המתחם בגיסין 11
המתחם בגיסין 11

טענות על אופן פינוי גג האסבסט בגיסין 11. העירייה: "הכל התבצע לפי הנהלים"

תושבים טוענים שהמתחם לא נסגר לתנועת הולכי רגל ושלא בכל גני הילדים נסגרו החלונות. העירייה: "כל ההליך נעשה בפיקוח של המשרד להגנת הסביבה. ראש העיר פיקח אישית על העבודות"

פורסם בתאריך: 23.4.19 16:30

הורים משכונת אם המושבות טוענים שפינוי גג האסבסט של המבנה התעשייתי ברחוב גיסין 11 בשכונה, שהחל ביום ראשון, התבצע בצורה לא תקינה. לטענתם, העירייה לא דאגה לסגור את החלונות בכל הגנים הסמוכים למתחם, הפרטיים והעירוניים, ורק לאחר שחזרו ופנו לעירייה כוסו ארגזי החול בחלק מהגנים ביריעות ניילון. עוד הם טוענים כי במהלך הפינוי לא נסגר המתחם למעבר הולכי רגל, וניתן היה לראות תושבים שעוברים בסמוך למקום עם ילדים קטנים, מאחר וכלל לא ידעו שמתבצע במקום פינוי אסבסט. התושבים מתכוונים להגשת עתירה, בעירייה מכחישים את הטענות.

"לצערי כל הפינוי נעשה בצורה לא מקצועית. לא יצאה הודעה מסודרת מהאגף לאיכות הסביבה לגבי המרחק שצריך לשמור מעבודות הפינוי, מה התקנים ומי אוכף את זה", אומר אחד התושבים. לדבריו, ביום ראשון בערב קיימו תושבים בשכונה פגישת חירום ודרשו בין השאר שלאחר שיסתיים הפינוי העירייה תדאג לשטוף את כל ההצללות בגנים ומשחקי החצר, ותחליף את החול או לחלופין תשים במקום דשא סיננטי על מנת לשמור על בריאות הילדים.

"ביום ראשון יגיעו ילדים לגנים ומספיק שחלקיק אחד עף לחצר הגן והילדים ינשמו את זה, זה סרטן. לא המצאה אלא עובדה ולכן צריך להיות נוהל עבודה מסודר לפני שמתחילים לעבוד". תושב אחר הוסיף: "הפינוי הוא מבורך, נחוץ והכרחי, אבל יש נהלי עבודה ודרך לעשות זאת, וממה שראינו בשטח, זה לא היה כך. יש 16 גנים עירוניים ועוד לפחות חמישה גנים פרטיים שנמצאים במרחק קצר מאתר הפינוי והעירייה חייבת לפעול בצורה מיטבית על מנת להבטיח את בריאות הילדים ולקחת אחריות"

עו"ד עידן אבוהב, שמלווה את ההורים ונמצא בקשר עם הקבלן, אמר: "מאחר ולפחות בחלק מהפעמים ביום הראשון לעבודות נעשו גרירות של לוחות, שאיננו יודעים מה טיבם וסוגם, אנו מצפים שהעירייה תבצע בדיקת סיבים באוויר בגנים ובחצרות הגנים שבהם לא סגרו את החלונות. צריך להבין שבכל פינוי אסבסט תקין יש פליטת סיבים והבעיה היא הקירבה לגני הילדים ואי סגירת החלונות בכל הגנים שעשויים לספוג את הסיבים. העירייה היא האחראית לגנים ולבריאות הילדים ועליה לפעול כמתחייב מרשות שלטונית – בהגינות, בשקיפות ובסבירות תוך יישום עיקרון המשפטי של זהירות מונעת".

עו"ד אבוהב אמר גם שהקבלן משתף פעולה וער לחששות התושבים, אך ברור שהילדים בגנים הם שבויים. "אין להם לאן ללכת ואין להורים אפשרות אלא להחזירם ביום ראשון לגן", הוא אומר, "לכן, חלה חובה כפולה ומכופלת על העירייה לבצע את בדיקת האוויר בגנים תוך כדי העבודות, לאחר העבודות זה עשוי להיות חסר טעם".

מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "העירייה, סוף סוף ואחרי שנים רבות שהיה קיים מפגע האסבסט בסמוך לשכונת מגורים, החליטה לקדם את הסרת המפגע. הטיפול נקבע לחול המועד בזמן שהגנים לא פועלים. כל ההליך נעשה בפיקוח של המשרד להגנת הסביבה ועל פי כל הנהלים. הביצוע פוקח באופן אישי בשטח על ידי אנשי המשרד ועל ידי ראש העירייה רמי גרינברג, והכל בוצע כנדרש. הגנים המדוברים נמצאים רחוק מהמקום ועל פי ההנחיות של המשרד אין מבחינתם שום בעיה. לפנים משורת הדין ובכדי להחמיר, ראש העירייה עצמו ומכספו קנה בחול המועד ציוד שבאמצעותו דאגו לעטוף את כל החצרות והחול כמקדם בטיחות קיצוני שלא התבקש כלל. בנוסף בוודאות, כל חלונות המתחמים של הגנים היו סגורים ואין כל סכנה. הכל נעשה כדת וכדין והרבה לפנים משורת הדין בנוגע לכללי הבטיחות ולכן אין צורך לייצור פאניקה מיותרת. להיפך, צריכים לברך על התנהלות העירייה שהקפידה ויידעה את התושבים בשקיפות על כל צעד בנושא. כמו כן, בסופו של יום המתחם הזה יהפוך ל-4,000 מטר של מסעדות ומרכזי בילוי לרווחת התושבים וגם על כך צריך לברך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאמין להורים

    אין מצב שמהו בישראל יבוצע בצורה מקצועית ובטוחה.
    כי הכל כאן הוא ישראבלוף – ביבלוף.
    אבל בדיבורים אנחנו אלופי העולם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר