מפעל טביב - צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה
מפעל טביב צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה

פרק נוסף במאבק בין עיריית פתח תקוה למפעלי טביב ואקוכם

בית המשפט נענה לבקשת המפעלים לאפשר להם להמשיך לפעול במקביל להסדרת רישיון העסק. העירייה: נמשיך לפעול נגדם ולטובת התושבים

פורסם בתאריך: 30.3.19 20:51

בית המשפט הוציא צו ביניים, המאפשר למפעלי טביב ואקוכם באזור התעשייה סגולה להשלים את ההליכים להסדרת חריגות הבנייה, שבגינן לא חודש להם רישיון העסק, כאשר עד להסדרת חריגות הבנייה יוכלו להמשיך לפעול. כזכור, העירייה טוענת כי המפעלים טביב ואקוכם ביצעו עבירות בנייה וולאט חידשה לנהם את הרישיון. הליך ההסדרה נמשך כבר זמן רב. בשימוע שקיימה העירייה למפעלים בתאריך 26.12.17 נטען מצד העירייה כי העסק אינו עומד בדיני התכנון והבניה, ושיומלץ לבטל את רישיון העסק שלו. במשך חודשים שעברו מאז התנהל בין הצדדים הליך בניסיון להסדיר את הליקויים, אך הבקשה לרישיון עסק נדחתה. בהמשך, ולאחר שהחברות טענו כי תקנו את הליקויים, הם עדיין לא קיבלו רישיון עסק בנימוק תמציתי של "נוגד מגמות תכנוניות".
שופטת בית המשפט לענייניים מנהליים במחוז מרכז, ורדה מרוז, ציינה בהחלטתה: "ניתן אפוא להבין לרחשי הציבור השוכן בסמוך למפעל … לא די בהבנה ואמפתיה כדי לשנות מצב קיים, המעוגן בחוק. מחובתה של הרשות המנהלית להפעיל את שיקול דעתה באורח סביר ובהתאם לחוק ולהלכה הפסוקה. רצונו של ראש העיר לשנות את אופיו וצביונו של אזור התעשייה, על דרך שינוי ייעודו – לגיטימי ומובן. שינוי זה דורש היערכות על פי דין, באמצעות תכנון חדש של תכנית בניין עיר, הפקדתה, מתן הזדמנות להתנגדויות וכו'. ללא שינוי התב"ע – אין מניעה לקיים את המפעל על פי התב"ע שחלה על האזור. הצהרותיו של ראש העיר, כי לא יאפשר למבקשת, כמו גם למפעלי פסולת אחרים, להמשיך ולנהל את עסקיהם באזור התעשייה, מעוררות חשש ופוגעות במוצקותה של חזקת תקינות המנהל, שהרי ברי כי לשם סגירת המפעלים, יש לשנות את ייעוד המקום באמצעות תכנית בניין עיר. חובתה של הרשות לנהוג בהגינות כלפי כלל תושביה ולעניין זה, המבקשת אף היא תושבת העיר – היא חובה מוגברת. על העירייה לקיים את הוראות החוק כלשונן. היה ראוי לאפשר למבקשת להשלים את הליך קבלת היתרי הבנייה בגין חריגות הבנייה שביצעה, ללא חשש שמא במהלך התקופה יינקטו נגדה צעדים דרסטיים וקיצוניים. לפיכך, התערבותו של בית המשפט נדרשת, למצער, עד לסיום הליך הרישוי.
כאמור, קיבל בית המשפט את בקשת המפעל והוציא צו ביניים אשר מאפשר למפעלי טביב להשלים את ההליכים להסדרת הבנייה.
תגובת דוברות העירייה: "השופטת אמרה שהעירייה יכולה וצריכה לטפל עפ"י שיקול דעתה המקצועי עפ"י הסמכות המוקנית לה בחוק בכל הקשור למפעלים המזהמים וכך אכן העירייה תמשיך לפעול ויש עוד פעולות רבות שאנו נוקטים בהן שינוי התב"ע האזורית לאזור תעשייה סגולה שקובע כי מפעלים מזהמים לא יוכלו להיות שם. השופטת ציינה שבשלב הבנייה כל עוד העתירה המרכזית נגד המפעלים מתנהלת לא יהיה נכון לקבוע קביעות דרסטיות בשטח והדברים האלה יקבעו בעתירה המרכזית שממשיכה להתנהל. עיריית פתח תקוה וראש העיר ינקטו בכל הצעדים החוקיים בכדי להפסיק את הפגיעה בתושבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר