ילדים מטפסים על גגות
ילד על גג אחד הבניינים צילום מתוך הסרטון שרץ ברשת

זה יכול להסתיים באסון: ילדים עולים לגגות רבי קומות ומטיילים על החומות

התופעה מתרחשת בעיקר בשכונת נווה גן ובשכונת אם המושבות החדשה. הילדים עומדים והולכים על החומה המקיפה את הגג, מצלמים את עצמם ומעבירים ביניהם את התמונות והסרטונים

פורסם בתאריך: 28.3.19 11:10

תושבים מתלוננים על כך שלאחרונה מתגברת התופעה של ילדים שעולים על גגות של בניינים רבי קומות בעיקר בשכונת נווה גן באזור הסמוך לפארק הגדול ובאם המושבות החדשה. אותם תושבים מספרים שהילדים מתיישבים על חומת הגג, מהלכים על הקצה, מעודדים אחד את השני וכן מצלמים את עצמם ומעבירים ביניהם את הסרטונים והתמונות.

ביום שלישי השבוע, תושב המתגורר ברחוב מבצע דקל 6 בשכונת נווה גן, נחשף לתופעה ופרסם פוסט בפייסבוק, במטרה שאולי ההורים יזהו את הילדים וובכך ניתן יהיה למנוע או לצמצם את המיקרים בעתיד. "עליתי לגג הבניין ומשם למבנה בריכת המים שממוקמת מעל וראיתי שלושה ילדים שהחליטו להתיישב על חומת הגג ולעמוד על החומה תוך כדי שהם מעודדים אחד את השני", הוא מספר. "חיכיתי שהם יירדו מהחומה וכשהם עמדו במקום בטוח, פניתי אליהם, תוך שניות הם לקחו את הרגלים וברחו תוך שהם מקללים בדרך. אני לא רדפתי אחריהם, כי אני לא חושב שהם הבינו את המעשה שהם עשו. בסרטון ממש רואים אותם יושבים על המעקה או עומדים וכל רוח קלה יכלה להעיף אותם למטה. המטרה שלי בפרסום היא לעלות את המודעות גם אצל ההורים וגם אצל בעלי הבניינים שידאגו שהדלתות לגג יהיו נעולות".

ילדים מטפסים על גגות

ילדים על אחד הגגות, תמונה שצילם אחד התושבים

הוא מציין שפנו אליו מבית הספר שבו לומדים הילדים ולהבנתו נעשתה איתם שיחה והוסברו להם הסכנות. "זו לא פעם ראשונה שאני נתקל בדברים האלה והיה חשוב לי שההורים של אותם של ילדים, יידעו מה הם עושים", הוא אומר. "לגבי הגג שלנו, בדרך כלל הוא נעול והמפתח נמצא במקום, כי זו הוראה של כיבוי אש. הפתרון הוא לחבר את הדלתות למערכת כיבוי אש וברגע שתהיה שריפה, הם יפתחו אוטמטית ויהיו נגישות וזה משהו שאנחנו בודקים עכשיו".

מנהלת באחת מהחטיבות בעיר מוסיפה: "להבנתי מדובר בתופעה שמתרחשת בכל העיר. התלמידים מספרים שהם רואים סרטונים דומים שמועלים כל הזמן וצריך להעלות את זה לסדר היום הציבורי, על מנת למנוע אסון. אני מקווה שעכשיו, בזכות זה שזה יוצא החוצה, הוועדים בבניינים הגבוהים, ידאגו לסגור את הגגות שלא ניתן יהיה לעלות לגג".

להלן תגובת דובר העירייה: "תופעה מסוכנת זו נחשפה לאחרונה עם הפצת הסרטונים. כל המערכות העירוניות התגייסו לטיפול בתופעה, ונעשו מאמצים כבירים לאתר את הנערים והוריהם, לטפל בבעיה ולמגר אותה! הנערים שאותרו הוזמנו לשיחה וכך גם הוריהם. התקיימו מעגלי שיח עם הנערים ומעגלי שיח עם חברים נוספים. מדריכי רחוב של עיר ללא אלימות יסיירו בימים הקרובים בגינות בהם יש אימוני street wall (בעיקר בפארק הגדול בספורטק), ומדריכי הנוער ישוחחו עם בני הנוער על הסכנה שבתופעה זו. אנשי הפיקוח והביטחון יגבירו ערנות ואנו נמשיך לעקוב אחר פעילות הנערים במטרה למגר פעילות מסוכנת זו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר