המתחם ברחוב סלומון צילום זאב שטרן

בית הכנסת הארעי ברחוב סלומון: גרינברג הגיע עם מאבטחים להחליף את המנעולים

המתפללים טוענים: "זה לא מקום של העירייה, התכוננו לתפילת ערבית ופתאום הופיע ראש העיר בעצמו עם מאבטחים, הוציאו אותנו והחליפו את הצילינדר". בעירייה אומרים: "הם פלשו לשם"

פורסם בתאריך: 19.7.19 10:22

מתפללים בבית כנסת ארעי ברחוב סלומון טוענים כי נציגי העירייה, ובראשם ראש העירייה רמי גרינברג, הגיעו אמש למקום, החליפו את המנעולים ומנעו מהם להתפלל במקום, ולטענתם מדובר בשטח פרטי.
המקרה התרחש כאמור אתמול, ולטענת המתפללים, אברכים שמתגוררים באזור, הם נהגו להתפלל במקום בשנתיים האחרונות בסופי שבוע בלבד, ולאחרונה החלו להגיע גם בימי חול. "באנו אתמול לבית הכנסת שנמצא בתוך קראוון, ושיש לנו אישור מהבעלים להשתמש בו כי הוא שטח פרטי לחלוטין", אומר אחד הגבאים בבית הכנסת, "באנו לקיים שם תפילת ערבית, אך כמה דקות לפני כן הגיע לשם ראש העירייה רמי גרינברג עם כמה אנשים מהעירייה ומאבטחים, הם הוציאו את האנשים מהקרוואן, החליפו שם צילינדרים ולקחו את מצלמות האבטחה. הם לא נתנו לנו להיכנס פנימה. הם טוענים שזה מקום של העירייה אך אין לזה אחיזה במציאות. הם מנעו מאיתנו להתפלל בקראוון. אנו מתפללים שם כבר שנתיים רק בשישי, והתחלנו להגיע לאחרונה מידי יום. היה לנו ממש לא נעים, וכל הסיטואציה הייתה לא טובה עבורנו".
בשל הפינוי, הם התפללו ערבית ברחבה שמחוץ לקראוון. "לאחר שהחליפו את המנעולים, התפללנו ערבית ברחבה של הקראוון, ומאז אנו מחשבים את צעדינו ונראה איך אנחנו מתקדים", הוא אומר, "כל מי שהתפלל הם תושבי העיר, שגרים במרכז העיר שאין להם איפה להתפלל. אלו אברכים שמתפללים ביחד ויש מצוקת מקום בבתי הכנסת".

תגובת לשכת דובר העירייה: "בשטח המדובר מתקיימים חוגים שמופעלים על ידי היחידה לחינוך חרדי בעיריית פתח תקוה באמצעות עמותה פרטית. לשטח זה פלשה קבוצת אנשים, הכניסה ציוד להקמת בית כנסת והתקינה מצלמות אבטחה. ראש העיר אשר שמע על המקרה הגיע למקום עם מאבטחים בכדי להחזיר את המצב לקדמותו במטרה שהחוגים יוכלו להימשך ולהתקיים גם בימי החופש הגדול".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיקי

    הגיע הזמן שמשהו יעשה סדר בכל השטחים והמגורים השייכים לעירייה . ורק רמי יעשה את הסדר הזה .
    כל פולש ידע שהעירייה לא תיתן לתפוס חזקה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר