מימין בשורה הראשונה: מיכל רוזין, פנינה תמנו שטה, שמוליק גלצרמימין בשורה השנייה: אוריאל בוסו, אבי פרטוש, ירחמיאל קופמןמימין בשורה השלישית: אליהו ברוכי, גלעד סממה, יבגני סובהצילומים: יח"צ, ינאי יחיאל, זאב שטרן, עדנה כהן
מימין בשורה הראשונה: מיכל רוזין, פנינה תמנו שטה, שמוליק גלצר מימין בשורה השנייה: אוריאל בוסו, אבי פרטוש, ירחמיאל קופמן מימין בשורה השלישית: אליהו ברוכי, גלעד סממה, יבגני סובה צילומים: יח"צ, ינאי יחיאל, זאב שטרן, עדנה כהן

הרשימה המקומית: כמה תושבים מפתח תקוה יהיו חברי כנסת?

תשעה פתח תקוואים יתמודדו על הכיסא הנחשק של חבר כנסת, כאשר רק לחלק מהם יש סיכוי ריאלי להיבחר. שאלנו אותם כמה שאלות חשובות

פורסם בתאריך: 8.4.19 18:44

 

"כל יום שאני יכולה לגעת באנשים ולשנות מציאות עבורם זו ברכה וזכות גדולה"

בחירות. פנינה תמנו שטה צילום יחצ

פנינה תמנו שטה צילום יחצ

מי: ח"כ פנינה תמנו שטה, מספר 24 בכחול לבן.

כרטיס ביקור: תמנו שטה היא בת 37, נשואה ואם לשניים, מתגוררת מאז ילדותה בפתח תקווה. היא עורכת דין ובעלת תואר שני במדיניות ציבורית בהצטיינות. הצטרפה לפוליטיקה לאחר שהייתה עיתונאית בערוץ 11. בשני העשורים האחרונים מרצה על האתגרים בחברה הישראלית בארץ ובחו"ל. כשלא שירתה בכנסת הייתה דירקטורית ובעלת עסק עצמאי לייעוץ לאחריות תאגידית והרצאות. בשני העשורים האחרונים מובילה בכנסת ומחוצה לה מאבקים נגד אפליה וגזענות ומקדמת שוויון עבור אוכלוסיות מוחלשות מכל המגזרים בישראל שקולן אינו נשמע מספיק. היא זוכת "אות מרטין לותר קינג" אשר הוענק לה על ידי בנו של קינג ונשיא המדינה. מילאה שורה של תפקידים ציבוריים: חברה במועצה הלאומית לכלכלה, נציגת ציבור במועצת העיתונות והייתה סגנית יו"ר הכנסת.
למה אני: "עליתי בגיל צעיר לארץ וזה היה רגע מכונן ומשפיע בחיי. לצד זה חוויתי גם אתגרים רבים ומורכבים בדרך, החל ממרכז הקליטה, המעבר לפתח תקוה, פנימיות, ואז צבא ואקדמיה וזה די עיצב את דמותי. אני יודעת מאין אני באה ולאן אני הולכת, ולא שוכחת לרגע למה אני בכנסת. מבחינתי כל יום שאני יכולה לגעת באנשים ולשנות מציאות עבורם זו ברכה וזכות גדולה. לצערי בשליחות שלי אני פוגשת רבים וטובים שמתמודדים עם בירוקרטיה קשה ומתישה, חומות גבוהות של אי צדק ואת זה צריך לשבור. החלטתי להיכנס לפוליטיקה ולהשפיע מתוך אהבה גדולה לחברה הישראלית והבנה שהספיק לי להיות צופה מהצד על מקבלי ההחלטות. ההבנה שהשלטון וזרועות הביצוע צריכים לעשות יותר ולשנות את היחס כלפי המוחלשים הייתה הבערה הפנימית שלי מתוך הבנה שאפשר אחרת".
הכי חשוב לקדם: "אני שליחת ציבור שמאוד אוהבת את הארץ והחברה הישראלית ויש חשיבות ומשימה גדולה לא פחות מביטחון וזה לחזק את האחדות בעם והערבות ההדדית בתוכנו. שליחות עבורי היא דרך חיים וגם כשלא הייתי בכנסת המשכתי לקבל ולטפל בפניות ציבור. אסור שאנשים במצוקה יהיו שקופים לשלטון, לשם כך הם נבחרים. במעט הזמן שהייתי בכנסת האחרונה הספקתי להקים את השדולה למאבק באלימות כנגד נשים, במסגרתה ליוויתי משפחות של נרצחות, קידמתי הצעות חוק בנושא, קידמתי חוקים למען חיילים בודדים, חוק שיאפשר העדפת קרובי משפחה בתהליכי אימוץ. הקמתי שדולה למען מתמודדי הנפש וקיימתי סיורי פיקוח במחלקות סגורות בבתי חולים וכמובן המשכתי להיאבק נגד אפליה וגזענות בדגש על יוצאי אתיופיה. חרטתי על דגלי להיאבק למען משפחות המתמודדות עם קשיי רווחה, שחוו אלימות במשפחה, מתמודדי הנפש ומשפחותיהם, חיילים בודדים, אזרחים ותיקים, ישראלים יוצאי אתיופיה וקהילות נוספות הסובלות מגזענות ואפליה ולהוביל בכנסת את המאבקים למענם ובעבורם, כי בעיני זה מאבקים על פנייה של החברה הישראלית. ואני שמחה על כך שאני חלק ממפלגת כחול לבן, מפלגה שהתחייבה לשים את הנושאים האלה בסדר העדיפויות ולהקצות משאבים לתחומים החברתיים".

מה הסיכוי: הסקרים האחרונים מראים שסיעת כחול לבן תקבל בבחירות בין 30-34 מנדטים ולכן הסיכוי של תמנו שטה שממוקמת במקום 24, הוא גבוה.

"הגיע הזמן שתהיה מפלגה חברתית"

גלעד סממה

גלעד סממה

מי: גלעד סממה, מספר 5 ברשימת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס
כרטיס ביקור: סממה הוא בן 41, אב לשניים, מתגורר בשכונת אם המושבות. הוא עורך דין שהתחיל את הקריירה המקצועית שלו בפרקליטות המדינה בתחום הפלילי והבינלאומי, היה התובע הראשי נגד משפחת אברג'יל, ובתיק ההסגרה של הרב אליאור חן. היה יועץ חקיקה בכיר של שר המשפטים הפרופסור יעקב נאמן וריכז את ועדת השרים לענייני חקיקה. כמו כן היה מנכ"ל המשרד לאזרחים וותיקים.
הכי חשוב לקדם: "אג'נדה חברתית כלכלית. להציל את מערכת הבריאות מקריסה, קידום של מערכת החינוך למאה ה-21. שמירה על מוסדות שלטון החוק, צמצום פערים בחברה".
למה אני: "קודם כל, הגיע הזמן שתהיה מפלגה חברתית שפחות עוסקת בענייני ביטחון אלא ביום יום של האזרח, ושמה את כל תשומת הלב בסוגיות של האזרח. מאז ומתמיד התעסקתי בשגרת היום של אזרחי המדינה וסייעתי לרבים ורבות, וכמובן אוכל להיות זמין לתושבי העיר ולכלל התושבים לכל פניה כמי שמכיר את המערכות הממשלתיות ולהנגיש את הזכויות של כל אחד עבורם".
מה הסיכוי: מפלגת גשר מתנדנדת סביב אחוז החסימה, וגם אם יקבלו ארבעה מנדטים זה לא יספיק עבורו. כדי שיכנס לכנסת גשר צריכה לקבל לפחות מנדט אחד נוסף.

"יותר מכל חשוב לי בעידן הזה להגן על הדמוקרטיה"

בחירות. מיכל רוזין צילום ינאי יחיאל

מיכל רוזין צילום ינאי יחיאל

מי: ח"כ מיכל רוזין, מספר 3 במרצ.
כרטיס ביקור: רוזין שימשה בעבר מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. בכנסת ה-20 היא חברה בוועדות חוץ וביטחון, בוועדת חוקה, חוק ומשפט ובוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור. רוזין היא יו"ר השדולה לפלורליזם ולשוויון אזרחי, השדולה לקהילה הגאה, השדולה לקידום בני נוער, השדולה למען יוצאי מוסדות החינוך החרדי והשדולה לשוויון תעסוקתי.
למה אני: "מי שמאמין בתפיסת עולם של שמאל, של שוויון, שנוגעת לכל תחומי החיים, צריך להצביע מרצ, מאחר וכל תפיסת העולם שלנו נובעת מעיקרון השוויון. גם כשאני מדברת על פתרון מדיני של שתי מדינות לשתי עמים, הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, זה בא ממקום של שוויון, כמו שלעם היהודי יש זכות להגדרה עצמית, כך גם לעם הפלסטיני יש זכות להגדרה עצמית. בתפיסה שלי ובפעילות ובהישגים שהבאתי למרצ, חוקקתי 18 חוקים מהסיעה הקטנה ביותר באופוזיציה, עשיתי ארבעה כנסים בנושא הכיבוש מהכנסת, עד שאת הכנס האחרון ביטל לי יו"ר הכנסת. אני מאמינה בשוויון, וזה מתבטא גם במאבק לסיום הכיבוש, גם במאבק לשוויון בין נשים וגברים, מאבק חברתי לקידום אוכלוסיות מוחלשות, מאבק לחופש ונגד הדתה, למען זכויות להט"ב ולחיות בחופש וחירות. אני הוכחתי בשש שנים שהייתי חברת כנסת, שבכל מה שעשיתי, הצלחתי לממש את תפיסת העולם של מרצ, להביא את זה לידי ביטוי בחקיקות שהבאתי, בשינוי מדיניות, בתקציבים ובמידה רבה הבוחרים והבוחרות של מרצ בחרו אותי במקום השני בפריימריז, כי הם חשבו שאני מגלמת את מרצ, כמו שהיא צריכה להיות".
הכי חשוב לקדם: "קודם כל להמשיך להביא לכנסת ולהעלות על סדר היום את נושא הכיבוש ואת כך שהגיע זמן לפתור ולסיים את הסכסוך ולא רק לנהל אותו. להמשיך לנהל שוויון בחברה הישראלית, אבל יותר מכל חשוב לי בעידן הזה להגן על הדמוקרטיה. אני חושבת שההידרדרות במאפיינים הדמוקרטים של מדינת ישראל, האיום על עצמאותו של בית המשפט העליון, האיום על חופש הביטוי, הפגנה, הזכות להגיד את עמדתך מאוד בסכנה ומצד שני יש חיזוק של גזענות ומכניסים את הכהניסטים היישר לתוך הכנסת. יהיה לי לצערי, תפקיד מרכזי בכנסת הבאה ואני יודעת להוביל את זה ועשיתי את זה בארבע שנים האחרונות בוועדת חוק חוקה ומשפט".
מה הסיכוי: מתחילת מערכת הבחירות, המנדטים של מרצ נעים בין ארבעה לשישה והסקרים האחרונים מייצבים אותם על חמישה ולכן הסיכוי שרוזין תמשיך גם בקדנציה הבאה.

 

"הורי הגיעו לגיל 62 עם פנסיה שאנה מספיקה"

יבגני סובה

ייבגני סובה

מי: יבגני סובה, מספר 3 בישראל ביתנו.
כרטיס ביקור: סובה הוא בן 38, אב לשתי בנות, מתגורר ליד צומת סירקין. בעברו עבד כ-15 שנה בתקשורת בשפה הרוסית, היה פרשן מדיני בערוץ 9 ובערוץ REVI, וגם שנתיים מגיש בתאגיד השידור כאן רק"ע.
הכי חשוב לקדם: "את נושא הפנסיות בישראל, לאחר שהורי הגיעו לגיל 62 עם פנסיה שאינה מספיקה להם. מדובר גם בכך שזוגות יוכלו למשוך כספים מקרן הפנסיה לקניית דירה ראשונה מבלי לשלם 35 אחוזי מס".
למה אני: "אני מכיר את בעיות העולים. עליתי לארץ בגיל 17 ואני מכיר את הבעיות של הדור שלי ושל ההורים שלנו. התעסקתי כעיתונאי בבעיות של המגזר ושל המדינה בכלל, ואני לא אייצג רק את המגזר הרוסי. אך הנושאים הסוציאליים אלו נושאים שמאוד ארצה לעסוק בהם".
מה הסיכוי: במידה וישראל ביתנו תעבור את אחוז החסימה המינימלי (4 מנדטים) הוא יכנס בוודאות לכנסת. כיום ישראל ביתנו מתנדנדת סביב אחוז החסימה.

 

"אפתח את לשכתי בפני הציבור"

בחירות. אוריאל בוסו

אוריאל בוסו

מי: אוריאל בוסו, מספר 10 בש"ס.
כרטיס ביקור: בוסו מתגורר במרכז העיר. הוא בן 46, אב לשישה ילדים, ומכהן כממלא מקום ראש העיר מזה 13 שנה, ושימש כמחזיק תיקים שונים כמו הביטחון, התכנון והבניה, המינהל הכללי ועוד.
הכי חשוב לקדם: "אחד הנושאים אותו ארצה לקדם הוא הקלה בבירוקרטיה בנושאים כמו הארנונה והרווחה. כמו כן, אשאף לפתוח את לשכתי בפני הציבור, ובכך למנוע את החסמים שקיימים בין חברי הכנסת לבין הציבור הרחב".
למה אני: "מילאתי את מירב התפקידים באהבה רבה וברוך השם בהצלחה. החל משיפור פני העיר, המתנ"סים, החינוך, הביטחון, הנדסה, עיר ללא אלימות ועוד. מה שאהבתי בשנות העשייה שלי זה העזרה הפרטית לאזרח הפשוט ולחלש, ואת כל זה אני רוצה להמשיך בשבילכם מהכנסת. להיות הנציג האישי שלכם לטפל בדברים שאנחנו יודעים יחד כמה הם חשובים לנו".
מה הסיכוי: נכון לסקרים הנוכחיים ש"ס לא מקבלת עשרה מנדטים, אך ייתכן בסבירות גבוהה מצב שבו יהיו שינויים ופרישות בתוך המפלגה בהתאם להחלטת רבני המפלגה. ככה שהסיכוי לראות את בוסו נכנס לכנסת בהמשך הקדנציה ריאלי לחלוטין.

"ארצה לקדם הקמת מבני חינוך באזורים צפופים"

אליהו ברוכי צילום זאב שטרן

אליהו ברוכי צילום זאב שטרן

מי: אליהו ברוכי, מספר 10 ביהדות התורה.
כרטיס ביקור: ברוכי הוא בן 43, אב לשבעה ילדים, מתגורר במרכז העיר. בשתי הקדנציות האחרונות כיהן כחבר מועצה, ובחלק מהקדנציה הקודמת כמחזיק תיק הנכסים העירוני. כיום הוא חבר אופוזיציה במועצת העיר.
הכי חשוב לקדם: "נושאים שארצה לקדם אלו נושאים שקשורים בהקמת מבני חינוך באזורים צפופים שיוצרים קשיים לילדים. כמו כן ארצה להתמקד בעזרה לאזרח הפשוט באופן ישיר ולהקל עליו בתחומי הבירוקרטיה מול הרשויות השונות".
למה אני: "אני ארצה להמשיך ולפעול למען תושבי העיר כפי שפעלתי עבורם ממועצת העיר, ולפעול כחבר כנסת גם ברמה הכללית יותר ועבור אוכלוסיות רחבות יותר. כפי שנקראתי למועצת העיר, כך נקראתי גם לרשימה לכנסת. אני אשרת את הציבור בכל מקום שבו אני נמצא".
מה הסיכוי: כמו בש"ס, יהדות התורה עומדת בסקרים על שבעה מנדטים, אך לאחר הבחירות ייתכן מצב שבו יחולו שינויים בתוך המפלגה בהוראת הרבנים, וברוכי יכול להצטרף לכנסת במהלך הקדנציה.

 

"אפעל ככל יכולתי נגד היתרון המובנה של המונופולים למיניהם"

בחירות. אבי פרטוש צילום עדנה כהן

אבי פרטוש צילום עדנה כהן

מי: אבי פרטוש מספר 10 בביטחון חברתי.
כרטיס ביקור: פרטוש הוא יליד פתח תקווה ושכונת אחדות. מגיל צעיר הוא מעורב בפעילויות התנדבותיות חברתיות, בעיקר בנושאי רווחה ושוויון. כ-20 שנים הוא עובד בעיריית פתח תקווה וביצע מגוון תפקידים, רובם ככולם בעלי ממשק יום יומי עם התושבים.
למה אני: "כאחד שחי ומכיר את הציבור ובעיותיו ביום יום, שיודע ומבין את הבירוקרטיה שלעתים מייאשת, עם ניסיון שצברתי בתפקידים שונים שביצעתי, ובעיקר מהיכרות אישית עם אזרחים שפונים וזקוקים לסיוע, אני חושב שהגיע העת לתרום ולקדם נושאים חשובים מעמדת 'כוח'. אני מרגיש בשל ושלם עם עצמי לתרום ככל האפשר. נכון, הייתי עד לא פעם להבטחות פוליטיות 'לא הגיוניות' שמן הסתם לא מומשו ויצרו דימוי שלילי על נבחרי ציבור. לכן, אני מתמקד בנושאים שנוגעים ומשפיעים על כל אחד ואחת מאיתנו כגון רווחה, בריאות, צמצום הבירוקרטיה וכד'".
הכי חשוב לקדם: "מפלגת ביטחון חברתי ואנוכי נפעל לקידום כלכלה חופשית, הורדת יוקר המחייה תוך כדי הגברת התחרות במשק, נשאף לשקיפות וייעול המערכות הציבוריות, וחיזוק זכויות הפרט. ברמה האישית אפעל ככל יכולתי נגד היתרון המובנה של המונופולים למיניהם. אדרוש תשובות ושינויים חוקתיים לגבי משאבי הטבע של כולנו ולא אזניח את נושאי הרווחה, החינוך ושוויון זכויות לכלל האזרחים".
מה הסיכוי: מפלגת ביטחון חברתי לא מופיעה בכלל בסקרים.

"300 אלף גמלאים נמצאים מתחת לקו העוני"

שמוליק גלצר

שמוליק גלצר

מי: שמוליק גלצר, מספר 3 במפלגת הגמלאים.
כרטיס ביקור: גלצר הוא גמלאי מזה כשנה וחצי של התעשייה האווירית. הוא עסק במגוון רחב של תפקידים וביניהם חבר ארגון העובדים במשך 42 שנה. הוא סיים כסגן ראש מינהל משאבי אנוש ולוגיסטיקה.
למה אני: ""כי אני מטפל באנשים למעלה מ-42 שנה ובמסגרת היותי חבר הארגון, לא טיפלתי רק בדרגות ומשכורות של עובדים, אלא אנשים פנו אלי וביקשו עזרה בבעיות משפחתיות ולאורך השנים פיתחתי קשרים ועזרתי לאנשים בתחומים רבים שלא קשורים לעבודה והחלטתי ללכת לעשות עבור הציבור הרחב".
הכי חשוב לקדם: "יש כיום במדינה מיליון ומאה אלף גמלאים, מתוכם 300 אלף נמצאים מתחת לקו העוני ולכן חשוב לנו להביא את האוכלוסייה לגובה של שכר מינימום. יש היום בעיה חמורה מאוד שתלך ותגדל עם השנים, שהשכר של כל הגמלאים במשק הוא לא מוצמד לכלום. כמו כן תוחלת החיים תעלה לאורך השנים, השכר יישחק, נהיה זקוקים לאמצעים רפואיים, ואנשים יגיעו לפת לחם ועוני ויש לטפל בכך. כמובן אנחנו רוצים לעזור לנכים וניצולי שואה".
מה הסיכוי: סיעת הגמלאים אינה מופיעה בסקרים האחרונים.

 

"אף אחד לא דואג לגמלאים"

בחירות. ירחמיאל קופמן- מפלגת הגמלאים- מקום 10

ירחמיאל קופמן מפלגת הגמלאים

מי: ירחמיאל קופמן, מספר 10 במפלגת הגמלאים.
כרטיס ביקור: קופמן הוא גמלאי של התעשייה האווירית, שם עבד במשך 46 שנה.
למה אני: "מאחר וצריכה להיות נציגות בכנסת לגמלאים. אף אחד לא דואג לגמלאים ולכן הקמנו את המפלגה".
הכי חשוב לקדם: "חשוב לקדם את הגמלאים, כיום אין להם נציגות והם לא מיוצגים על ידי אף אחד. צריך לעזור בכל תחומי החיים. בנושא השכר, קו העוני והעזרה הרפואית".
מה הסיכוי: סיעת הגמלאים אינה מופיעה בסקרים האחרונים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צביקה

    אין בעולם על אוריאל בוסו שעזר לי אישית.
    גם כשהצבעתי למפלגה יריבה הבית היהודי.
    הוא מלאך וג’נטלמן וסופר אינטליגנט

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר