מדרחוב ההגנה צילום מזל טלבי לוי
מדרחוב ההגנה צילום מזל טלבי לוי

"מרכז העיר יכול וצריך להפוך ליהלום שבכתר"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: איזה אזור בעיר הכי זקוק ל"סדר פסח"?

פורסם בתאריך: 16.4.19 15:03

 

יצחק עופרי

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

"אזור המרכז הכי זקוק לסדר. יש שם עסקים שנסגרו ורחובות מלוכלכים. שוק ליפקיס וסביבותיו, רחוב משה מרכוס ומאיר גוטמן, רחוב סלור, פינסקר , הברון הירש, ושטמפפר. רחוב ההגנה, וחזיתות רחוב חובבי ציון וחיים עוזר. צריך לעשות הטמנת קווי חשמל ברחוב ההגנה, ותאורה דקורטיבית במרכז העסקים. התרבות והאווירה הסביבתית מיושנת. זה אזור שלדעתי מוזנח באדישות של מחסור בחזון, והשלמה עם הקיים. דווקא אזור זה, המשמש כחלון הראווה של פתח תקווה המושבה, החלוצה והמיוחדת, עם אתרי שימור היסטוריים, נותר ללא סדר. ואולם, יש תקווה בעזרת הממונים על הסדר, ובהנהלת ראש מנהל שפ"ע צדוק בן משה, לראות שינוי לטובה בהגברת האכיפה במרחב הציבורי והפרטי,
בהשקעה בחזות מתקדמת, ובעיצוב תדמיתה ויופיה של העיר פתח תקווה". (עופרי הוא יקיר העיר פתח תקווה).

 

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"פתח תקוה מוקפת שכונות חדשות שקמו על חורבות הפרדסים של פעם: הדר גנים, עין גנים, כפר גנים, הדר המושבות, נווה גן. אלו אכן שכונות שאינן זקוקות לסדר פסח, הן שופעות גנים ובטון הצומח לגובה. שכונות הדרום, שעריה, עמישב, יוספטל, אכן צריכות מתיחת פנים המתבטאת בשיקום שכונות, תמ"א, פינוי-בינוי וגם ניקיון מוגבר. כמובן שהאזור הזקוק ל "סדר פסח" דחוף הוא מרכז העיר הכולל את רוב האוצרות ההיסטוריים של אם המושבות. מרכז העיר יכול וצריך להפוך ל"יהלום שבכתר" של עירנו בעלת ההיסטוריה המפוארת. מספר צעדים ממוקדים יכולים לשדרג את הלב ההיסטורי ולהפכו למקור משיכה למבקרים, תיירים ובליינים. אני מתכוונת לרחובות חובבי ציון, פינסקר, מונטפיורי, איכילוב, מוהליבר, ההגנה ורוטשילד בחלק הצפוני . לשם כך צריך תכנית, תקציב, ושיתוף פעולה מלא של סוחרים ובעלי בתים. כולם ירוויחו מכך בסופו של דבר. למשל לפעול להטמנת החשמל תחת הקרקע כדי להעלים את הכבלים והעמודים המכוערים (כמו שנעשה ברחוב חיים עוזר), ריצוף הרחובות בטעם של פעם, הוספת ריהוט רחוב מיוחד בטעם של פעם, צביעת חזיתות ועוד. המבנים לשימור נמצאים שם וחלקם משופצים. ראש העיר הוציא קול קורא ליזמים לתת הצעות להשמשת המבנים למסעדות, בתי קפה וכו'. בית הכנסת הגדול עובר שיפוץ מאסיבי ותוך כמה חודשים יהיה אטרקציה תיירותית מיוחדת במינה. אני אישית מאמינה שבקדנציה זו מרכז העיר יעבור 'סדר פסח' כהלכתו". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

 

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"אני זוכר היטב כילד וגם כנער שהייתי מגיע מהפריפריה של העיר אל מרכז העיר ונהנה מהחיים השוקקים, מהאווירה הייחודית והכיפית. המרכז הוא המקום להגיע אליו בכל זמן על מנת להיפגש ולבלות. אפילו כילד אני זוכר את אברהם שפירא רוכב על סוסו, זוכר התהלוכות של 1 במאי ברחוב שטמפפר, את ימי העצמאות השמחים במרכז העיר. המרכז היה תוסס ומלא פעילות וחיים ביום וגם בלילה. ברבות השנים מרכז העיר הלך ודעך וכל העסקים נפגעו ממיעוט מבקרים. אני מצפה מרמי גרינברג, ראש העיר הנמרץ שלנו, לעשות סדר פסח משמעותי במרכז העיר. למה כוונתי? סדר פסח חזותי לרחובות, שיפוץ כלל החזיתות וצביעתן, קרצוף המדרכות והחזרת המראה המקורי למדרכות, שיפוץ המבנים לשימור והחזרת המרכז לתושבי העיר. יש חשש גדול להסתובב במרכז בלילה. אני יודע שראש העיר חושב כמוני ובהחלט יעשה את המאמץ הנדרש לבצע פסח רציני למרכז העיר. כולנו נהנה מסדר פסח זה, המרכז יהיה מקום נעים להסתובב ולבלות בו, הסוחרים יתחזקו ותחזור האווירה שהייתה פעם במרכז העיר.  למרכז שלנו יש יתרונות רבים כולל מבנים עם מורשת שניתן לבצע בהם פעולת שימור ובהחלט ניתן לשדרג המרכז כפי שנעשה בזיכרון יעקב. המרכז יהפוך אבן שואבת למבקרים מכל רחבי גוש דן, בעיני זה בהחלט אפשרי ואני מצפה לכך". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).  

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר