טקס חניכת הכיכר ע"ש דונאלד טראמפ. צילום זאב שטרן

צפו בטקס: כיכר המזרקה הפכה באופן רשמי לכיכר דונלד טראמפ

הטקס התקיים בנוכחות ראש העירייה רמי גרינברג, שר החוץ ישראל כץ ושר הכלכלה אלי כהן. שר הפנים אריה דרעי ושגריר ארצות הברית בישראל דויד פרידמן לא הגיעו. הדיעות לגבי המהלך נותרו חלוקת

פורסם בתאריך: 3.7.19 21:52

זהו, זו עובדה: כיכר המזרקה ברחוב חיים עוזר פינת ההגנה בפתח תקוה הפכה הערב (רביעי) באופן רשמי לכיכר דונלד טראמפ, כחודשיים אחרי שראש העירייה רמי גרינברג הודיע על כוונתו לעשות כך. הטקס התקיים בנוכחות ראש העירייה רמי גרינברג, שר החוץ ישראל כץ, שר הכלכלה אלי כהן ומכובדים נוספים. לא היגעו והיו אמורים להשתתף: שר הפנים אריה דרעי, ושגריר ארה"ב בישראל דוויד פרידמן. גם אחרי הטקס, כמו לפניו, הדיעות לגבי המהלך הזה נותרו חלוקות בציבור הרחב.

במהלך הטקס אמר גרינברג: "לא היה למדינת ישראל נשיא אוהד ותומך כמו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אנו מוקירים ומעריכים את תמיכתו במדינת ישראל ובתושביה וראוי כי כיכר מרכזית בעיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל תקרא על שמו. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוא הראשון שהכיר בירושלים כבירת ישראל והראשון להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, שהיא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

עוד הוסיף גרינברג: "מדינת ישראל אשר יסודותיה מורכבים מתרבויות רבות ושבבסיסה היא מדינה קולטת עלייה מתמודדת בימים אלה עם אתגרים מבית. אחינו, בני העדה האתיופית אשר עלו לארץ בשנות השמונים, במסע עלייה מפרך וכאוב, חשים אפלייה! חשים רדופים! אבל לא כך הוא הדבר. לא אצלנו! לא אצלנו בפתח תקוה, עיר קולטת עלייה, המחבקת את בניה ובנותיה בני העדה האתיופית".

שגריר ארה"ב בישראל, דויד פרידמן, שברגע האחרון ביטל את השתתפותו, ביקש למסור: "לנשיא טראמפ מאוד אכפת מישראל, וברור לו שהישראלים מבינים ומעריכים זאת, ויודעים שהרגשות הדדיים. טקס הסרת הלוט בכיכר טראמפ ממחיש היום, שיחסי אמריקה וישראל מעולם לא היו חזקים יותר".

שר החוץ ישראל כץ אמר: "ידידות האמת שמפגין הנשיא טראמפ לישראל, בדבריו ובמעשיו, מהווה עליית מדרגה ביחסים המיוחדים בין ארה"ב לישראל, שמעוגנים הן בערכים משותפים – אמונה בדמוקרטיה, חירות, וזכויות אדם – והן באינטרסים אסטרטגיים. זוהי אכן שותפות אסטרטגית במלוא מובן המילה. שותפות שכל ממשלי ארה"ב העלו על נס לאורך השנים וביטאו באמצעות סיוע רחב ממדים ותמיכה מדינית חזקה".

צפו בסרטונים ובתמונות מהטקס: 

טקס חניכת הכיכר ע"ש דונאלד טראמפ. צילום זאב שטרן

רמי גרינברג בטקס חניכת הכיכר ע"ש דונאלד טראמפ. צילום זאב שטרן

טקס חניכת הכיכר ע"ש דונאלד טראמפ. צילום זאב שטרן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מברך את ראש העיר רמי גרינברג על כך שקרא לככר בעיר ע"ש נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מעשה נבון וחכם יישאר כח.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר