהות להקים את הליגה, זה נתן לי דרבון לרדת מהר במשקל וזה כיף", היא מספרת.
איך ירדת במשקל?
"כשנכנסתי לכדורשת התחלתי גם תהליך של דיאטה. מדובר על תהליך שלקח לי כשמונה חודשים שבסופו ירדתי 46 קילו. עשיתי את זה על ידי תזונה נכונה, ספורט, הליכות, מכון כושר וכמובן אימונים בכדור רשת. עד היום אני משתדלת לשמור על אורח חיים בריא כמה שאפשר והספורט מסייע לי בכך, זה נותן לי אדרנלין חיובי ולשמחתי כל המשפחה שותפה לכך".

יוכית אלי. צילום זאב שטרן

יוכית אלי. צילום זאב שטרן

# # #
לאור הצלחת ליגת הנשים, פנו למקפת וליוכית מספר אמהות וביקשו להקים ליגה גם לילדות ונערות. הליגה הוקמה בנובמבר האחרון, בחסות ראש העירייה רמי גרינברג, יו"ר מקפת הרב אליהו גינת, עיר ללא אלימות ובניהולה של יוכית אלי. עד היום השתתפו הבנות בטורניר "אמצע הדרך" והשאיפה לראות את הליגה גדלה עם עוד קבוצות מכל בתי הספר ברחבי עיר. "לא מעט אמהות פנו אלי ולמקפת שהן רוצות שגם הבנות שלהן תחווינה את אותה חוויה ספורטיבית", מספרת יוכית. "הבנות מגיעות למשחקים, מעודדות והן חלק בתי נפרד ממשפחת מאמאנט. כשהגיעה הבקשה, פניתי לרועי לוי מנהל תחום מקפת וקבלתי את ברכת הדרך ואת עזרתו הרבה להקמת הליגה. בכלל רועי וגלית זכאי ממלאת מקום המנכ"ל, עושים רבות למען הליגה, דואגים למצוא אולמות, דוחפים ומקדמים בכל דרך אפשרית".
בחודש מאי השנה, יוצאות מהעיר שתי קבוצות במימון מלא של מקפת, לייצג את פתח תקווה באולימפיאדת הילדים שנערכת בווינגיט בחופשת ל"ג בעומר, קבוצת נתן יונתן תחת שרביטה רונה רוייטמן וקבוצת 'אחד העם רמת וורבר', תחת המאמן עופר גמליאל. "הרב אליהו גינת, הגשים לי באופן אישי את החלום להוציא את קבוצת הילדות והנערות לתחרות. הייתה לנו בעיה תקציבית ורק אחרי התערבות שלו הדבר הצליח".
עם כל הפעילות הזו למען נשים, מהו מבחינתך יום האישה הבינלאומי?
"יום האישה הבינלאומי מבחינתי, זה יום שבו מציינים את כל העשייה הנשית, העוצמה והיכולות שלנו. את זה שאנחנו לא פעם מולטי טאלנט, יכולות גם לעבוד, לנהל בית, להיות אמהות, להתנדב ולעשות למען הקהילה וכמובן עבורנו. אנחנו הנשים מרכזות ב-24 שעות לפעמים כמות עבודה של שלושה ימים, אבל זו החוזקה של להיות אישה, לדעת לנתב את הכל ובמיוחד אצלי שאני מאוד פרפקציוניסטית ומשתדלת לעשות הכל על הצד הטוב ביותר".
מה היית משנה בפתח תקוה לטובת נשות העיר?
"קודם כל אני חושבת שאין מספיק ספורט נשי בעיר. הייתי רוצה שיהיה יותר ספורט עממי לנשים החל מריקוד לנשים מבוגרות ועד כדורגל, כדורסל וכדומה. הכוונה למשהו יותר עממי שמשלב גם תחרות. כמובן, הייתי רוצה לראות יותר נשים בתפקידים בכירים בעירייה ובמועצה. לאו דווקא בעיר שלנו, אלא בכל בארץ. אם היו נותנים לנשים לנהל את המדינה, הכל היה נראה אחרת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר