לירז אסייג לבית האופנה גליתה צילום שי פרנקו
לירז אסייג לבית האופנה גליתה צילום שי פרנקו

"הוא האקס המיתולוגי והלב שלי". לירז אסייג עוברת לארצות הברית בעקבות האהבה

הדוגמנית המובילה לירז אסייג שהפכה את הקמפיינים שלה לשליחות, עוברת לגור בארצות הברית. בראיון מיוחד היא מדברת על שמנופוביה, על התעשייה, על זוגיות, ומבטיחה: "אם יבקשו בארצות הברית שאני ארד במשקל בשביל תפקיד, אני אוותר"

פורסם בתאריך: 21.6.19 13:48

 

"אני פתח תקוואית גאה", אומרת לירז אסייג בתחילת הראיון. "נולדתי, גדלתי, התחנכתי כאן. למדתי באולפנה וגדלתי בבית דתי, עברתי המון".
אתם בטח מכירים אותה. היא נחשבת כיום לאחת מדוגמניות הפלאס סייז המובילות בארץ, לפני כשנה היא מיקדה לא מעט תשומת לב בבית האח הגדול, היא התחתנה בגיל צעיר מאוד, התגרשה די מהר, ויש עוד פרקים מרתקים בסיפור חייה למרות גילה הצעיר.
ועכשיו מגיע הפרק הבא, לא פחות מרתק מקודמיו: לירז אסייג עוזבת את הארץ ועוברת להתגורר בארצות הברית, והיא עושה את זה בעקבות האהבה. היא תחבור שם אל אקס מיתולוגי.
לירז, לאיפה בדיוק את טסה ואל מי?
"אני טסה לארצות הברית, ליתר דיוק ללוס אנג'לס אל יניב, האקס המיתולוגי שלי מקריית שמונה שגר הרבה שנים מעבר לים. ניהלתי איתו בעבר מערכת יחסים שהתחילה פה והמשיכה כטראנס אטלנטית, אבל לצערי לא שרדה כי היה לי ממש קשה לנהל זוגיות ככה. גם כשחשבתי אז לעזוב את הארץ לא יכולתי אז לעשות את זה, וכך מערכת היחסים הזו הסתיימה".
אז איך הוא חזר לתמונה?
"במשך השלוש שנים האחרונות, מאז שנפרדנו, היינו בקשר. הפרידה שלנו לא הייתה מהפרידות שמנתקים לגמרי את הקשר, אלא הייתה בינינו הבנה שזה מאוד קשה ככה לחיות כשכל אחד חי במדינה אחרת. קוראים לו יניב צבר, הוא מאסטר באומנויות לחימה, בן 43, והוא מאוד קנאי לפרטיות שלו עד כדי כך שגם באינסטגרם אני מכבדת אותו ולא מעלה כלום. אנחנו מכירים מגיל 25. הוא האקס המיתולוגי שלי והלב שלי. היינו בזוגיות בערך שש שנים ואחרי שנפרדנו תמיד הוא היה ברקע, אבל לא בקטע רומנטי כי יש בינינו קשר כל כך בריא וטוב שלא היה הגיוני לנתק אותו לגמרי. הוא לא היה סוד או מאחורי הגב, וגם כשהייתי בזוגיות עם רועי, הוא ידע שנשארתי בקשר חברי עם יניב והם אף מכירים אחד את השני. ואז לפני חודש יניב הגיע לבקר בארץ והקשר הרומנטי חודש. הבנו שנינו שאם אנחנו עדיין מרגישים ככה אחד לשני אחרי השנים שלא היינו ביחד, אז צריך לבדוק את זה. זה גרם לי לחשוב על מעבר לחו"ל. בגלל שהחיים שלי הם כאן אני עדיין חוששת שנצטרך לחזור שוב למערכת יחסים טראנס אטלנטית ובגלל זה החלטתי שחלק מהנסיעה שלי יהיה כרוך גם בענייני עבודה. אני הבהרתי ליניב שאם אנחנו מחדשים את הקשר זה למטרה רצינית, כי הדבר היחיד שהשתנה אצלי מאז שנפרדנו זה הרצון שלי לחתונה! אני רוצה חתונה! זה הדבר היחיד שהשתנה אצלי בראש. וזה קשור לכל מה שעברתי בחיים. זה לא קשור לגיל ולא לילדים כי אני מקסימום יכולה לאמץ ואין לי תקתוק של שעון ביולוגי. אני פשוט רוצה זוגיות ובשביל זה אני מוכנה לחזור ולחיות בשתי מדינות. לכן, אני לא מכריזה על עזיבה אלא שאני עוברת להתפתח מעבר לים כי זה משהו שכל כך הרבה שנים עדיין נשאר וצריך לבדוק את זה. ויש לי גם כמה הצעות אני רוצה לבדוק שם ולא רק לדבר על זה".

לירז אסייג לבית האופנה הישראלי טליה צילום נעמי ים סוף

"אני שמנה ואני פאקינג חיית ספורט, אני מעל שמונה שעות שבועיות עושה כושר ואם בודקים את מדדי הבריאות שלי אני בכושר ובריאה. ואני שבפרונט עדיין נתקלת בשמנופוביה ובהערות"

הקריירה שלה התחילה בערך לפני 15 כאשר זכתה בתחרות היפה והשמנה. כיום היא מוכרת כדוגמנית ונושאת הדגל המובילה בנוגע לשינוי התפיסה החברתית של דימוי גוף. המטרה שלה היא שיהיה מגוון גדול יותר של דגמים ועיצובים בכל המידות. במילים פשוטות: היא שילוב של דוגמנית מצליחה ולוחמת חברתית שלא מוותרת. והיא מצליחה לשלב את שני הדברים. אז היא תחיה בלוס אנג'לס, אבל מבהירה שתגיע לא מעט לארץ לטובת קמפיינים ופעילויות חברתיות. "בשנה האחרונה אני מתדפקת על כל דלת אפשרית של מותגים מוכרים שרואים בקניון ומבקשת מהם להצטרף לשינוי העולמי שקורה ושיגדילו את המידות שלהם", היא מספרת.
ובאחרונה היא מרגישה שהיא סוגרת סוג של מעגל. למה? "כי אני מובילה את הקמפיין לגליתה", היא אומרת, "לפני שנים הייתי עוברת בקניון ליד גליתה והיה מתכווץ לי הלב כי ממש רציתי גם לקנות שם אבל זו הייתה בעיה. למזלי אחותי שעבדה שם תמיד עדכנה אותי אם יש פריטים שיכולים להתאים לי ואני מידה 42-44. בגדול גיליתי שאין למצוא פריטים שמתאימים למידה שלי, משהו השתנה בשנתיים האחרונות ואפשר כבר למצוא מותגים כמו אייץ אנד אם שיש להם דברים עד מידה 50 ואפילו קסטרו מתחו מידות. אבל עדיין יש שמנופוביה כי גם אם מותגים עושים את זה ומרחיבים מידות, הם לא שמים את זה בפרונט. אנחנו גרים במזרח התיכון, המידה הממוצעת פה היא לא 34. אף אחד לא פוצה על זה פה שהבובה בחלון הראווה היא מידה לא ריאלית והנה ששמו את בובת נייקי השמנה, קמו רבים בעולם בקול צעקה שמעודדים ככה השמנה. אני שמנה ואני פאקינג חיית ספורט, אני מעל שמונה שעות שבועיות עושה כושר ואם בודקים את מדדי הבריאות שלי אני בכושר ובריאה. ואני שבפרונט עדיין נתקלת בשמנופוביה ובהערות".

לירז אסייג לבית האופנה גליתה צילום שי פרנקו

אבל בשנים האחרונות קיבלת חיבוק חם מהתעשייה.
"זה הגיע במלחמות. עברתי ייסורי גהינום מהילדות ועד לפני שנתיים כי הפרצוף היפה הזה לא עזר לי. זה השתנה כי קיבלתי קמפיינים כמו של טליה ועכשיו של גליתה. אני מכירה את המותג שלה שנים, עשינו ממש סיעור מוחות ואמרתי לה אני הקהל, אני רוצה להתלבש גליתה, ולא רק שיגדילו מידות ויוסיפו בד, אלא ממש לעצב בגדים לנשים במידות גדולות. והיא ממש לקחה את זה בשתי ידיים ועשינו קולקציית ערב שמושקת לרגל מסיבות הסיום, כך שצעירות ימצאו שמלות ערב מדהימות בכל מידה. וגם השבוע ביום שלישי מושקת חולצת טריקו שלי עם הכיתוב Im fucking perfect ".
היית גם בריאליטי.
"היחס כלפי הוא טוב ואין לי במה להתבייש. אם היו שמים אותי למשל בהישרדות אני הייתי ישר עומדת בפרונט ולא מתביישת. הלכתי לאח הגדול אחרי חיזורים ושכנוע והלכתי בגלל השליחות שכל נערה או אישה יראו אותי ויבינו שהעטיפה שלנו היא ברכה. חוץ מזה שדיברתי על מה שעברתי בתוכנית דוקו שמנופוביה בערוץ 8. אין אצלי את המקום של להחביא ולהסתיר, כי החיים שלי זה הבית ספר הכי טוב שהיה לי בחיים. אני עושה את זה גם בבתי ספר. זה מדהים איך הם נכנסים עם דיעות מסוימות ועם איזה הבנה הם יוצאים מההרצאה. אני ממש מקבלת הודעות מבחורות שהפסיקו להרעיב את עצמן אחרי שהן שמעו אותי".

לירז אסייג לבית האופנה גליתה צילום שי פרנקו

"הגידול התיישב לי על קנה הנשימה ושלח לי גרורות וגם שם גיליתי את השמונופוביה בשיא תפארתה כי הרופאה שלחה אותי לעשות דיאטה, היא חשבה שאני לא נושמת בגלל שאני שמנה"

לא רבים יודעים שהתחתנת בגיל צעיר והתגרשת.
"זה נכון. הייתי נשואה לשחקן כדורגל וזו תקופה שבחרתי למחוק מחיי. לא אמרתי שאני גרושה באח הגדול כי זו תקופה שאני מחקתי. התחתנתי בגיל 19, ממש ילדונת שרק הייתה צריכה לצאת מהבית, ממש אחרי שירות לאומי. העדפתי להתחתן בגיל צעיר כי גם בבית לא היה לי קל, אבל התגרשתי מהר מאוד בגיל 21. דיברתי על זה לא פעם ואני גם מדברת על זה בהרצאות שלי. אני עדיין הולכת לפסיכולוגית כי זה משהו שטוב לי לנשמה. אני און אוף אצלה. התחלתי בגיל 24, אחרי מערכת יחסים נוספת שהייתה לי אחרי הגירושין. זו הייתה מערכת יחסים נוראית עם גבר בן 46 ואז הבנתי שעם כל מה שעברתי אני צריכה לדבר עם פסיכולוגית, להבין מה קורה בחיים שלי, לנקות את עצמי. היום מאחורי החיוך שלי יש הודיה כי אני מעריכה כל דבר קטן שקורה לי, אני מעריכה את מה שיש לי, מקינדר שרועי מביא לי ועד הודעה מאחותי שהיא אוהבת אותי, או מחמאה מאחד מ-36 אלף העוקבים שלי".
נתקלת בעוד מקומות בחיים בשמנופוביה?
"כן. לפני שבע שנים גילו לי סרטן שישב לי על קנה הנשימה והיום ברור לי שמה שקרה לי מבחינה בריאותית קשור למה שקרה לי בחיים. אני לא בן אדם שמספר לחברות שלו הכל, אני שומרת הרבה דברים בבטן ורק בשנים האחרונות אני פותחת ומדברת על דברים. ברור לי שהמחלה הגיעה גם אלי בגלל ששמרתי הכל בפנים ולא הייתי מדברת על כלום. לא יכלו לראות או לנחש מה עברתי בחיים שלי וממש חנקתי את עצמי. הגידול התיישב לי על קנה הנשימה ושלח לי גרורות וגם שם גיליתי את השמונופוביה בשיא תפארתה כי הרופאה שלחה אותי לעשות דיאטה, היא חשבה שאני לא נושמת בגלל שאני שמנה. כשכבר גילו מה יש לי עשיתי ניתוח אצל פרופסור מצרפת שהיה ראשון מסוגו בארץ ועברתי שיקום של שנה כי היה לי מאוד קשה לזוז או ללבוש חזיה. נפגע לי עצב כתוצאה מהניתוח אבל עכשיו ברוך השם הכל טוב. היו לי שנים רעות והגיע הזמן שיהיו שנים טובות, לא?".
אם יבקשו ממך דווקא בארצות הברית לרדת במשקל לטובת קמפיין?
"ברור לי שאם יבקשו שם שאני ארד במשקל בשביל תפקיד אני אוותר. בעבר רזיתי בגלל מישהו אחר ולא בגלל שאני רציתי, שקלתי אז 130 קילו וירדתי 50 קילו תוך שמונה חדשים בגלל בן הזוג שלי שקם שלושה חודשים אחרי שאנחנו גרים ביחד ואמר לי 'אני לא יכול להיות עם מישהי שמנה'. איבדתי את האישיות שלי ואת עצמי ולא אהבתי את זה. וזה השיעור הכי טוב שקיבלתי בחיים, כי נתתי לגבר בן 46 לקבוע לי איך להיות ולהיראות, אז יצאתי מהקשר הזה. החלטתי שלא יקרה שאני אתן למישהו אחר להחליט מה טוב לי, אני לא אשתנה בשביל אף אחד. לא משנה כלום בעצמי, לא צובעת את השיער ולא מרזה, אני מושלמת כמו שאני. אני חיה אורח חיים בריא, אני צמחונית, אוכלת גבינות אבל בחיים לא נגעתי בבשר בקר".
ומה הלאה, חולמת גם לשחק במקביל לקריירת הדוגמנות?
"יש פרויקטים על הפרק וקירות זכוכית שאני הולכת לנתץ כי באתי לשנות. אני הולכת בעוד חודש לבדוק את האופציות בארצות הברית ואת הזוגיות הזו ולראות שזה עובד. אני גם עובדת על משהו חדש אבל עדיין לא יכולה לדבר על זה. אם יציעו לי תכנית ריאליטי נוספת אני אשקול ואני מודה שיש בי חיידק במה כי למדתי במגמת תיאטרון בתיכון ותמיד הופעתי והייתי בפרונט. אם יציעו לי תפקיד משחק בעיר הסרטים, אני אשמח. יש בי ידיעה ברורה שאלוהים איתי, קיים ונוכח בכל רגע בחיים שלי. הצלה אחרי הצלה. אני לא שומרת שבת אבל מדליקה נרות ויש לי קשר ישיר לאלוהים. אני כל הזמן אומרת לו תודה, גם בימים הכי קשים בחיים שלי".

לירז אסייג לבית האופנה גליתה צילום שי פרנקו

"יש בי ידיעה ברורה שאלוהים איתי, קיים ונוכח בכל רגע בחיים שלי. הצלה אחרי הצלה. אני לא שומרת שבת אבל מדליקה נרות ויש לי קשר ישיר לאלוהים. אני כל הזמן אומרת לו תודה, גם בימים הכי קשים בחיים שלי"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר