אילוסטרציה כלביה. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה כלביה. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

חשש: האם הומת כלב בריא בכלבייה העירונית?

ב"פתח תקווה אוהבת חיות" מוחים נגד הטיפול בבעלי החיים בעיר: "לא מסרסים חתולים, אין פיקוח על אימוצי כלבים ומצב בעלי החיים בגן החי אינו מעודד". שלומי צ'צקס: "בעירייה השיבו שלא היו המתות"

פורסם בתאריך: 7.8.17 13:55

ישיבה סוערת התקיימה בעיריית פתח תקווה ביום רביעי שעבר בה מחו ראשי עמותת "פתח תקווה אוהבת חיות" על מצב הטיפול בבעלי החיים בעיר.

בהודעה שפרסמה העמותה לתקשורת צוין כי הישיבה נקבעה לבקשתם "בעקבות ההרעה הניכרת במצב בעלי החיים בפתח תקווה בשמונת החודשים האחרונים". לדברי הנוכחים בישיבה האווירה בישיבה הייתה קשה וזו עמדה על סף פיצוץ, אולם לבסוף הושגו בין הצדדים מספר החלטות חלקיות.

בפגישה השתתפו נציגי העמותה בהם יו"ר העמותה אמיר דקל, יו"ר מיזם 100 שלומי צ'צקס, אשת ראש העיר ונשיאת ארגוני המתנדבים בעיר, דפנה ברוורמן וראש מנהל שפ"ע האחראי על השירות הווטרינרי, אדי קואז.

גן חי פתח תקווה. צילום: דוברות העירייה

גן חי פתח תקווה. צילום: דוברות העירייה

"הפגישה הייתה קשה וסוערת, והועלו בה טענות קשות כלפי תפקוד עיריית פתח תקווה", נכתב בהודעת העמותה. "בין העמותה לבין השירות הווטרינרי ישנם מחלוקות ומשקעי עבר ובשל כך שימשתי כמתווך בין הצדדים", מסביר השבוע צ'צקס. "ישנה הרעה במצב בעלי החיים ובגלל זה קיימנו את הפגישה. הייתה פגישה קשה וחילופי דברים לא קלים בין אנשי העירייה לבין יו"ר העמותה והיא כמעט התפוצצה. בעמותה ציינו כי במשך תקופה ארוכה לא מתקיימים סירוסים של חתולי רחוב מצד העירייה. בנוסף הם העלו חשש שהומת כלב בריא לפני מספר חודשים בכלבייה העירונית. בעירייה השיבו שאין המתות ושגם לא יהיו המתות. סוגיה נוספת שעלתה לדיון היא מסירת הכלבים על ידי השירות הווטרינרי לאימוץ. עוד טענו בעמותה כי השירות הווטרינרי אינו מסנן תושבים שמבקשים לאמץ. כתוצאה מכך כלבים ננטשים או חוזרים לכלביה. לפיכך הם דורשים שהעמותה תציב אדם שיבקר את התהליך מטעמם. במקרה הזה לא הגענו להסכמה מלאה אך סוכם שיהיה גורם טלפוני מצד העמותה שיבקר. רק לגבי הטענות על מצב בעלי החיים בגן החי לא הושגה הסכמה".

שלומי צ'צקס

שלומי צ'צקס

בהודעת העמותה נמסר: "הושגה הסכמה חלקית לפיה העירייה תזרז את עיקור וסירוס החתולים ותערב את העמותה והפעילים בפיקוח ישיר בשטח על הזוכה במכרז. הובטח שהכשל בנושא חילוץ בעלי חיים דרוסים או חולים דרך מוקד 106 בשעות הלילה ייבדק ויטופל. לא הושגה הסכמה לגבי גן החי העירוני, לכן העמותה תערב בנושא את רשות הטבע והגנים וגורמים ממשלתיים. כמו כן הושגה הסכמה חלקית לנסות ולחדש את מעורבות העמותה בכלביה העירונית. אנו מקווים שזו תחילתו של תהליך שיוביל לתיקון הליקויים ולחידוש יחסי העבודה בין העמותה לעירייה".

תגובת העירייה: "מצב הכלבים והחתולים בכלביה העירונית הינו מהטובים בארץ ועל כך יעיד דוח ביקורת הכלבייה של משרד החקלאות מחודש מאי 2017. הכלבייה העירונית דואגת לרווחת הכלבים באופן הטוב ביותר, כלבים נמסרים לאימוץ מעוקרים ומסורסים ולאחר קבלת חיסון משושה, טיפול תולעים, חיסון כלבת רישיון ושבב. בכלביה יש מתנדבים באופן קבוע שמטיילים עם הכלבים ומרפאה שמעניקה טיפולים לכלבים על בסיס יום יומי.בכלביה ככלל לא מרדימים כלבים וללא מסירת פרטי הכלב, לא נוכל להתייחס עניינית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר