הפוסט, קשת טעמים. צילום זאב שטרן

יעבור בשקט? תושבים חילוניים ודתיים יגיעו במקביל להביע תמיכה ומחאה במתחם קשת טעמים

בשישי הקרוב צפוים להיפגש במתחם קשת טעמים תושבים רבים, חילוניים ודתיים. זאת לאחר שהרבנים קראו לציבור לקיים תפילת מחאה בחניית המרכול, ובתגובה הופצו ברשת הודעות הקוראות לציבור החילוני לבוא ולחזק את המרכול באותו זמן

פורסם בתאריך: 1.7.19 10:01

האם יתרחש בשישי הקרוב עימות בין תושבים בעיר, חילוניים ודתיים, במתחם קשת טעמים? בעוד הציבור הדתי נקרא לבוא ולקיים תפילת מנחה מול המרכול הלא כשר שפועל בשבתות בשישי ב-18:00, יצאה קריאה נגדית לתושבים חילוניים לבוא באותה שעה ולערוך קניות במרכול כהבעת תמיכה בו.

בשבוע שעבר יצאו קריאות ברשת לתושבים חילוניים בעיר לקיים מפגן תמיכה ביום שישי ה-5.7, בשעה 18:00 במרכול קשת טעמים, ולערוך קניות במקום. זאת בתגובה למודעות שהופצו ועליהן חתום הרב הראשי של העיר מיכה הלוי והרב ששון כהן, רב שכונת קרית הרב סלומון, שקוראים להגיע לתפילת מחאה מול 'קשת טעמים' באותו יום ובאותה שעה, מאחר והחנות פתוחה בשבת ומוכרת מצרים לא כשרים. "המטרה שלנו לבוא ולחזק את החנות", אומר תושב משכונת אם המושבות, "אסור לתת להם להישבר, סוף סוף יש חנות כזו בעיר, שמשרתת ציבור רחב, היא נמצאת מחוץ לאזור מגורים ולכן לא מובנת לי ההתנגדות העזה שלהם. אנחנו מתכוונים להמשיך ולהגיע ולחזק אותם".

ההזמנה לעצרת

קשת טעמים צילום זאב שטרן

קשת טעמים צילום זאב שטרן

במודעה שיצאה לציבור הדתי והחרדי מבקשים הרבנים לקבל את השבת השבוע 10 דקות לפני הזמן ולהתאחד ביחד ולמחות על כבודה של השבת. אבל הקריאה המרכזית נוגעת לשישי הקרוב: הרבנים קוראים לציבור לקיים תפילת מנחה בשישי הבא ברחבת החנייה מול החנות בשעה 18:00. "עם ישראל אשר עמדו רגליו על הר סיני בשעה שנשמע דבר ה' 'זכור את יום השבת לקדשו' ואשר באו באש ובמים למען שמירת שבת קודש, מזועזע כולו נוכח הפרצה החמורה הכפולה ומכופלת בפריצת חומת השבת ובמיוחד היד שהורמה בעירנו 'פתח תקווה, לבטל את קדושת השבת בעיר ואם בישראל בפתיחת חנות בשבת קודש לממכר נבלות וטרפות שקצים ורמשים תחת השם קשת טעמים", נכתב במודעה.
כזכור, בשבוע שעבר נפתחה חנות קשת טעמים ומהרגע הראשון, הפכה לנקודת רתיחה בעיר. סגן ראש העיר ויו"ר סיעת ש"ס הרב אוריאל בוסו, פנה לחברת הנדל"ן שהשכירה את הנכס לקשת טעמים ודרש מהם לבטל מיידית את ההתקשרות ביניהם, בנוסף גם משרד עורכי הדין שמייצג את חברת הנדלן פנה לבעל הנכס והודיע להם שהם נדרשים לא להפעילו בשבת. אך למרות זאת, בסוף השבוע האחרון, החנות היתה מלאה בתושבים שבאו לקנות ולתמוך בחנות וציינו שסוף סוף הם לא יצטרכו לצאת מהעיר בסופי שבוע.

בקשת טעמים העדיפו לא להתייחס לדברים.

מלשכת רב העיר, הרב מיכה הלוי, נמסר: "הרב מצטרף ליוזמה של רב השכונה, הרב ששון כהן שליט"א יחד רבני הקהילות וציבור רחב ומגוון מקרב תושבי השכונה הכואבים מאוד את המצב. הרב סבור כי יש לשמור על צביונה של פתח תקווה כעיר יהודית וכי המסחר בשבת עומד בסתירה מהותית לצביונה של מדינת ישראל".

ראש העירייה, רמי גרינברג, מסר: "בעיר פתח תקוה נשמר מזה שנים הסטטוס קוו וישנה הרמוניה וחיים משותפים בין כל הקבוצות והקהילות בעיר, תוך כבוד הדדי וללא כפייה של אף אחד מהצדדים. במערכת הבחירות התחייבתי לשמור על המצב כפי שהוא ולאפשר לכולם לחיות באופן חופשי ועל פי השקפותיהם וכך אני נוהג גם היום. כמו כן, אני דואג לתת לכל אוכלוסיה וקהילה בעיר את כל המשאבים שהיא צריכה, בתחומי החינוך, התרבות ועוד, באופן הוגן וע"פ הצרכים שלה, ומתוך שיקולים עניינים ומקצועיים בלבד. זאת בניגוד לשנים עברו בהן הדברים התנהלו לא באופן פרופורציונלי ועל סמך שיקולים פוליטיים. מבחינת העובדות, ניתן לראות כי הסטטוס קוו לא שונה בשום צורה. כך לדוגמא בריכת עמישב נשארה פתוחה כפי שהיה נהוג ב-30 השנים האחרונות, ואזורי תעשייה בהם היו עסקים פתוחים לא נסגרו גם הם. לצערי, ישנם גורמים המנסים להתסיס את השטח וליצור מצג בו תושבי העיר אינם מכבדים זה את זה, זאת מטעמים פוליטיים שאינם אידיאולוגיים. מצג זה הוא מצג שווא ואלו המציגים אותו, מבקשים לכפות את דעותיהם ואורח חייהם על אחרים, ללא מתן כבוד הדדי. עיריית פתח תקוה דוגלת במדיניות של "חייה ותן לחיות" ומכבדת את כל הקהילות החיות בעיר. אנו מכבדים את כל הקהילות השונות ומאפשרים חופש בחירה לכל תושב ותושבת ללא הבדל של מגזר כזה או אחר. בעבר פניתי לפרקליטות, ע"מ לאפשר לציבור חרדי לקיים אירועים בהפרדה מתוך הבנה של צרכי הקהילה, וכפי שפעלתי כך עבור מגזר אחד, כך לא אכפה על ציבור אחר הימנעות מכל פעולה שהיא ביום החופש שלהם. אני כראש העיר אמשיך לפעול למען אחדות העיר וכבוד התושבים הגרים בה ולא אתן שיילבו את היצרים ויסכסכו בין התושבים. אשמור על החופש של כל תושב ותושבת, ולא אאפשר כפייה חילונית או דתית. הבסיס לאמונה היהודית טמון במצוות "ואהבת לרעך כמוך". על כן אני קורא לכולם להרגיע את הלהבות ולסמוך עלי כי אנווט את הדברים בכבוד. אין דרך אחרת ולא תהיה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אייל הלוי

    חייבים לחזק את החנות.
    אחלה חנות. חויית קניה אמיתית.
    נמאס לנסוע בשבתות מרחק כזה בשביל קניות. הגיע הזמן שגם לנו יהיה.
    לא מבין את הדתיים. למה זה מפריע להם?
    זה בכלל לא באזור שמפריע בשבת.

  2. אלמוג

    רמי גרינברג מקשקש. כראש עירייה הוא מחויב לאכוף את החוק ולסגור את קשת טעמים הפועלת בניגוד לחוק. ההפגנה צריכה להיות מול בניין העירייה, וגם צריך להגיש תביעה נגד העירייה על העדר אכיפה. בשביל מה ללכת סחור-סחור?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר