כיכר דונלד טראמפ בפתח תקוה צילום- עופר מנשה
כיכר דונלד טראמפ בפתח תקוה צילום- עופר מנשה

נתניהו לגרינברג: "העובדה שהוקרת הנשיא טראמפ נעשית בפתח תקוה היא בעלת משנה חשיבות"

בקרב תושבים בעיר יש מחלוקת גדולה האם צריך לקרוא כאן כיכר על שמו של הנשיא האמריקאי, אבל במקביל ההכנות לטקס נמשכות. ראש העירייה רמי גרינברג קיבל מכתב מראש הממשלה בנימין נתניהו, שכצפוי מפרגן למהלך

פורסם בתאריך: 25.6.19 10:12

הכל כבר מוכן: בשבוע שעבר הוצב השלט בכיכר ברחוב חיים עוזר בפתח תקוה שתיקרא על שמו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. השלט הוצב וכוסה, אך התושב הזריז עופר מנשה (וגם צלם מוכשר, חייבים לציין) הצליח לצלם את השלט. ההכנות בעיצומן ומי שעובר בימים אלה ברחוב חיים עוזר, סמוך לכיכר המזרקה, כבר יכול לראות זאת. טקס חניכת הכיכר אמור היה להתקיים במקור ב-4 ביולי – יום העצמאות של ארצות הברית, אך הוקדם ביום ל-3 ביולי בשל אילוצים שונים.

בנימין נתניהו צילום אוליבייה פיטוסי

בנימין נתניהו צילום אוליבייה פיטוסי

רמי גרינברג צילום מטה גרינברג

רמי גרינברג

לקראת הטקס החגיגי שיתקיים בנוכחות נציגי השגרירות האמריקאית ונציגי כנסת ישראל, שלח ראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב לראש העירייה רמי גרינברג, וכתב בין היתר: "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל. בשנות כהונתו הוא מפגין מחויבות חסרת פשרות להבטחת ביטחוננו ועתידנו – בעמידה תקיפה אל מול האיום האיראני, בהחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל, בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים ובהכרה בריבונות ישראל … העובדה שהוקרת הנשיא טראמפ נעשית בפתח תקוה היא בעלת משנה חשיבות. הקמת פתח תקוה, אם המושבות, ב-1878, נחשבת כמעשה חלוצי שהכשיר נתיב לגאולת הארץ. מייסדי המושבה ידעו קשיים רבים, אך הם לא הרימו ידיים. נחישותם ועיקשותם השתלמו – בחלוף השנים פתח תקוה ביססה את מעמדה כעיר ואם בישראל, שהתפתחותה אינה נעצרת".
לא פעם הסביר ראש העירייה רמי גרינברג, שהסיבה שהוא החליט לקרוא לכיכר על שם טראמפ נובעת מכך שלא היה למדינת ישראל נשיא אוהד ותומך כמו נשיא ארצות הברית ומאחר והוא מוקיר ומעריך את תמיכתו במדינה ובתושביה, ראוי כי כיכר מרכזית בעיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל תיקרא על שמו. הדעות של התושבים לגבי קריאת הכיכר על שם טראמפ חלוקות, לא מעט תושבים טוענים שיש מייסדים ובני פתח תקוה רבים שתרמו לטובת הקמת העיר וצמיחתה "קצת יותר" מטראמפ, ושראוי לקרוא על שמם כיכר או להנציחם בדרך אחרת. מנגד יש תושבים שתומכים בכך ומציינים שזו החלטה יפה ומכבדת.
האירוע יתקיים ביום רביעי 3.7 בשעה 19:30 ברחוב חיים עוזר פינת רחוב ההגנה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנט גולדשטיין

    הייתי מתרגשת הרבה יותר אם היו מנקים ומשפצים את מרכז העיר ואת איזור השוק…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר