עו"ד עמית בכר צילום סיון פרג׳
עו"ד עמית בכר צילום סיון פרג׳

שומר הסף: עו"ד עמית בכר מפתח תקוה נבחר ליו"ר מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין

בכר, המוכר כתובע במשפטו של נוחי דנקנר, החליט להתמודד בשל התקופה הסוערת שעוברת על מערכת המשפט וההתקפות הרבות עליה. ויש לו דוגמה טריה מדברים שאמר אמיר אוחנה

פורסם בתאריך: 20.6.19 08:45

עו"ד עמית בכר, תושב פתח תקוה, נבחר ליו"ר ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, המחוז הגדול בלשכה עם כ-30,000 חברים. בלשכת עורכי הדין יש סך הכל שישה מחוזות.
בכר בן ה- 43, הוא תושב שכונת אם המושבות, ומוכר כתובע במשפט נוחי דנקנר ובפרשת הרצת אגרות החוב בבית ההשקעות פסגות. לאחרונה פרש מפרקליטות מיסוי וכלכלה שם כיהן במשך 12 שנים כפרקליט בכיר במחלקת ניירות ערך והתמחה בהתמודדות מול פשיעה פיננסית בשוק ההון.
הוא בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת הרווארד. "אני קיבלתי את ההחלטה להתמודד נוכח מה שאני חושב שהרבה מזהים כמשבר מנהיגות באופן כללי ובאופן ספציפי, והתקפות בשנים האחרונות שהולכות ומתגברות על מערכת המשפט, עצמאות מערכת המשפט ושלטון החוק במדינת ישראל", הסביר בכר למלאבס. "השיא של ההתקפות הגיע בשנה האחרונה כאשר בכל בוקר מתעוררים לדברים חדשים. דוגמא רק מהשבוע האחרון היא ששר המשפטים יכול להרשות לעצמו לומר שלא צריך לקיים פסיקה של בג"צ. בתוך התהליך הזה אני חשבתי שנכון לקיים פעילות ציבורית נחושה שמדברת עם הציבור, מה זה מערכת משפט, מה זה דמוקרטיה, מסבירה על הפרדת רשויות, למה חשוב במדינת ישראל מערכת עצמאית ששומרת על זכויות אדם ואיזונים ברשויות. ובתוך כל זה נכנסה לשכת עורכי הדין עם הפרשות האחרונות של אפי נווה, שבמקום שלשכת עורכי הדין תגן על מערכת החוק, היא תקפה את ראשי אכיפת החוק וביזתה את תהליך בחירת השופטים שהוא תהליך חשוב מאוד וחשבתי שזה נכון להתמודד".
יחד עם בכר רץ ברשימה עו"ד נדב ויסמן, שותף במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות' ועורך הדין שמוכר גם כמי שהיה התובע במשפט של ליאור עזריה. "ויסמן יזם לפני כשנה מעורבות של עורכי דין פרטיים בחקיקה, בין השאר בפסקת ההתגברות ולאחר מכן ביוזמה שבה לקחו חלק 200 עורכי דין כנגד חוק החסינות שמטרתה הייתה לעורר עורכי דין פרטיים מובילי בתחומם לפעילות ציבורית".
בכר מוסיף ומציין שאחת המטרות של לשכת עורכי הדין היא לקיים פעילות ציבורית של עורכי הדין למטרות משותפות. "אחד החוקים של לשכת עורכי הדין, זה לשמור על שלטון החוק", הוא מסביר ומציין שלצד זה הוא מבקש לחזק את כבוד המקצוע, לחזק ולטפל בנושאים שקשורים להשתלמויות, אתיקה ובעיקר להחזיר את הכבוד למוסדות לשכת עורכי הדין ולמקצוע. "הדברים קשורים אחד בשני, אין כבוד למקצוע עריכת הדין, אם אין כבוד לעולם המשפט", הוא אומר ומתייחס לתקופת איילת שקד כשרת המשפטים: "לאיילת שקד היו הרבה זכויות, אבל אי אפשר היה לעבור בשתיקה על ההשוואה בין בג"צ לחמאס, זה היה קמפיין שגוי ולכן צריך לעמוד מול התופעות האלה, שגורמות לציבור לחשוב שבית המשפט הוא אויב העם. זו תופעה מאוד מסוכנת וצריך לעמוד מול הדברים האלה".
מתי אתה מתחיל את התפקיד?
"כבר נכנסתי לתפקידי. היו"ר היוצא לא התמודד והוא בצורה מסודרת העביר את השרביט, נעשה עוד חפיפה מסודרת וכבר התחלתי ללמוד ולענות לברכות הרבות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר