מרים פרץ מזניקה את המירוץ צילום דניאל נהרי
מרים פרץ מזניקה את המירוץ צילום דניאל נהרי

צפו: מרים פרץ הזניקה בפתח תקוה את המירוץ לזכר בנה אלירז ז"ל

את מירוץ אלירז, לזכר רס"ן אלירז פרץ ז"ל, יזמה ישיבת אמי"ת אלירז בעיר. את המירוץ פתחה מרים פרץ במילים "למקומות היכון - עם ישראל חי"

פורסם בתאריך: 5.5.19 14:29

מרים פרץ, אמו של רס"ן אלירז פרץ ז"ל, כלת פרס ישראל, הזניקה את מאות הרצים שהשתתפו ביום שישי האחרון "במרוץ אלירז" השלישי שמתקיים מידי שנה לקראת יום הזיכרון. את המרוץ פתחה במילים "למקומות היכון – עם ישראל חי".
את המרוץ יזם הרב המחנך צדוק דמארי מישיבת אמי"ת אלירז בעיר שפועלת להנצחתו ומחנכת בדרכו של אלירז פרץ ז"ל. בין הרצים, היו תלמידי הישיבה, חניכי תנועות הנוער, נציגי חטיבת גולני ובני משפחת פרץ. את הרצים הוביל בנו של אלירז, אור חדש בן ה-15. המרוץ התחלק לשני מקצים, מקצה קצר של 2 ק"מ ומקצה למיטיבי ריצה של 5 ק"מ.

פרץ שכלה שניים מבניה, אוריאל ואלירז, בעת שירותם בצה"ל. ב-25 בנובמבר 1998 נהרג בנה הבכור, סגן אוריאל פרץ בן ה-22, מפקד מחלקת הסיור בגדוד 51 של חטיבת גולני, במארב בדרום לבנון, באזור מרכבה. בעלה אליעזר פרץ נפטר זמן מה לאחר מכן, בגיל 56, ממחלה קשה שהתפתחה אחרי מות בנו הבכור אוריאל. ב-26 במרץ 2010, נהרג בנה השני, רס"ן אלירז פרץ, בהיתקלות בחוליית מחבלים ברצועת עזה.

מאז נפילת שני בניה מקדישה פרץ את חייה להנחלת המורשת היהודית והציונית ומרצה בפני בני נוער וחיילי צה"ל.

בדברים שנשאה לפני תחילת המרוץ סיפרה מרים פרץ על מסעו לפולין של אלירז פרץ, ועל כך שגילתה שהוא צילם 400 תמונות במסע. תמונה אחת שלו וכל השאר תמונות של פרחים. "כששאלתי אותו מה זה הוא שאל אותי מה את רואה אמא והשיב לי, 'אלו לא פרחים, זה פרחים מיער הילדים בפולין'. לכל פרח הוא נתן שם של ילד קטן. אלו ילדי עם ישראל , דמם נשפך ומדמם צמח הפרח הזה. ובגיל 18 הבטיח לי 'לעולם לא יהיו עוד תמונות כאלו'. כשהיה לקצין נתן לחייליו את תמונת הילד הקטן עם הידיים למעלה ואמר להם 'תפקידנו לוודא שלא יהיו עוד תמונות כאלו'.
מרים פרץ הוסיפה, כי ביום הזיכרון כשנאמר כולנו כי במותם ציוו לנו את החיים על כל אחד לשאול "איזה חיים הם ציוו, חיים של התעלמות ואי אכפתיות או חיים של מעורבות ואהבה ונתינה כמו שחי אלירז".
מרים, הודתה ליוזמי המרוץ ואמרה: "כשנהרג ילד זה חורבן אבל בתוך החורבן אנחנו מוצאים אורות והיום הזה הוא אור גדול בשבילנו שיחזק אותנו לקראת היום הקדוש הזה של יום הזיכרון לחללי צה"ל".
הרב יאיר שטבון, ראש ישיבת אמי"ת אלירז: "מרוץ אלירז השלישי שצמוד ליום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא סמל לכך שעם ישראל לא מפסיק לרוץ. העם ממשיך את החזון ואת התקווה והאמונה. זכות גדולה היא לנו שמרים פרץ מגיעה להזניק את המירוץ שמסמל את המעבר מהשואה לתקומה דרך יום הזיכרון וזיכרו הקודש של אלירז הי"ד, שהוא מופת לתלמידים שלנו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר