עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן

דרישה מהעירייה: לחדול מכניסה לדירותיהם של מבקשי מקלט וצילומן

לטענת הגופים שפנו אל רמי גרינברג, עובדי עירייה דורשים להיכנס לבתיהם של מבקשי מקלט, לצורך רישומם למוסדות החינוך בעיר. הטענה: "מדובר בשיקולים זרים". העירייה: "אנחנו מוודאים כי מדובר בתושבי פתח תקוה, ללא קשר לגופו של אדם"

פורסם בתאריך: 20.8.19 23:20

עורך הדין הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות חינוך, ועו"ד טל חסון מהאגודה לזכויות האזרח בישראל, דורשים מראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, שיורה בדחיפות לעובדי העירייה לחדול מדרישותיהם להיכנס לדירותיהם של במקשי מקלט החיים בעיר ולצלמן. במכתב שנשלח לראש העיר נכתב שהדרישה של העובדים היא לכאורה לצורך רישום ילדיהם למוסדות החינוך בעיר. "התניית הרישום בביקורים בדירותיהן של משפחות הילדים וצילומן, מונע משיקולים זרים ומתבצע בחוסר סמכות, תוך פגיעה קשה בפרטיותם ובכבודם של הדיירים, ולמרבה הצער מאפיין את התנהלותה הגזענית המתמשכת של העירייה כלפי אוכלוסייה זו", הם כותבים ומתייחסים גם לפסק הדין שניתן בחודש יולי אשר מחייב את העירייה לרשום למוסדות החינוך בעיר את ילדי מבקשי מקלט, וזאת לאחר סירובה של העירייה לעשות זאת. "בימים האחרונים, החלו גורמים בעירייה להתקשר לעותרים ולתבוע לבקר בביתם, לכאורה לצורך הרישום. עשרות עותרים כבר קיבלו שיחות טלפון כאלה", הם ממשיכים ומציינים שעובדי העירייה אינם מסתפקים רק בביקור, ובדירות אליהן הוכנסו הם צילמו גם את פנים הדירה. "עוד נאמר לנו שעובדי העירייה אינם מציגים תעודה כלשהי ואינם מזדהים. כאשר אחד מהדיירים סירב להתיר לעובדי העיריה לצלם את הדירה, נאמר לו כי הסירוב יגרום שילדיו לא ירשמו למערכת החינוך בעיר".

ראש העירייה רמי גרינברג ישתתף ביום חמישי הקרוב בוועידת החינוך של פתח תקוה. בוועידה יתקיים דיון על קליטת ילדי מבקשי המקלט במערכת החינוך בעיר. לפרטים ולהרשמה כנסו כאן 

עורכי הדין מציינים שהתנהלות זו מתבצעת בחוסר סמכות ותוך פגיעה בפרטיותם ובכבודם של מבקשי המקלט וכל שנדרש לרישום זה להציג חוזה שכירות וחשבונות שונים שהוצגו להם. "בדיקה פרטנית של עשרות בני אדם, אשר נמנים כולם על אוכלוסייה ייחודית במוצא ובצבע עורה, וצילום דירותיהם, לכאורה כתנאי לרישום, מצביעות על כך כי שוב מנסה העירייה בראשותך להתנכל למבקשי המקלט החיים בעיר ולמנוע את שיבוץ ילדיהם למוסדות החינוך בניסיון לגרום להם לעזבה", הם כותבים לגרינברג.
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה מכבדת את פסקי בית המשפט שהיו בנושא ופועלת על פי חוק. כפי שמקובל בכל רשות, גם עיריית פתח תקוה קולטת אל מוסדות החינוך שלה את תושביה לפי הקריטריונים של משרד החינוך. לצד זאת, וכדי לוודא כי המבקשים להיקלט במוסדות החינוך בעיר הם אכן תושבי פתח תקוה, לעיתים מבצעת הרשות גם בדיקות. יש לציין כי בדיקות אלו נעשות באופן גורף ללא קשר לגופו של אדם וכן על פי החוק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר