יפה בן דויד בוועידת החינוך של פתח תקוה. צילום עזרא לוי
יפה בן דויד בוועידת החינוך של פתח תקוה. צילום עזרא לוי

יפה בן דויד בוועידת החינוך: "ראש הממשלה חייב להתערב. אוציא את המורים לרחובות" (וידיאו)

"אנחנו לא פותחים את שנת הלימודים ואני מקווה שפקידי האוצר יבינו שצריך לשלם", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים בוועידת החינוך של פתח תקוה. צפו בדברים

פורסם בתאריך: 22.8.19 11:37

"אם רוצים לפתוח את שנת הלימודים ראש הממשלה חייב להתערב. אנחנו כאיגוד חייבים לדאוג לזכויות של העובדים שלנו  ואם ראש הממשלה לא יתערב, לא יהיה פתרון. אני אוציא את עובדי ההוראה לרחובות ונפגין". כך אמרה הבוקר מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בוועידת החינוך של פתח תקוה המתקיימת בשעה זו בקריית המוזיאונים בעיר.

"אנחנו לא פותחים את שנת הלימודים ואני מקווה שפקידי האוצר יבינו שצריך לשלם", המשיכה, "הגיעה העת לשים את עובדי ההוראה במרכז. אנחנו רוצים מעשים, שהמדינה תעריך את צביור עובדי ההוראה היקרים שיש לנו, שמשרד החינוך יתן אוטונומיה לגננות ולמרות, כמו שרקדן לא יכול לרקוד שקושרים לו את הידיים".

צפו בדברים:

בן דויד הסבירה שמאבק המורים נוגע לתשלומי הפנסיה של עובדי ההוראה, ולימי המחלה כשלדבריה על כל יום מחלה יורדים למורים 1.4 ימים. "אנחנו רוצים להקים קרן של ימי מחלה, שאם ימי המחלה של העובד יסתיימו, נשלם לו שכר מהקרן, והיא תהיה משותפת למשרד החינוך, להסתדרות ולאוצר". עוד אמרה שהם נאבקים עבור פיצוי חד פעמי לגמלאים. "מי ששכוח את העבר לא יהיה לו הווה עתיד", אמרה.

היא דיברה גם על התערבות ההורים במסגרות החינוך: "אנחנו בעד מעורבות הורים, זו חובתם של ההורים מבחינה מוסרית להיות מעורבים, גם אנחנו מעורבים בחינוך של הילדים שלנו, אבל לא להתערב. אסור שתהיה התערבות, כמו שלא מתערבים לרופא בהחלטות שלהם. הגננות והמורות ועובדי ההוראה הם מקצועיים. תנו להם להחליט, בסופו של דבר מי שמפסיד זה ההורים והילדים וזה יחזור כבומרנג".

היא התייחסה גם לסקרים שמראים שבחמש השנים הראשונות של ההוראה יש 28 אחוזי נשירה של עובדי הוראה חדשים: "פגשתי הרבה מורים ושאלתי האם זה בגלל השכר. לטענתם, הסיבה היא התערבות של ההורים וחוסר גיבוי של המערכת. ההתערבות של ההורים גמרה אותם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר