רמי גרינברג, מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד צילום ראובן קפוצ'ינסקי, מטה גרינברג

דרמה בלשכה: פגישה בין רמי גרינברג למזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, פוצצה באמצע

לטענת נציגות הסתדרות המורים ראש העירייה הרים את קולו וצעק. בעירייה אומרים: בן דויד בחרה לעזוב בזעם. סיבת הפגישה: התנגדות גרינברג לשובה של מנהלת בית ספר בעיר לתפקידה משנת שבתון

פורסם בתאריך: 27.6.19 18:03

פגישה בין מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד לראש העירייה רמי גרינברג פוצצה היום בלשכת גרינברג, כאשר נציגות הסתדרות המורים שהשתתפו בפגישה מעלים טענות קשות  נגד ראש העירייה ואומרים שהוא דרש מהן לצאת מהלשכה באמצע הפגישה. מאוחר יותר הובהר מהסתדרות המורים כי מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, החליטה לצאת לאור צעקות רמות והרמת קולו של ראש העירייה. בעקבות כך דרש גרינברג משתי הנציגות הנוספות לעזוב את המקום, כך לטענת הסתדרות המורים.

הפגישה התקיימה לבקשת גרינברג עם בן דויד וצוות מקצועי מהסתדרות המורים שכלל יועצת משפטית ויועצת מקצועית. נושא הפגישה היה מנהלת של אחד מבתי הספר בעיר, בית ספר יסודי דתי, שנמצאת בשנת שבתון ואמורה לחזור לעבודה בשנת הלימודים הקרובה, למרות התנגדות גרינברג לחזרתה לתפקיד. לטענת נציגות הסתדרות המורים הפגישה החלה באיחור של חצי שעה ופוצצה כעבור 20 דקות. "מטרת הפגישה הייתה להרגיע את הרוחות ולראות מה ניתן לעשות לקראת שנת הלימודים הבאה על מנת שנפתח את השנה בצורה חלקה", אומרת היועצת המשפטית של הסתדרות המורים סיון אמיתי שנכחה בפגישה. עוד היא מציינת שמדובר במנהלת מוערכת ו-ותיקה שהביאה הישגים גבוהים וציון גבוה בדירוג המיצב הארצי, וכן שהתלונות שהתקבלו נגד המנהלת מועטות במספרן.
במהלך הפגישה הציעה בן דויד שהמנהלת תחזור לתפקידה כפי שהחוק קובע ושתוצמד לה יועצת ארגונית מקצועית, שתלווה אותה במהלך שנת הלימודים הקרובה. כמו כן הציעה שבסוף שנת הלימודים יבחנו יחד את המצב וההסתדרות המורים תפעל בהתאם להחלטה. "לא יכול להיות שראש עיר יחליט להזיז עובדת הוראה מתפקידה, הוא אינו המעסיק שלה", אומרת בן דויד שמציינת שגרינברג סירב לקבל את הצעתה.

סיון אמיתי מספרת: "במהלך הפגישה ראש העיר התפרץ והרים את קולו ואמר שהוא הזמין את המנהלת לפגישה והיא צפצפה עליו ולא הגיעה ולכן היא לא תנהל את בית הספר, יפה הסבירה לו שהיא לא הגיעה בהוראתה ושיש נהלים וחוקים והוא לא יכול לפטר מנהלת. בדקות האחרונות של הפגישה, הוא קם והתחיל לצעוק ואמר לנו לצאת מהלשכה, יצאנו החוצה והוא הלך אחרינו והמשיך לצעוק ולצרוח, דבר שהיה מאוד לא מכובד וראוי".
יפה בן דויד אמרה לאחר האירוע: "הסתדרות המורים רואה בחומרה את המקרה, אנחנו לא נמצאים במשטרים אפלים. לא ניתן לפטר עובד הוראה ללא הליך הגון וצודק. לא יכול להיות שראש עיר יחליט את מי לפטר ואת מי להשאיר בתפקידו. הוא אינו המעסיק הישיר אלא משרד החינוך. התנהגותו של ראש העיר אינה הולמת ואינה מכבדת אף אדם ובמיוחד לא את עצמו". בהמשך מסרה בן דויד: הבהרנו לגרינברג כי ראש עיר אינו המעסיק לא של הגננות, ולא של המנהלים והמורים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. המעסיק הבלעדי של כל עובדי ההוראה במדינה הוא משרד החינוך. החלטתי לסיים את הפגישה בעקבות צעקות רמות של ראש העיר, שהמשיך בהתנהגות שאינה הולמת את הסיטואציה. אנחנו לא נמצאים במשטרים אפלים. מדובר בראש עיר חדש שכדאי שילמד מה בסמכותו ומה לא לפני שהוא מתלהם".
מדוברות העירייה נמסר: "על פי רוב, ראש העיר אינו מתערב במינוי מנהלים ומנהלות במוסדות החינוך. יחד עם זאת, לאור תלונות רבות שהגיעו ממורים ומהורים עלתה תמונה קשה מבית הספר, בה נראה כי תקופה ארוכה חששו המורים, ההורים והתלמידים לשתף בתחושותיהם הקשות. עם הודעתה של המנהלת כי בכוונתה לחזור לבית הספר משנת השבתון החלו ההורים והמורים להביע את חששם. ראש העיר גרינברג ביקש לבדוק את התלונות וגילה כי אכן יש תלונות רבות, דומות בחומרתן. ראש העיר שיתף את הפיקוח ומינהל החינוך וביקש לזמן את המנהלת לשיחה אישית אך זו לא הגיעה. ראש העיר זימן את יפה בן דויד מזכ"לית הסתדרות המורים על מנת לדון בנושא ולמצוא פתרון, אך בן דויד התעקשה כי המנהלת תחזור לבית הספר, תוך התעלמות מתלונותיהם של יתר המורים והמורות ועל אף התמונה הקשה העולה מבית הספר. היא לא סולקה אלא בחרה ללכת בזעם לנוכח עמדתו הברורה של ראש העירייה".

ראש העיר גרינברג אמר כי "לאור המצב הקשה בבית הספר ומתוך אחריות לצוות בית הספר ולילדים הבהרתי כי לא אוכל לאפשר את חזרתה של המנהלת. אין פה עניין אישי ואינני מכיר את המנהלת אך יש לי אחריות כלפיי תלמידי העיר והמורים".

ראש המינהל רון כץ אשר השתתף בישיבה אמר: "מחובתנו לדאוג בראש ובראשונה לתלמידי בית הספר ולדאוג כי האקלים בבית הספר יהיה מכבד ומאפשר למידה ויצירה. לצערנו עולה תמונה קשה בבית הספר ואנו נעשה כל שניתן כדי לשנות את האווירה בבית הספר ובתוך כך את ההנהלה. הטענות של הסתדרות המורים אינן נכונות. בן דויד הייתה זו שהרימה את קולה. ראש העירייה ליווה אותה החוצה וזה יפה מצידו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הורה לתלמידים בבית הספר

    תודה רבה לראש העיר שדואג לשלומם של התלמידים. זכינו בראש עיר מעולה!

  2. אבנר מוכתר

    יש כאילו שהתרגלו לניהול לקלקני שמשנה את ההחלטות הנכונות. אצל רמי גרינברג לקלקנות לא מוסיפה ולא מורידה, העיקר המאות. והשיקול מה טוב לתלמידים. יישר כוח ראש העיר של כולם.

  3. גד

    כראש עיר חדש
    גרינברג היה צריך
    לגלות מנהיגות ואורך רוח
    ולתת למנהלת עוד הזדמנות
    אחת

  4. מיכאל אלבוים

    כל הכבוד לראש העיר – רמי גרינברג
    מחובתו הציבורית לדאוג לרווחת התלמידים וגם המורים.
    באם היו תלונות לגבי אותה מנהלת,
    כראש העיר פ"ת הוא חייב –
    להתייחס לכך ולפעול בהתאם.

  5. מיקי

    ראש העיר גרינברג רוצה רק את טובת העיר והתלמידים . ואין לו עינין אישי עם אותה מנהלת, ולכן אני סומך ידי על החלטתו ועל שיקול דעתו

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר