ימין ושמאל ראש בראש אמש. צילום: טל סרוסי
ימין ושמאל ראש בראש אמש. צילום: טל סרוסי

זהבה גלאון: "לא בסדר שהתושבים מנסים למנוע את ההפגנה"

תושב השכונה שהשתתף בהפגנה: "כשמדובר בליכוד אני מגיע לתמוך". המתנגדים: "אולי כדאי שיהיה פיצוץ בין המחנות כדי שההפגנות יפסקו"

פורסם בתאריך: 6.8.17 09:40

 

ההפגנה הגדולה ביותר עם הפוטנציאל הנפיץ הגדול ביותר עד כה, נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, שהתקיימה אמש בכיכר גורן בפתח תקווה הסתיימה ללא אירועים יוצאי דופן. מאות שוטרים אבטחו את אלפי המשתתפים בשתי הפגנות – זו נגד היועמ"ש בעניין התנהלותו בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו (ה-37 במספר) והפגנת הנגד בה השתתפו כמה עשרות חברי ליכוד אותה ארגן חבר הכנסת דוד ביטן. ביטן וחבריו טוענים כי ההפגנות מפעילות לחץ פסול על היועמ"ש ומטרתן הפיכת השלטון. הקיצוניים יותר צעקו מן הצד האחד "השמאל שנמצא כאן הוא שמאל רדיקלי, שונאי ועוכרי ישראל, עמלק" ומן הצד השני, "איך זה ששלטון נקטע משלוש יריות בגב?".

"כפר גנים נכלאה בלא רצונה לסכסוך פוליטי ויכול להיות שהמצב הזה יילך ויחריף", אומר תושב השכונה, איציק דורי. "אני מאוד כועס על יו"ר השכונה שלא מגיש בג"צ כדי שיעבירו את המפגינים מפה. בכל פעם אני מזמין חברים שאומרים לי שהם לא רוצים לבוא אליי כי המשטרה חוסמת את הכניסה. המפגינים כאן מפריעים לזכויות האזרח שלי. נחצה כאן הגבול. הם מביאים אוטובוסים מהדרום ומהצפון. כשהתחילו ההפגנות היו פה חמישה שישה אנשים עכשיו מדובר באלפים".

דוד ביטן וחברים בהפגנה. צילום טל סרוסי

דוד ביטן וחברים בהפגנה. צילום טל סרוסי

למרות הדברים הללו יש לציין כי מבין המפגינים היו גם תושבי השכונה. תושב שהשתתף לפני מספר חודשים בהפגנה שקיימו תושבי השכונה נגד ההפגנות המתמשכות בכיכר, נראה אתמול בהפגנה של הימין. "אני עם הליכוד", הוא אומר, "זה נכון שתושבי השכונה מתנגדים להפגנות, אך כאן מדובר בליכוד אני מגיע לתמוך, וגם בשבועות האחרונים הייתי כאן". מנגד חלקם מהתושבים זעמו על המשטרה שמאשרת את ההפגנות. "אולי עדיף שיהיה פיצוץ בין שתי המחנות, וככה ייתכן וההפגנות האלו יפסקו", אמר אחד מהם.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיעה כדי לתמוך במפגינים. היא עומדת על כך שההפגנה היא פוליטית, אך אינה הפגנה של שמאל או ימין. "אני כאן  בלי קשר לליכוד, ומגיעה לכאן הרבה פעמים כדי להביע סולידאריות עם מארגני ההפגנה,  הפגנה  שהיא למען שלטון החוק ונגד השחיתות. אני חושבת שלאור כל ההתפתחויות האחרונות והחשדות, כשרואים שראש הממשלה חשוד בשוחד ובמרמה, העם צריך להגיד את דברו. האנשים שמפגינים כאן הם מכל הקשת הפוליטית, וזו הפגנה פוליטית אבל לא הפגנה מפלגתית. לאנשים יש מודעות פוליטית והם רוצים שלטון אחר ולא מושחת, שלטון נקי. אני חושבת שראש הממשלה צריך להשעות את עצמו עד מיצוי החקירות ושהיועמ"ש לממשלה יאיץ את החקירה, כי זה מתמהמה ומתמהמה".

כ-2,000 מפגינים. צילום טל סרוסי

כ-2,000 מפגינים. צילום טל סרוסי

זו ההפגנה ה-37 שנערכת כאן בכפר גנים, ותושבי השכונה טוענים כי לא ייתכן שהפגנות בסדר גודל כזה, כשכעת גם הליכוד הגיעו לכאן- יתקיימו בשכונה שלא ערוכה לזה. את חושבת שההפגנות צריכות להתקיים דווקא פה?

"אני גרה קרוב לכאן, ואני חושבת שתושבים צריכים לכבד סולידאריות של מפגינים. אני חושבת שזה לא בסדר שהם מנסים למנוע את ההפגנה הזו".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן: "מה שאנחנו רוצים בהפגנה הזו זה לעמוד מולם מכיוון שהפגנה הזו היא אנטי חוקתית, היא פגיעה בדמוקרטיה ופגיעה בשלטון החוק והם אומרים את זה במפורש, שהם רוצים ללחוץ על גורמי האכיפה. זה דבר שלא ייעשה. אם אני הייתי עושה דבר כזה, כבר מזמן הייתי בחקירה. כרגע ליועץ המשפטי אין  על מה לקבל החלטה, כי התיק עדיין בחקירה והוא עוד לא הונח בפניו, ולכן המגמה של ההפגנה הזו היא ברורה. מעכשיו והלאה, אנחנו נעמוד מולם. ההפגנה שלהם היא הפגנת שמאל מובהקת, של ערבים, מר"צ ומפלגת העבודה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מפליא איך תושבי השכונה, שבניהם עורכי דין, אינם מתארגנים להוצאת צו מניעה , ולמנוע את שייבוש החיים שלהם כל מוצ"ש

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר