חיסון. צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום
חיסון. צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום

המלצה להתחסן נגד חצבת, סניף טיפת חלב באחד העם יהיה פתוח גם בחוה"מ

באופן חריג ונוכח התגברות החצבת, פותח משרד הבריאות את חלק מסניפי טיפת חלב גם בחול המועד פסח. אז למי מומלץ להתחסן? כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 17.4.19 19:29

בעקבות המשך התפרצות החצבת בישראל, משרד הבריאות פותח את טיפות החלב לחיסון נגד חצבת בילדים, בחול המועד פסח. בפתח תקווה, ניתן יהיה לקיים חיסונים בטיפת חלב ברחוב אחד העם 31. בהודעה שפרסם דובר משרד הבריאות, אייל בסון, נכתב: "עיקר התחלואה בחצבת מופיעה בילדים לא מחוסנים. אם לילד/ה שלכם מלאו 12 חודשים אך הוא טרם חוסן/ה במנת החיסון הראשונה נגד חצבת, אנא גשו באופן מיידי לטיפת החלב לקבלת החיסון. באתר משרד הבריאות מופיעה רשימת טיפות החלב אשר יהיו פתוחות בחול המועד פסח. כמו כן נדרשים להתחסן במנת חיסון ראשונה ילדים עד גיל 17, אשר לא חוסנו מעולם. חשוב במיוחד להדגיש כי אנשים עם סימנים של: חום, נזלת ושיעול – לא יבקרו במקומות ציבוריים כגון: קניונים, תחבורה ציבורית, אירועים חברתיים ועוד".
מחלת החצבת היא מחלה זיהומית מדבקת מאוד ובאחוז קטן מהמקרים, סיבוכי המחלה עלולים להיות קשים ואף לסכן חיים. הנגיף למחלה, הוא נגיף מורביליווירוס. החצבת מועברת מאדם לאדם על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה. ניתן להידבק גם בעת שהייה בחדר החולה, גם מספר שעות לאחר שהחולה עזב את החדר. הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע תחלואה היא על ידי קבלת חיסון נגד המחלה. יעילות החיסון במניעת חצבת הינה גבוהה מאוד (כ-97% לאחר קבלת 2 מנות חיסון). במעט האנשים שחוסנו ויחלו בכל זאת במחלה, המחלה צפויה להיות קלה ביחס למחלה באנשים שאינם מחוסנים. החיסון מקנה הגנה החל משבועיים ממועד קבלת החיסון וממשיך להגן עשרות שנים לאחר קבלתו.
מספר הטלפון בטיפת החלב ברחוב אחד העם – 03-9051802.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר