הפנינג אימוץ כלבים בכלביה העירונית.

משנים תפיסה: בעירייה מנסים להנגיש את אימוץ הכלבים לקהילה

לאחר שקיבלו מתנדבות חדשות לכלבייה העירונית בעירייה יציעו 15 כלבים לאימוץ בהפנינג שיתקיים ביום שלישי. המתנדבת אורנית קס: "בעבר לפתח תקוה היה שם רע באשר לאימוץ בעלי חיים"

פורסם בתאריך: 25.7.19 13:20

אולי זה נשמע לכם כמו אירוע פעוט, אבל הפנינג אימוץ הכלבים שיערך ביום שלישי הקרוב, ה-30 ביולי בכלביה העירונית במתחם השירות הווטרינרי בפתח תקוה, עשוי להציל את חייהם של כלבים רבים שמחפשים בית חם. חלקם, שאינם מאומצים גדלים בכלובים והשהייה בהם לזמנים ארוכים מקשה על התאמה לבית היות וכלבים בוגרים מתקשים יותר במציאת משפחות מתאימות. אלו שאינם מאומצים נידונים בסופו של דבר למות בכלבייה. ההפנינג הוא ראשון מתוך אירועים דומים רבים המתוכננים בהמשך השנה במטרה לשנות את התפיסה העירונית בנושא ולהנגיש את אימוץ הכלבים לקהילה.

בהפנינג ייוצגו כ-15 כלבים מטעם הכלביה ושל עמותות שונות. העלות לאימוץ כלב משתנה מכלב לכלב כשהסכום המקסימלי עומד על כ-750 שקלים וכולל שלושה חיסוני משושה, חיסון לכלבת, לתולעים ופרעושים וכן שבב. בנוסף, יחולקו ערכות אימוץ.

"נושא בעלי החיים והדאגה להם, הוא אחד הנושאים שאנחנו מקדמים בקדנציה הנוכחית", אומר סגן ראש העיר וראש מינהל שפ"ע צדוק בן משה. "בהפנינג שאנחנו מקיימים בכלביה העירונית, לצד אימוץ הכלבים, יהיו גם דוכנים של איפור וקליעת צמות, הכרות עם כלבי הכלבייה ומענה מקיף לשאלות שיעלו מצד המאמצים לעתיד. גולת הכותרת של ההפנינג הוא הרצון שלנו להנגיש את נושא האימוץ לקהילה בעיר ובסביבה ומאוד חשוב לנו לחזק את הנושא. בקרוב נתחיל לקיים ימי אימוץ באופן קבוע".

מי שמבינים את זה ומנסים לשפר את איכות חייהם של הכלבים במקום, הן 15 המתנדבים החדשים יחסית, רובם מתנדבות תושבות העיר שמגיעות כמה פעמים בשבוע, מוציאות את הכלבים לטיול, משחקות איתם, לוקחות אותן לשבתות אימוצים ומסייעות בפרסום במדיות השונות. "אני גרה בפתח תקוה מאז שאני ילדה", מספרת המתנדבת אורנית קס. "תשע שנים אני פעילה דרך עמותת 'הכלבים שבצל' ותמיד לפתח תקוה היה שם רע בנושא אימוץ בעלי חיים. קיבלתי המון פניות מאנשים על התעללות בבעלי חיים והחלטנו שצריך לגרום לשינוי. לשמחתי, בקדנציה הנוכחית אנחנו זוכות לשיתוף פעולה ונושא בעלי החיים נמצא בראש מעיניהם של נבחרי הציבור ולכן נרתמנו כולנו לעניין".

לדבריה בכלביה המתנדבים מוציאים את הכלבים לסיבוב, מטפחים ושוטפים אותם ומוציאים את חלקם לימי אימוץ בפארק כפר סבא ובמקומות נוספים ברחבי בארץ. "יש כלבים שיוצאים לקורס אילוף בשיתוף פעולה עם פנסיון ומאלף כלבים בעדנים ואנחנו מלווים אותם", מסבירה קס.

הפעילה הילה סטבסקי: "ראש העיר וסגנו פועלים ביחד איתנו למען שיפור מצבם של הכלבים. אנחנו פועלים יחד עם מנהלת המחלקה הווטרינרית בעיר תיקה בר און, למען אימוציים, סירוסים ועיקורים, שיפור תנאי הכלבייה, פיתוח חתוליה, גינות כלבים, פינות האכלה, שיפור נהלים לאכיפה של חוק צער בעלי חיים ועוד. השאיפה שלנו היא שכל כלב וחתול יימצאו בית חם ואוהב. כאשר מאמצים בעל חיים, הלב מתרחב, הבית מתמלא באושר ואנו, הפעילים, בשיתוף עם הרשות מצפים לעוד הרבה שיתופי פעולה ולימי אימוץ פוריים".

הפנינג אימוץ. הכלביה העירונית, רחוב משה שוולב 6 בין השעות 17:00-20:00

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר