אלכוהול בגינה ציבורית. צילום אילוסטרציה אליהו הרשקוביץ
אלכוהול בגינה ציבורית. צילום אילוסטרציה אליהו הרשקוביץ

העירייה תקיים קמפיין בנושא איסור כניסה עם אלכוהול לשטח הגינות הציבוריות

כך אושר בישיבת מועצת העיר בתחילת השבוע. מעלת ההצעה, חברת המועצה ניבה קפלן: "הפקחים העירוניים לא יכולים להחרים את האלכוהול על פי חוק ולכן מה שנשאר זה הסברה. אני חושבת שבסופו של דבר הנוער שלנו והנוער בכלל הוא שומר חוק ולכן ידיעת החוק היא הכרחית"

פורסם בתאריך: 30.7.19 10:15

בישיבת מועצת העיר ביום ראשון האחרון אושרה הצעתה לסדר של חברת המועצה ניבה קפלן לקיים קמפיין עירוני בנושא איסור כניסה עם אלכוהול לשטח הגינות הציבוריות.

על פי הנתונים שהוצגו בישיבה, צריכת האלכוהול בקרב בני הנוער עולה מידי שנה וגילאי השתייה הולכים ויורדים. חוק המאבק בתופעת השכרות (תש"ע-2010) קובע, כי בני נוער יכולים לשתות במקומות ציבוריים רק בנוכחות הוריהם או אפוטרופוס ובין השעות 21:00-6:00 חל איסור לשתות אלכוהול במקום ציבורי.

אך למרות זאת, נטען בהצעת החוק – שבכל קיץ, הם עדים לתופעות של שתייה בגינות הציבוריות ובפארקים שמלבד הנזקים הבריאותיים לבני הנוער שנגרמים בגינה לבני הנוער חלקם אף הופכים אלימים, גורמים לוונדליזם ולהשחתה של רכוש פרטי וציבורי, למטרדי לכלוך ולרעש ולעיתים אף נגררים לאלימות פיזית של ממש.

בהצעתה, קפלן מבקשת לפרסם את הוראות החוק במוסדות החינוך הפורמאליים והבלתי פורמאליים, וכן בקרב בני הנוער והוריהם בכל מדיה אפשרית. בנוסף להציב בגינות שלטים בולטים כגון "שתיית אלכוהול במקום ציבורי אסורה בין השעות 21:00-6:00", להגביר את פעילות סיירות ההורים בגינות הציבוריות בעונת הקיץ וליידע את התושבים לגבי זכותם לפנות למשטרה בעניין זה.

לאחר שקפלן ביררה את העקרונות המשפטיים, הובהר לקפלן שלא ניתן כרגע לצייד את הפיקוח העירוני בסמכות אכיפה היות והבקשה לתיקון חוק עזר בנושא נמצאת על שולחנה של ועדת הפנים ולא מקודמת. אולם לדבריה, בעידודו של ראש העיר, ובאמצעות מיזם "עיר ללא אלימות" והחינוך הבלתי פורמאלי בעיר מתקיימות פעילויות רבות לנוער בעיר בנושא.

"בשלב הזה, הפקחים העירוניים לא יכולים להחרים את האלכוהול על פי חוק ולכן מה שנשאר זה הסברה, חינוך ועבודה מול כל הגופים העירונים ומוסדות החינוך", מסבירה קפלן. "לקראת כל חופשה אנחנו נפרסם את הוראות החוק, על מנת שגם בני הנוער יידעו וגם ההורים שהמעורבות שלהם בחיי הילדים שלהם הכרחית. אני חושבת שבסופו של דבר הנוער שלנו והנוער בכלל הוא שומר חוק ולכן ידיעת החוק היא הכרחית. השתייה של בני הנוער נקראת שתיה חברתית. הסיבה שההצעה עלתה עכשיו היא שאנחנו בחופשת הקיץ, כולנו שומעים על מה שקורה לבני הנוער תחת השפעת אלכוהול ואיך זה משפיע על המרחב הציבורי ולכן מאוד חשוב לקדם את הנושא. אני מאמינה בחינוך, אבל אין ספק שצריך להיות גבולות וצריך לאכוף אותם".

אז האם עובדי הפיקוח העירוני לא יכולים לאכוף את החוק, כיצד בכל זאת מפקחים על זה?

"אנחנו בוחנים כל מיני אפשרויות שניתן לבצע בשטח – לדוגמא אכיפת חוק הפרעה לסדר הציבורי שהפיקוח העירוני כן יכול לפעול. בכל נושא קיצוני כמו וונדליזים, השחתה, הטרדה, לכלוך ורעש וכמובן אלימות נוכל לאכוף. אלו נושאים שאנחנו עוסקים בהם כל השנה ולקראת הקיץ אנחנו פועלים יותר נקודתית".

ראש העיר רמי גרינברג: "יש צורך אמיתי לשמור על בני הנוער וכמובן על הפארקים והאזורים הציבוריים ועל כן אנו מקדמים שינויים ויוזמות שיוכלו לתת מענה לבעיה זו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר