קופת חולים לאומית בעיר- לא מונגשת- ללא קרדיט

סניף קופ"ח לאומית בעיר אינו מונגש: "אפילו הרופא אמר 'תתלונני'"

בסניף אמנם ישנה מעלית אולם אך היא עולה רק חצי קומה בכל פעם ומשאירה 5 מדרגות שקשישים, בעלי מוגבלויות ופצועים בגפיים מתקשים לעלות בהן. "לאומית": "הנושא נמצא בתכניות העבודה"

פורסם בתאריך: 31.7.19 09:37

מטופלים בקופת חולים "לאומית" בפתח תקוה מתלוננים שהמבנה של הקופה ברחוב יהודה הלוי בעיר, אינו מונגש לקשישים, לבעלי מוגבלויות ולפצועים בגפיים. לטענתם, המעלית במקום מגיעה לכל קומה אך על מנת להגיע לרופא או לבית המרקחת יש צורך לעלות עוד מספר מדרגות ברגל וכל מי שנעזר באמצעים כדי ללכת לא יכול לעשות זאת.

מבדיקת מלאבס עולה שכבר בשנת 2013 נכתב באתר נגישות ישראל: "בקופ"ח לאומית ברחוב יהודה הלוי בפתח תקווה יש מעלית, אך היא עולה רק חצי קומה בכל פעם ומשאירה 5 מדרגות לטיפוס עצמאי".

המדרגות בקופת חולים לאומית בעיר שאינה מונגשת

"אימא שלי בת 80 שברה את הרגל והייתי צריכה להביא אותו לרופא", מספרת תושבת העיר. "לצערי, כשהגעתי הבנתי שזה בכלל לא אפשרי. הקופה לא מונגשת ועל מנת להגיע לרופא, היא צריכה לעלות ולרדת בכל פעם ארבע מדרגות. גם לבית המרקחת לא ניתן להגיע ישירות. הגעתי למרפאה ובמקום הייתה אישה עם הליכון והרבה אנשים קשישים שאין לי מושג איך הם מגיעים לרופא. שני ההורים שלי מבוגרים, אבל עד עכשיו הסתדרנו, היא עלתה במדרגות לאט לא אבל עכשיו עם רגל שבורה, זה בלתי אפשרי. צריך להבין שזו הקופה המרכזית בעיר. יש עוד סניפים של לאומית, אבל של רופאים מקצועיים ולא רופאי משפחה. שהתלוננתי אצל הרופא, ואפילו הוא אמר שהוא מבין אותי ושאני צודקת ב-100 אחוז, שכולם מכירים את הבעיה והציע שאכתוב מכתבי תלונה. וזה לפני שאני מדברת על חניה. אין בכל האזור חנייה. אז אני מבינה שמדובר באזור עמוס, אבל לפחות צריך לדאוג במקום לחניית נכים או לחלופין למפרץ הורדה. מה שאבסורד הוא שהלכתי לבנק להוציא כסף, שם הכל מונגש ובקופת חולים שאמורה לשרת מגוון של קהלים לא מונגשים".

"אני משתדלת להגיע כמה שפחות עם ההורים שלי לקופת החולים כי זה סיוט", מספרת תושבת אחרת בשם דניאלה. "אבא שלי על כיסא גלגלים ולכן זה כמעט בלתי אפשרי. לא פעם אני צריכה שמישהו יעזור לנו לעלות את הכיסא במדרגות ואימא שלי גם בקושי הולכת. מעבר לאנשים המבוגרים, גם הורים לילדים עם עגלות מתקשים לרדת את המדרגות. אני יודעת שאנשים כל הזמן מתלוננים וכל הזמן מבטיחים להם שיטפלו בזה, לצערי, עדיין לא נעשה כלום".

מקופת החולים נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בתכניות עבודה של 'לאומית' ויטופל במסגרת הנגשת המרפאות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר