המפגש החברתי של קבוצת "יש לי חבר/ה מיוחד/ת". באדיבות רוית יפרח ודני פלודה

היוזמה שהדרימה לפתח תקוה: בעלי צרכים מיוחדים נפגשים עם ילדים "רגילים" והוריהם

כשרוית יפרח מחיפה קראה שרוב ההורים בארץ לא מעוניינים שילדיהם ישתתפו בפעילות עם ילד עם מגבלה, היא סחפה אלפים להצטרף למפגשים משותפים. כעת הקימה קבוצה בפתח תקוה עם דני פלודה המקומי וההיענות מפתיעה. גם אתם מוזמנים

פורסם בתאריך: 23.7.19 03:40

לראשונה בפתח תקוה התקיים בשבת האחרונה מפגש קבוצת "יש לי חבר/ה מיוחד/ת", קבוצה ייחודית בה חברים הורים וילדים עם צרכים מיוחדים והורים וילדים שאינם כאלה המקיימים פעילויות חברתיות שונות משותפות.

היוזמה היא פרי חזונה של רוית יפרח תושבת חיפה שחברה לאחרונה לדני פלודה תושב העיר, הורה לילד על הספקטרום האוטיסטי שהקים בעצמו את קבוצת "אחים גדולים, מתנדבים לילדים על הספקטורם האוטיסטי" המגייסת מתנדבים לפעילות קבועה עם ילדים על הרצף.

"היה מפגש חברתי מדהים", מספר פלודה למלאבס. "למפגש הגיעו כ-25 ילדים יחד עם 40 הורים. הילדים שיחקו בגן השעשועים, במזרקות המים, ישבו ואכלו ביחד ומי שהסתכל מהצד לא היה יכול לתאר לעצמו שמדובר במפגש יוצא דופן. נעשה את המקסימום להפוך את האירוע הזה למשהו קבוע ולקיים פעילויות גם באמצע השבוע כדי שהציבור הדתי יוכל להצטרף".

הקבוצה המקורית הוקמה כאמור על ידי יפרח, אם לתאומים בני שלוש וחצי שקראה את סקר של החברה למתנ"סים ובו צויין נתון מדאיג לפיו 90 אחוז מההורים לא מעוניינים שילדיהם ישתתפו בפעילות (חוג, קייטנה וכדומה) עם ילד עם מגבלה. 34 אחוז מההורים ציינו בסקר כי כל סוג של מגבלה היה מפריע להם, 27 אחוז הסבירו כי היתה מפריעה להם רק מגבלה התפתחותית ו־28 אחוז נרתעו ממגבלה פיזית. רק ל-11 אחוז מההורים כלל לא היה מפריע שלילדים האחרים בקבוצה יש מגבלה כלשהי.

המפגש החברתי של קבוצת "יש לי חבר/ה מיוחד/ת". באדיבות רוית יפרח ודני פלודה

"כשקראתי את סקר זה ממש הרתיח אותי", מספרת יפרח. "אבל בהתחלה כמו עם הרבה נושאים שעולים בפייסבוק ומעצבנים אותי, לא עשיתי עם זה כלום ועברתי הלאה. ואז פורסמה אמנה ששואלת אם תהיה מוכן לשלב את הילדים שלך וחתמתי שכן. פרסמתי פוסט, והזמנתי ילדים לשחק איתנו. קיבלתי תגובות נחמדות, אבל לא יצא מזה יותר מידי. עד שקראתי פוסט שמישהו פרסם שאחותו שהיה לה אוטיזים התאבדה כי התעללו בה בכיתה. זה שבר לי את הלב ואמרתי שצריך לשים לזה סוף ואז החלטתי להקים קבוצה במסגרתה נוכל להפגיש את הילדים שלנו".

מהר מאוד מספר הורים שהצטרפו לקבוצה הלך וגדל. בתחילה הצטרפו בעיק הורים עם ילדים ללא מוגבלויות ובהמשך לאחר שיצרה קשר עם עמותות שונות, הצטרפו גם ילדים עם מוגבלויות והוריהם. "אחרי שהגענו לכ-1,800 הורים בפייסבוק, הוחלט שצריך לעשות קבוצות אזוריות על מנת שהמפגשים יתקיימו בשכונה קרוב לבית. פתחנו קבוצות ווטסאפ אזוריות ובכל מפגש אנחנו חושבים על פעילות טובה, מעצבים את האופי של הקבוצה ביחד על מנת להבין מה הצורך שלה ומה נכון לעשות".

"כאבא לילד על הספקטרום, התחברתי לקבוצה שרוית יצרה במיוחד בגלל שהיא בכלל לא מגיעה מהעולם הזה", מסביר פלודה. "לפני כשנה וחצי פתחתי את העמותה שלי על מנת למצוא מתנדבים לילדים שלנו והשילוב הזה עולה מדרגה. ההבדל בין הקבוצה שלי לזו של רוית הוא שאצלנו כולנו משפחות על הספקטרום ואצלה זה משולב. זה איחוד כוחות מדהים. המפגש בשבת הוכיח את זה. נדהמתי לפגוש אימהות ממשפחות 'רגילות' במרכאות שממש מתחננות שאשדך אותן כמתנדבות. אצלי בעמותה אנחנו מנסים לגייס מתנדבים שיתחייבו לטווח ארוך.  רוית עוזרת להוריד את החסמים ויוצרת מכנה משותף חזק ורחב שהחיבור בו הוא מיידי" .

לקבוצת הווטסאפ "יש לי חבר/ה מיוחד/ת" לחצו כאן.

לקבוצת ווטסאפ "עמותת אחים גדולים – מתנדבים למען ילדים על הספקטרום האוטיסטי", לחצו כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר