ארון הקודש שהוצת בבית הכנסת הגדול. צילום מד"א הצלה פתח תקוה

מזעזע: רגע לפני כניסת השבת ארון הקודש בבית הכנסת הגדול עלה באש

התושב חזי פרקש שחילק עלונים בסמוך, הריח את העשן והצליח לכבות את האש בטרם נשרפו ספרי התורה. המתפללים חושדים שמדובר בהצתה. ממלא מקום ראש העיר, אוריאל בוסו: "מקווה שהמשטרה תתפוס את הפורעים"

פורסם בתאריך: 2.8.19 19:02

מתפללים בבית הכנסת הגדול מדווחים כי לפני זמן קצר עלה באש ארון הקודש בו נמצאים ספרי התורה המהודרים. סיבת השריפה של הארון בית הכנסת ברחוב חובבי ציון, לא ברורה. לדברי המתפללים הם חושדים כי מדובר בהצתה, שכן הם לא מבינים אחרת כיצד זה קרה. ראש העיר רמי גרינברג הגיע למקום יחד עם ממלא מקום ראש העיר ויו"ר סיעת ש"ס בעיר, אוריאל בוסו.

התושב חזקי פרקש, מי שזיהה את השריפה סיפר למלאבס: "זה היה בשעה 18:00. חילקתי עלונים של המועצה הדתית בסמוך והרחתי ריח שרוף. נכנסתי פנימה וראיתי שארון הקודש עולה באש. מיד לקחתי מים וכיביתי את האש. אין לי שמדובר בהצתה. זו שעה שבה אין אף אחד בבית הכנסת כי כולם מתארגנים לשבת. הפרוכת נשרפה אבל לא נגרם נזק לספרי התורה. מזל שהייתי שם וכיביתי".

בוסו משער שמדובר במציתים. "בראש חודש אב בימים בהם אנו אבלים על חורבן בית המקדש שנשרף, ומצפים שיבנה במהרה, אנו עדים למקרה כל כך מזעזע", הוא אומר למלאבס. "מתברר שעדיין ישנם גורמים בתוך העם היהודי שמתביישים ביהדותם ומבקשים לפגוע בקדשי ישראל. אנו תפילה שיבנה בית המקדש השלישי בקרוב ובמקביל אנו מצפים כי המשטרה וכוחות הביטחון יפעלו וישימו את ידם על הפורעים".

ירון קדושים, תושב חרדי, ופעיל ציבורי בעיר: "מדובר במעשה מחפיר ומזעזע. כואב עד עמקי הנפש. מעבר לחילול הקודש שצורם לכל יהודי, בית הכנסת הגדול הוא סמל. סמל קדוש ועתיק שהוקם על ידי מייסדי העיר והוא מרכז חיי הרוח בעיר מאז ימי הקמת פתח תקוה. הכאב עצום. קשה להבין ולתפוס מעשה איום שכזה. בודאי שעושה המעשה חייב להמצא ולהענש בחומרה. אבל הכאב יישאר תמיד".

אוריאל בוסו ורמי גרינברג בבית הכנסת הגדול. צילום באדיבות אוריאל בוסו

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שמתנכלים למתפללי בית הכנסת הגדול. בשנת 2006 רוססו על דלתות בית הכנסת צלבי קרס וכתובות נאצה. רק כמה חודשים אחר מכן ובתום חקירה של המשטרה, נלכדה כנופיה נאו-נאצית שהייתה אחראית למעשה וחבריה נעצרו ונאסרו.

מלאבס פנה למשטרת ישראל לקבלת תגובה וזו תובא לכשתתקבל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירתס

    באמת מזעזע אבל תמיד הם גונבים
    את ההצגה בימקום לצלם את חזי
    פרקש את מי מצלמים את המצורעים
    הלא רק אמת מה בובו יכול לעשות
    גחוץ מאשר לדבר בלה בלה
    ומה ראש העיר יכול לעשות כלום
    פתח תיקוה זקוקה למאבטחים
    רבים שיוכלו לשים עין בימקום רגישים
    כמו גנים פארקים ועוד הרבה מקומות
    ששם יש ונדלזים רצחני מה עשה ראש
    העיר הקים סירת למה שופוני הכל
    רושם ה

  2. יהודי

    לזבל שעשה את זה, אלוהים רואה הכל וכשהוא מעניש אף אחד לא יכול לעזור

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר