עינת וצביקה רושו מתחם שופ טיים צילום זאב שטרן

כל המסעדות במתחם החדש כשרות: "בכל משרד יש לפחות 3־4 בעלי כיפות שרוצים לאכול צהריים"

הכירו את צביקה ועינת רושו, שלא מפסיקים לבנות וליזום מרכזים מסחריים בפתח תקוה. בשנת 2021 הם יפתחו את הדן טאון, ב־2020 את גיסין סנטר, אבל עוד לפני כן, כבר בחודש הבא, הם יחנכו את שופ טיים, מרכז קולינרי ראשון מסוגו, עם מסעדות כשרות בלבד. ראיון

פורסם בתאריך: 28.6.19 14:02

במהלך חודש יולי, ייפתח בפתח תקוה מתחם שופ טיים. זה יהיה המתחם הראשון בארץ שכל בתי העסק שבו, רובם בתי קפה ומסעדות, יהיו כשרים. המתחם ממוקם בפינת הרחובות שחם, רבין ותוצרת הארץ ברמת סיב ויכלול 20 עסקים ביניהם מסעדות שף, פאב, בית קפה ותומכי קולינריה ייחודים. הוא מתוכנן כמרכז קניות פתוח בשטח של כ-5,000 מ"ר והוקם בהשקעה של 114 מיליון שקלים. דמי השכירות הממוצעים בו יעמדו על 160 שקל למ"ר + דמי ניהול. החנויות יהיו בגדלים שונים של 50-580 מ"ר.
רגע לפני שהמתחם נפתח, ערכנו במקום סיור עם עינת וצביקה רושו מחברת "רושו הנדסה ויזמות" שסיפרו לנו על ההחלטה להקים את המתחם החדש דווקא בפתח תקווה ועל ההחלטה להקים מתחם שכולו כשר ויהיה כמובן סגור בסופי שבוע. האם הם והמשקיעים לוקחים סיכון כלכלי גדול מידי? ימים יגידו.
את הפרויקט מקימה קבוצת משקיעים מחו"ל בשם "הכיכר הלבנה". חברת רושו הנדסה ויזמות היא היזמית והמתכננת של המתחם, ובהמשך, לאחר שתסיים את איכלוסו, תנהל אותו באמצעות חברת ניהול. גם המתחם הסמוך שיוקם על ציר ז'בוטינסקי הוא מיזם של הכיכר הלבנה באחריות רושו הנדסה.
טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט התקיים ביולי 2016, לאחר שהמגרש נרכש תמורת 65 מיליון שקלים. "פתח תקוה היא היום העיר הרביעית בגודלה ונהפכת לעיר מחוז", אומר צביקה רושו, "וכשמדברים על עיר מחוז, יש לה את הצורך במרכז קולינרי מספיק גדול, שיוכל לתת שירות לכל הסביבה שלו.
ומדוע החלטתם ללכת דווקא על מרכז קולינרי כשר?
"אנחנו נמצאים באזור שהוא בעל אוריינטציה דתית מסורתית ובעידן של היום. בפרויקט דאון טאון, שהוא ממש מעבר לכביש ז'בוטינסקי, אנחנו בונים 200 אלף מ"ר של משרדים. בכל משרד שיושבים בו עשרה אנשים, שלושה-ארבעה הם בעלי כיפות על הראש שרוצים לאכול צהריים. הם לא יילכו למקום שהוא לא כשר ולכן יש צורך במתחם כזה".

מתחם שופ טיים צילום זאב שטרן

"פתח תקווה היא עיר בתאוצה ואם כל המסחר מסביב יתוכנן נכון ויהיה מחושב נכון הוא יעבוד טוב ואנחנו לא חוששים בכלל"

שעת צהריים באחד מימות השבוע, העובדים במתחם נמצאים בשיא העבודה, מדביקים את הבריקים האחרונים, משקים את הצמחייה ואת הקיר הירוק ולאט לאט מתחילים לראות את הסוף. חלק מבעלי החנויות כבר נמצאים בשטח ודואגים שהכל ייראה בדיוק כפי שהם חולמים. צביקה רושו עובר ביניהם, שואל שאלות ומייעץ. אחרי סיבוב קצר במסעדה האיטלקית ויוינו, שמגיעה לפתח תקווה מהצפון, אנחנו ממשיכים לפאב האירי פטריקס בבעלות צחי נעים, פתח תקוואי לשעבר שמתגורר כיום בראש העין. כבר כשעולים במדרגות לקומה השנייה, ניתן לראות ששמים במקום דגש על כל דבר, החל מהמבריקים שמודבקים לכל האורך ועד עיצוב הרצפה בסגנון וינטאג'.
"אחת המטרות שלנו היא שאנשים בסוף יום עבודה, יגיעו למתחם לבילוי ערב מוקדם. זה יכול להיות עם המשפחה או עם חבר מהעבודה", אומר רושו. נעים מוסיף: "מבחינתי לפתוח את הפאב זה סוג של הגשמת חלום. אני מגיע בכלל מתחום ההייטק, לקחתי זכיינות והרשת תומכת בי. אני זה הידיים והעיניים והם השכל והעיצוב. בינתיים כל מי שמגיע למקום ורואה את העיצוב מתלהב".
ואיך תשפיע העובדה שהמקום יהיה סגור בשישי?
"אני רואה בכך יתרון. זה נותן מענה לקהל יותר גדול, כי חילונים יגיעו למקום שכשר, אבל דתיים לא יגיעו למקום שאינו כשר. וגם ברמה האישית יש לי יום בשבוע בו אני יכול לנוח".
לא רחוק מהפאב של נעים נמצאת המסעדה של בני הדייג. "זו פעם ראשונה שהוא יוצא מאזור הים", מסביר בגאווה רושו. "הוא לקח 320 מ"ר של חוויה קולינרית מאוד גדולה, זו תהיה גם מסעדה וגם בני אקספרס".
בני הדייג הוא לא הראשון שיוצא בפעם הראשונה מתל אביב לטובת פתח תקוה. רושו נהנה לעצור ליד תמרה – בר שיקים ומיצים ומחייך. "זו פעם ראשונה שתמרה יוצאת מתל אביב", מסביר אראל גלינסקי, הזכיין במקום. רושו מוסיף: "כשפניתי אליהם הם חשבו שאני חולה נפש לפתוח בפתח תקוה, אבל כשהם הבינו את הקונספט של המתחם וראו שגם שגב פותח פה שתי מסעדות גם בשרית (שגב אקספרס) וגם חלבית (שגב קיטשן גארדן) בשטח של 800 מ"ר, ומותגים גדולים נוספים מגיעים, הם אמרו שהם באים. בכלל, צריך להבין שאת רוב המקומות סגרנו עוד לפני שהמקום בכלל נבנה".

"כשפניתי אליהם הם חשבו שאני חולה נפש לפתוח בפתח תקוה, אבל כשהם הבינו את הקונספט של המתחם וראו שגם שגב פותח פה שתי מסעדות, ומותגים גדולים נוספים מגיעים, הם אמרו שהם באים"

במקום יהיה גם אולם לאירועים של 400 איש, central שמו. "צריך להבין שיש אצלנו במתחם תמהיל מאוד מיוחד, עשינו סוג של מיקס, מצד אחד מסעדות גדולות, רשתות מובילות ומצד שני טעמים ומקומות ייחודים שפעם ראשונה יוצאים מתל אביב", מסבירה עינת רושו.
מעל המתחם העסקי יהיו קומות משרדים שיהיו מוכנות בשנת 2021. "בניגוד להרבה אנשים שמדברים על בנייה ירוקה, אנחנו באמת בונים ירוק", אומר צביקה רושו. "אנחנו רוצים לתת למקום אווירה של שדרה". במתחם יהיו 120 חניות עיליות עבור קומת המסחר ועוד 936 חניות בחניון התחתון עבור המשרדים ואורחים מזדמנים.
איזה בדיקות עשיתם לפני שהחלטתם על המיקום ועל הקונספט?
"הסתובבנו ובדקנו מתחמים סמוכים, עשינו סקר שוק של מכון גיאוקרטוגרפיה על מנת להבין מה הקהל המקומי צריך ומה חסר לו. בדקנו קבוצות מיקוד, ביקשנו לדעת מה הם היו רוצים לראות במתחם, מה חסר להם ולאחר מכן בנינו את התמהיל", מסבירה עינת.
וזה שהמתחם יהיה סגור בשבת, זה כלכלי?
"אין ספק שזו מגבלה, במיוחד למסעדנים, אבל מצד שני, מדברים על כך שכ-30 אחוז מתפרנסים מפתיחת העסקים בשבת ומנגד יש את אותם 30 אחוז של קהל ששומר מסורת ולא היה נכנס למקומות הפתוחים בשבת ולכן זה משתווה", אומרת עינת. צביקה מוסיף: "ברגע שמסעדה לא עובדת בשבת, היא חוסכת המון כסף לצוות שמקבל שכר שבת וכמובן יש את הרגלי הצריכה של הקהל הדתי המסורתי, שהם יוצאים ברביעי, חמישי ובמוצאי שבת, ובכך הם מכסים על יום שישי בערב".
עינת מוסיפה שהם בחרו להביא למתחם תמהיל של מסעדות שכמעט ולא קיים באזור. "הרעיון היה להביא את החידוש, להביא משהו אחר. הרי זה רחוב של פנאי ובילוי ולכן המחשבה הייתה להביא דברים שחסרים, ליצור חוויה קצת שונה ושאנשים לא יצטרכו לנסוע עד הנמל בתל אביב בשביל לאכול אצל בני הדייג או עד רחוב הארבעה בשביל המבורגר של ממפיס".
הם בונים גם על הקו האדום של הרכבת הקלה. "שני הפרויקטים, גם השופ טיים וגם הדאון טאון, יושבים בצמידות לתחנת השחם של הרכבת הקלה, כאשר דאון טאון יושב ממש על התחנה במרחק של מטרים בודדים ושופ טיים יושבת במרחק של כ-160 מטר ממנו וההגעה למקום תהיה מאוד קלה ונוחה", אומר צביקה.

עינת וצביקה רושו מתחם שופ טיים צילום זאב שטרן

"מדברים על כך שכ-30 אחוז מתפרנסים מפתיחת העסקים בשבת ומנגד יש את אותם 30 אחוז של קהל ששומר מסורת ולא היה נכנס למקומות הפתוחים בשבת, ולכן זה משתווה"

רושו הנדסה ויזמות בע"מ בבעלות צביקה ועינת, ממוקמת בהוד השרון. עינת וצביקה עובדים ביחד 20 שנים, מתוכם עבדו 11 שנים בחו"ל, בניהול וייזום פרויקטים של מגורים, מסחר, משרדים ובתי מלון בגרמניה, רומניה, וצ'כיה, צביקה כמהנדס ראשי ומנכ"ל ועינת אחראית על השיווק. לפני תשע שנים חזרו לארץ ועבדו עם חברת צים בניהול יזמי של שישה פרויקטים. לפני כחמש שנים נפרדו מקבוצת צים ופתחו את החברה הנוכחית שלהם. הפרויקטים שלהם בשנים האחרונות הם פרויקטים בעירוב שימושים של מסחר ומגורים או מסחר ומשרדים. מגדל שופ טיים הוא שלב ב' של המתחם הקולינרי שופ טיים. המגדל נמצא בשלבי תכנון מתקדמים בסופו יהיה בן 22 קומות והצפי לאכלוסו עוד שנתיים. מלבד שופ טיים, בונה הזוג גם את מתחם דן טאון הסמוך שאמור להתאכלס ב-2021, מתחם קניות ופנאי בהשקעה כוללת של 1.6 מיליארד שקלים. המתחם יכלול לא פחות מ־27,000 מ"ר בשלושה מפלסים שיהוו את קומות הכניסה והרחוב של ארבעת מגדלי ב.ס. ר סיטי שיוקמו מעליהם. כ-16,000 עובדים יאכלסו את ארבעת מגדלי ב.ס.ר בני 28 קומות שייבנו מעל מתחם דן טאון, שיכלול שימושי מסחר עם מגוון חנויות, מסעדות ובתי קפה, שירותי בריאות, בנקאות ועוד.
מתחם נוסף אותו הם בונים בפתח תקוה הוא זה גיסין סנטר שייפתח בעוד כשנה. זהו מרכז מסחרי הכולל 5,000 מ"ר מול שכונת אם המושבות, שיהיה מרכז קולינרי ובילוי ונועד לתת מענה לתושבי השכונה שיכולים להגיע אליו גם ברגל. במקום יהיה גם חדר כושר גדול.
אין חשש כלכלי כשעושים כל כך הרבה פרויקטים ומתחמים בעיר אחת?
צביקה: "פתח תקווה היא עיר בתאוצה ואם כל המסחר מסביב יתוכנן נכון ויהיה מחושב נכון הוא יעבוד טוב ואנחנו לא חוששים בכלל". עינת מוסיפה: "יש פה שינוי אורבני. אזור התעשייה המסורתי משנה את פניו מהפועלים לאנשי ההייטק. יש פה אחוז גבוהה של עצמאים ואנחנו נמצאים בסמיכות לבית המשפט ולהוצאה לפועל וזה אומר שיש פה אוכלוסייה מאוד גדולה שתנייד את המשרדים שלה גם מראש העין וגם מפתח תקווה במקום לנסוע בפקקים. פתח תקווה היא המשך תעסוקתי נכון לציר העסקים והמשרדים בבני ברק ואנשים יקבלו בעיר שלהם את המענה המלא".
אז אתם מאמינים מאוד בפתח תקוה.
עינת: "נכון, מאמינים מאוד. אני חושבת שפתח תקווה עוברת שינוי בכל הכיוונים. היא עיר מחוז שסוחבת אליה את כל המטרופולין מסביב ואם יהיה להם את המענה המלא, הם לא יצטרכו לצאת החוצה כלל".

רשימת המסעדות והעסקים שייפתחו בשופ טיים, לא סופי:

ויוינו – מסעדה איטלקית
ממפיס – מסעדת המבורגרים
ג'ט לג – גלידה
בני הדייג – מסעדת דגים
מקסיקנה – מסעדה מקסיקנית
חנות נוחות – סבן
קליית חממה
שגב – מסעדת שף של שגב משה
תמרה – מיצים ושייקים
פטריקס – פאב
יין בעיר – חנות יינות
קפה פקטורי – בית קפה ומאפים
סודוך – אוכל
פריקסה – מסעדה
walk a way – אוכל אסייתי
אולם אירועים – central

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. איתן

    אני חילוני, לא אוכל במסעדות כשרות. בנוסף להכל, זה גם לא טעים, בדרך כלל. תשוו מוזס כשר ולא כשר, לדוגמה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "אני רואה בכך יתרון. זה נותן מענה לקהל יותר גדול, כי חילונים יגיעו למקום שכשר, אבל דתיים לא יגיעו למקום שאינו כשר"." זהו שלא

  3. ירחמיאל

    מומלץ מאד לא להגיע למסעדות במיתחם הזה!!!!!!!!!!
    לא נאכל במקום של כפייה דתית!
    זה כל כך פשוט!
    ניכנס אך ורק למסעדות נורמאליות וחופשיות בסביבה!

  4. אבי

    שכחתם אותי. חילוני שמתרחק מהרבנות ככל הניתן. ויש רבים כמוני.

  5. מישהו

    אני מחרים את המקום. שיהנה מחובשי הכיפה, הרי ידועים כבליינים רציניים.

  6. איתן

    לכל המגיבים נגד הכשרות אין לכם מושג , קודם כל זה לא למהדרין אז אין קשר לטעמים זה אותה סחורה שמוכרים בשאר הסניפים , פה זה פשוט תחת השגחה , וזאת לא כפייה זה פשוט קונספט נכון שמתאים לכל הקהלים, ואני לא דתי ולא אוהב מסעדות למהדרין ,, .

  7. רונן

    מתי יפתחו מתחם שלם שפתוח בשבת לטובת החילונים? עד מתי הגז ענות תימשך?

  8. להחרים

    לא להתקרב למתחם כשר. הבעלים עושים על חילונים סיבוב! רואים מדבריו את הזלזול באוכלוסיה החילונית

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר