מרכז העיר. צילום: זאב שטרן
מרכז העיר. צילום: זאב שטרן

ארנונה: אושרה הבקשה לבטל את העדכון בסך 0.32 אחוז, נדחתה הבקשה להנחה גדולה במרכז העיר

תושבי העיר יקבלו החזר רטרואקטיבי של 0.32 אחוז מתחילת השנה. אכזבה גדולה מאי אישור בקשת העירייה להעניק הנחה בארנונה בשיעור של 50 אחוז תצעירים שיעברו להתגורר במרכז העיר

פורסם בתאריך: 21.8.19 22:11

משרדי הפנים והאוצר אישרו שלא להעלות את הרנונה למגורים לתושבי פתח תקוה בשיעור העדכון האוטומטי לשנת 2019, 0.32 אחוז, אך למרבה האכזבה, לא אישרו את ההנחה בסך 50 אחוזים שביקשה העירייה להעניק לצעירים שיעתיקו את מגוריהם למרכז העיר.
העדכון האוטומטי שכבר בוצע בהתאם לחוק עומד כאמור על סך של 0.32 אחוזים, ואת האחוז הזה יקבלו התושבים רטרואקטיבית מתחילת שנת 2019. במכתב שעליו חתמו שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי, נכתב: "בתוקף סמכותנו לחוק ההסדרים במשק המדינה ולתקנות ההסדרים במשק המדינה, ובהסתמך על צו המיסים של עיריית פתח תקווה כפי שהתקבלה בהחלטות העירייה מיום 17 לפברואר 2019, הרינו מחליטים כדלקמן: "לאשר את החלטת העירייה להפחתה בארנונה בשיעור של 0.32 אחוזים לנכסים המתוארים בצו המיסים בסעיף 2.1- מבני מגורים-לרבות בתי אבות".
בסעיף השני נכתב: "לדחות את החלטת העירייה לשינוי סיווג, תת סיווג, העלה חריגה/הפחתה בארנונה לכל הנכסים שלא פורטו בסעיף 1 לעיל".
כזכור, העירייה אישרה לפני מספר חודשים בצו המיסים את ההנחה בארנונה בסך העדכון האוטומטי בסך של 0.32 אחוזים. באותה הישיבה אושר כי צעירים שיעבירו את מגוריהם למרכז העיר, יזכו להנחה בארנונה בסך 50 אחוזים. הכל כמובן היה בכפוף לאישור משרד הפנים. לאחרונה אף הגיע זוג שעבר למרכז העיר בבקשה לקבל את ההנחה בארנונה כפי שהודיעה העירייה, אך נענה כי הנחה כזאת עדיין אינה אפשרית, ובעירייה ציינו כי משרד הפנים טרם אישר זאת, וכעת מתברר כי הוא אינו מאשר זאת בכלל.
גם בעירייה אישרו שאכן משרד הפנים לא מאשר את ההנחה, וציינו כי הם מקווים שלאחר הקמת ממשלה חדשה, אולי תאושר הבקשה. יש לציין כי מדובר בסכום כסף משמעותי, בהנחה של אלפי שקלים בשנה, בקשה שכאמור לא אושרה.
"אני שמח לבשר לתושבי העיר היקרים שמשרד הפנים אישר את בקשתי להפחית ארנונה לתושבים לשנת 2019 ועכשיו כל תושב יקבל זיכוי לחשבון מתחילת השנה", הודיע ראש העיר רמי גרינברג לאחר אישור ההנחה, "זה דבר ייחודי שלא קרה בארץ בטח לא אחרי שנת בחירות שבכל הרשויות כולם מעלים ארנונה. אני במנהיגות ונחישות בצעתי תוכנית התייעלות מאסיבית בעירייה שאפשרה לי להוריד ארנונה. במקביל קדמתי תוכנית פיתוח בכלל העיר והשכונות שמורגשת בכל פינה. אמשיך לפעול למען תושבי העיר בכל התחומים ולהוביל את פתח תקווה להיות המטרופלין הגדול והחזק ביותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר