הכשרות מאמנים לטיפול בילדים. תמונה ממאגר Shutterstock
הכשרות מאמנים לטיפול בילדים. תמונה ממאגר Shutterstock

הכשרות מאמנים לטיפול בילדים: הכירו את המומחים

הילדים של היום כבר לא דומים לילדים של פעם, ולכן גם הכשרות המאמנים לטיפול בהם צריך להיות בהתאם. כדי שתהיו בטוחים שאתם בדרך הנכונה להכשרה המדויקת לכם, ריכזנו בשבילכם את הכשרות המאמנים המומלצות לטיפול בילדים

פורסם בתאריך: 15.4.19 12:09

מרכז "חיוך" – הכשרת מאמנים לחינוך מחויך ומותאם לדור העתיד

סיפורה של מיכל אמטנאני, אם לארבעה ילדים, ויזמית ומנטורית לחינוך חדש במקצועה, התחיל להשתלב בעולם החינוך בעקבות התמודדות ילדיה עם אתגרים חינוכיים, הפניות לאבחונים נוירולוגיים למיניהם, וקריאות חוזרות לבית הספר מצד הסגל החינוכי. הסגל לא ידע כיצד להתמודד עם הקשיים, ומיכל הרגישה שהמפתח לפתרון טמון בגישה שלא כללה כלים להתמודדות עם אתגרי התנהגות, חוסר מוטיבציה ועוד. "במקום לגייס כלים, הילד הפך להיות הבעיה. אני מאמינה שניתן לסייע לילדים בדרכים יצירתיות שיעוררו אותם מבפנים ויעניקו להם את המוטיבציה לפרוח ולהתפתח. לפני שמפנים את הילד לאבחונים ולטיפולים השונים, יש צורך לבחון את ארגז הכלים של המחנך. אחרי הכל, הוא ממלא תפקיד חינוכי לכל דבר, נמצא בקשר ישיר עם הילד, ובעל השפעה רבה עליו", מסבירה מיכל. האתגרים שחוותה עודדו את מיכל לצאת לדרך חדשה בעולם חינוך וכיום היא מובילה שינוי בתחום.

לאחר שהחליטה לעשות הסבה מקצועית מהנדסה לעולם החינוך, השתלבה בבתי ספר וחשה על בשרה את חוסר האונים בהתמודדות מול כיתה בה כל ילד מתמודד עם אתגרים שונים ומגוונים: "הרגשתי שחייבת להיות דרך אחרת לסייע לילדים עם קשיים התנהגותיים, חברתיים, ותקשורת לקויה". נזכרת מיכל. "לא הועשרתי בשיטות למידה מגוונות ויצירתיות, ופעלתי בצורה אינטואיטיבית במקרים בהם ילד היה ״מפוצץ שיעור״ או מתנהג באלימות". כחלק מהתהליך החליטה מיכל להעשיר את ידיעותיה האקדמיות וכיום עומדת לקראת סיום תואר שני בחינוך מיוחד ולקויות למידה. כל שלב בתהליך קידם אותה אל עבר פיתוח תכנית מקורית להוראה מחדש, המעניקה כלים מעשיים וברורים להתמודדות שוטפת עם ילדים "מיוחדים": "כל ילד הוא ילד "מיוחד" בעל קשיים כלשהם, ולכן ההגדרה של "כיתה רגילה" לא באמת קיימת. הצוות החינוכי שבא במגע יומיומי עם הילדים חייב להיות מצויד בארגז כלים מדויק, על מנת להיות מסוגל לתת את המענה הנכון בזמן הנכון לילד שזקוק לו". מסבירה מיכל.

עולם החינוך עובר תפניות רבות בשנים האחרונות הנובעות בין היתר משינויים בין דוריים, המשפיעים על הדור הצעיר ועל הגישה בה יש לפנות אליו. מערכת החינוך תומכת בשינוי מהותי ומרכז "חיוך" שהוקם על ידי מיכל לפני כשלוש שנים, מציע את ההזדמנות לשינוי הגדול והפצת הבשורה: "המרכז עוזר לנו לקחת את האחריות לידיים ולראות מה אנחנו יכולים לעשות כמחנכים כדי להתאים את מערכת החינוך לדור החדש, ובמחנכים אני מתכוונת לכל מי שבא במגע עם ילדים במסגרת עבודתו, בין אם מורים, הורים, סייעות, מדריכים, והרשימה עוד ארוכה".

מיכל אמטנאני. צילום: דנה אופיר

מיכל אמטנאני. צילום: דנה אופיר

התכנית שפיתחה מיכל נקראת ״צועדים יחד מחינוך לחיוך״, המעניקה ידע רחב וכלים פרקטיים לחינוך שמסייעים גם למחנכים וגם לילדים. כחלק מהתכנית, בנתה מיכל קורס ממוקד המיועד לצוותי החינוך המגוונים, בו היא מעניקה הכשרה המורכבת משניים עשר מפגשים שבועיים, בני שלוש שעות כל מפגש, המשלבים פסיכולוגיה חיובית, דמיון מודרך, תרגילים לשיפור תקשורת, היכרות מעמיקה עם החסמים השונים שמקשים על הילדים בתהליך הלמידה כמו חולמנות, שעמום, בלבול, חרדות מבחנים ועוד. הקורס מתאים לכל מי שידו עוסקת בחינוך ולצוותי חינוך בפרט: סייעות, גננות, מורים, מדריכי צהרונים, מאמנים בשיטות מגוונות, ואפילו פסיכולוגים והורים.

לכל אורך התכנית, ניתן דגש על המשקל המשמעותי שיש למחנכים: "מורה לא יכול רק להעביר תוכן. מאז שנות ה-2000 תפקידו גם הפך מעט טיפולי", מסבירה מיכל, "הילד יכול להגיע גבוה, אבל רף המסוגלות שלו מושפע גם מרמת האמון של המורה בו, ולכן אנחנו שמים במרכז דגש על הקשר שבין הילד למחנך". מיכל מאמינה שברגע שלמחנכים יהיו את הכלים הנכונים להתמודדות בריאה עם קשיי הילדים, הצורך בהפניה לשיעורים פרטיים ולטיפולים השונים יפחת, והילדים יקבלו את המענה כבר מתוך המערכת החינוכית: "הכשרת המחנכים בעצם מעניקה לי את האפשרות להפיץ את הבשורה ולהעביר אותה הלאה, ולעזור לכמה שיותר ילדים".

מרכז "חיוך" מעניק טיפול מקיף בתחומים התנהגותיים, רגשיים, ולימודיים לילדים. צוות המטפלים מוכשר על ידי מיכל בהתאם לשיטת "חינוך בחיוך" המוזכרת, הנותנת מענה הוליסטי ומתייחסת לארבעה פרמטרים עיקריים: "לתקשר בחיוך" – מיומנויות תקשורת בכלל ותקשורת מקרבת בפרט, "ללמוד בחיוך" – חשיפת הילד לחסמים שתוקעים אותו בלמידה והקניית אסטרטגיות שמותאמות לצרכים וליכולות שלו, ״לחיות בחיוך״ – שילוב מגישת ה-CBT, פסיכולוגיה חיובית, וכלים אימוניים נוספים שנועדו לאמן את הילד לדפוסי התנהגות חיוביים, ו"הורות בחיוך" שמלווה את ההורים בהתמודדות עם אתגרי ילדיהם.

 

הכשרת מאמנים

הכשרת מאמנים

"משמעות המילה "הוראה" היא להורות את הדרך ולכוון לעבר הצלחה וצמיחה, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים במרכז שלנו". מצהירה מיכל בחיוך שהוא ללא ספק חלק בלתי נפרד מחייה. מיכל מאמינה שהדרך היחידה לחינוך היא דרך החיוך. הגישה האופטימית שלה באה לידי ביטוי בשיחות, בפניות לתלמידים, ובשיעורים, ומרגישים שזה חלק בלתי נפרד ממנה אשר באמצעותו היא מעבירה את התורה שלה הלאה.

מרכז "חיוך" – מיכל אמטנאני
טלפון: 050-940-9888
כתובת: קפלן 15, פתח תקווה
שעות פעילות:
א' – ה': 09:00 – 19:00
ש': 10:00 – 14:00
קישור לעמוד הפייסבוק
קישור לאתר

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר